دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

چت ایرانی

حدود یکی ، دو ماه پیش داشتم یه مطلبی رو تو روزنامه یا شایدم  مجله می خوندم (دقیقاً یادم نیست.) که  جالب بود .نوشته بود که بیش از 90%  از کاربران اینترنت در ایران هنگام چت کردن بیشتر به مسا ئل جنسی  و حرف های انحرافی 3 تا نقطه میپردازند! در حالی که تو کشورهای دیگه معمولاً  از  چت کردن برای گفتگو های علمی و مصاحبه و تبادل اطّلاعات استفاده میکنن!

البته به نظر من شاید یکی از دلایل این مسئله(سوء استفاده کردن از چت) این باشد که با توجه به محدودیت هایی که در کشور ما در مورد رابطه دختر و پسر وجود دارد ،(که البته بعضی مواقع من با دیدن صحنه هایی افتضاح، به این محدودیت شک میکنم!)اکثر افراد اعم از دختر یا پسر از طریق این فناوری پیشرفته اقدام به برقراری ارتباط میکنن.ارتباطی که معمولاْ مخرب است.

 البته همانطور که خودتان هم بهتر میدانید سایتهایی که در زمینه دوست یابی وجود دارند کم نیستند وهمچنین بعضی از سایتها هم که تالار گفتگو دارند هیچ نظارتی بر  متون و یا حرف هایی که بین کاربران رد وبدل میشود ندارند. من همین چند روز پیش به یکی از سایت هایی که متعلق به شهر خودمان است سر زدم ودیدم که در تالار گفتگوی آن چه حرف های چرت و پرت و مزخرفی بین اعضای تالار رد و بدل میشد که آدم از گفتن آن احساس شرم میکند!

امیدوارم که روزی فرا برسد که همه ما از تمامی امکانات استفاده مفید کنیم.

 

اشعار مذهبی روی ملودی‌های لس‌آنجلسی

همانطور که میدانید از وقتی که رئیس سازمان صدا و سیما عوض شده کلّاً رسانه ملّی  هم عوض  شده و انواع برنامه های آن تغییر کرده البته منظور من بیشتر روی نماهنگ هایی است پخش می شود.رادیو یا تلویزیونی که تا سال پیش گوینده های آن حتّی  حاضر نبودند اسم موسیقی پاپ را به زبان بیاورند و به جای آن میگفتند:"موسیقی امروزی" ! حال از صبح تا شب موسیقی پاپ پخش میکنند واز آن تعریف میکنند! البته من اصلاً با این موسیقی مخالف نیستم چرا که من  خودم هم این جور موسیقی ها رو گوش میکنم و این جور آهنگ ها رو دوست دارم.اما جالبه که بدونین موسیقی پاپ حتّی   به اشعار مذهبی ما هم رسیده و میبینیم که بعضی از مدّاحان اشعار را بالحن خاصی میخوانند که بعضی مواقع انسان را به رقص می آورد!

 

حال ببینید حسن ناهید یکی از نوازندگان نی  میگوید:امروزه اغلب موسیقی‌هایی که به عنوان موسیقی مذهبی شناخته می‌شود، همان آهنگ‌های «پاپ» امروزی است که شعرشان عوض شده است و آنها را با محتوای مذهبی می‌شنویم.*

 

این اصوات نامطبوع که هرچند با شورحسینی همراه می‌شوند، بعضا از ترانه‌های پاپ، کپی برداری شده اند و به سرعت به دلیل آشنایی گوش با آنها، درمیان توده مردم جا باز کرده اند. اما این اتفاق باعث نگرانی واعتراض بسیاری ازهنرمندان راستین موسیقی مذهبی، آئینی و سنتی ایران شده است. خصوصا اینکه برخی از این قطعات توسط سازهای الکترونیکی اجرا شده و حتی کار به جایی رسیده که ملودی آنها از ترانه‌های لس آنجلسی برداشت شده است.*

 

بنابراین باید شاهد این باشیم که تا چند سال دیگر در مراسمات نوحه خوانی از آهنگ های تکنو استفاده کنند. و برای امام ها عزاداری کنند!!

 

و به این میگن تهاجم فرهنگی!!!!!!!



* برگرفته شده از سا یت شریف نیوز(متن کامل را بخوانید.)

 

شایعه یا واقعیت؟!

در پی بروز سانحه دلخراش سقوط هواپیمای حامل خبرنگاران و جان باختن بیش از 110 نفر از هموطنانمان دراین حادثه از همان دقایق اولیه گمانه‌زنی‌ها، احتمالها و شایعات فراوانی درباره علت بروز این حادثه به ویژه در سایتهای خبری و اینترنتی ابراز گردید که عمده این اخبار مبتنی بر وجود نقص فنی در هواپیما قبل از پرواز می‌باشد تا جایی که سایت فردا در خبری مدعی شد: برخی سایتهای بخری گزارشهایی منتشر کرده‌اند که حکایت از اطلاع مسئولان کادر پرواز از نقص فنی هواپیما پیش از پرواز مرگبار داشته است.


سایت انتخاب و شرق آنلاین نیز اعلام کرده‌اند که علیرضا برادران از عکاسان خبرگزاری فارس که در جریان حادثه جان باخته است حدود ساعت 11 و 30 (یعنی چند ساعت قبل از پرواز در تماسی با همکارانش در خبرگزاری می‌گوید: هواپیمای ما نقص فنی دارد به طوریکه خلبان حاضر نیست سوار شود به همین خاطر به دستور مسئولان، منتظر هستیم خلبان شیفت بعد بیاید وپرواز کنیم.


سایت بازتاب نیز مدعی شد اگر اصرار مرکز کنترل پرواز و مسئولان حاضر در فرودگاه مهرآباد نبود، این هواپیما امکان فرود بدون سانحه در سه نقطه فرودگاه امام، اتوبان قم-تهران و بیابانهای جنوب غربی تهران را می‌یافت.
این سایت می‌افزاید: ابلاغ دستور نادرست به خلبان برای بازگشت به مهرآباد تحت هر شرایط علت اصلی سانحه مرگبار روز گذشته در جنوب مهرآباد بود.


این سایت می‌افزاید: یک منبع آگاه در گفتگو با بازتاب ضمن بیان مطلب فوق افزود: نقص فنی در هواپیمای C-130 پس از گذشت هشت دقیقه از پرواز، رخ داده که در آن لحظه هواپیما در اواسط مسیر تهران-قم قرار داشته است و اگر اصرارمرکز کنترل پرواز ومسئولان حاضر در فرودگاه مهرآباد نبود، این هواپیما امکان فرود بدون سانحه در سه نقطه فرودگاه امام، اتوبان قم-تهران وبیابانهای جنوب غربی تهران را داشته است.


این منبع ادامه داد: با توجه به قابلیتهای ویژه هواپیمای C130 این هواپیما می‌تواند در دشتها و بدون چتر فرود آید، بر زمین بنشیند وحتی بدون باز شدن چرخ نیز با سینه فرود آید ودر این صورت، تنها مقداری خسارت مالی به هواپیما وارد می‌شود.


وی افزود: خلبان هواپیما پس از دستور مرکز کنترل مبنی بر بازگشت به مهرآباد، برای کوتاه کردن مسیر خود، به جای دور زدن به صورت مستقیم از منطقه آذری عبور کرده که به دلیل ارتفاع پایین و عدم تعادل، هواپیما سقوط کرده است.


این منبع در پایان افزود: علی‌رغم عملکرد رشادت‌آمیز خلبان بابک گوهری، انتخاب ستوان جوان و نسبتا کم تجربه برای هدایت هواپیمای هرکولس C-130 که حامل 94 سرنشین بود، نیز از دیگر ابهامات مطرح درعملکرد مسئولان فرودگاه نظامی مهرآباد است.


این سایت حتی پا را از این فراتر نهاده و از حذف برخی مدیران تخصصی هواپیمایی جمهوری اسلامی و گروه دیگر از مدیران صنعت هوایی به دلیل تمایلات مدیریت جدید و مالکان خطوط هوایی و جانشینی افرادی فاقد تجربه خبر داده و می‌افزاید: این در حالی است که به دلیل فرسودگی هواپیما و مشکلات مربوط به تهیه قطعات یدکی میزان بروز سوانح در صنعت هوایی ایران زیاد بوده و درصورت اضافه شدن مشکلات مدیریتی و فنی احتمال بروز افزایش می‌یابد.


بی بی سی نیوز در گزارشی با عنوان احتمال سهل‌انگاری در سقوط هواپیمای ایران مدعی شد: براساس برخی گزارشهای تایید نشده یک هفته قبل نیز همین هواپیما به دلیل بروز نقص فنی نزدیک بود در یک منطقه کویری سقوط کند و قبل از پرواز روز سه‌شنبه خلبان نسبت به آمادگی آن برای پرواز ابراز تردید کرده بود.


اما مقامات ارتش این ادعاها را تکذیب کرده و سرهنگ ماهینی مسئول روابط عمومی نیروهای هوایی در گفتگو با ایلنا ضمن اشاره به شایعات مطرح شده در خصوص سقوط هواپیمای C-130 ارتش گفت: اینکه می‌گویند هواپیما نقص فنی داشته شایعه است. علت تاخیر پرواز هواپیما نیز نقص فنی نبوده بلکه بدی وضعیت جوی باعث تاخیر در پرواز هواپیما شد.

منبع:روزنامه خراسان با تلخیص.

دانشجو

۱۶ آذر روز دانشجو مبارک

 

بذارید اول به همه اونایی که تو حادثه غم انگیز دیروز عزادار شدند تسلیت بگم.امروز صبح که داشتم صبح بخیر ایران رو نگاه میکردم دیدم یکی از بهترین مجری های این برنامه هم به سوی خدا رجعت کرده، دلم خیلی گرفت آخه همه شون جوون بودند.

روحشان شاد ویادشان گرامی  باد.

نمیدونم شما هم دانشجو هستید یا قبلاً بودید اما به هر حال میدونید که یکی از بهترین دوره های زندگی دوره

 دانشجویی ست.دوره ای که پراست از اتفاقات جالب و  زیبا.البته اگه هنوز دانشجو نشدید آرزو میکنم که دانشجو نشید! چون که مجبورید بعداز چهار سال که لحظات خوشی داشتید با تمام اونا خداحافظی کنید چون بعداز اتمام دوره(گرفتن لیسانس) بیکار می مونید وباید به همون اندازه ای که تو دانشگاه خوش بودید حالا غصّه بخورید!


داشتیم شاه می شدیم!!!!!!!!!!!!!

اگر اهل خواندن روزنامه باشید مسلماً هفته پیش چشمتان به این تیتر روزنامه ها افتاده که:خرید هواپیمای اختصاصی رئیس جمهور،به قیمت 59 میلیون دلار!!

اعلام مطلب فوق واکنش های مختلفی را در بین هواداران و مخالفان رئیس جمهور در پی داشت.در ابتدا این گونه تصّور می شد که خرید این هواپیما از سوی کسی که ادعای مبارزه با فقر و برقراری عدالت اجتماعی را دارد(رئیس جمهور)با شعار هایش متناقض باشد.اما با توضیحات سخنگوی دولت(الهام) معلوم شد که دستور اولیه خرید این هواپیما در سال 80 صادر شده است.اگر قیمت دلار را به طور متوسط 900 تومان در نظر بگیریم قیمت این هواپیما چیزی معادل 53,100,000,000 تومان می شود!!!

که با این مقدار پول میتوان مشکلات بسیاری از اقشار کم درآمد و بی درآمد کشور را تامین کرد.

غلامحسین الهام در توضیحات خود که با عنوان «داشتیم شاه می‌شدیم...» منتشر شده است، با بیان اینکه موضوع خرید هواپیما طوری مطرح می‌شود که گویی احمدی‌نژاد، سفارش چنین هواپیمایی را داده است یا بنا دارد با نشستن در آن نه پرواز که سقوط کند، می‌افزاید: سهم دولت احمدی‌نژاد در این هواپیما فقط بیرون کشیدن ثروت ملت از حلقوم زورگویان غربی است که می‌فروشند و تحویل نمی دهند. دولت احمدی‌نژاد توانسته است با طرح دعوی حقوقی آن را بازپس بگیرد. از کسانی که فروختند و بلوکه کردند.[1]

حال خدا میداند که چقدر ازین معاملات پشت پرده وجود دارد که بعضی از آنها (مثل این یکی) بعداز گذشت چند سال فاش میشود. به یاد بیاوریم حضرت علی با بیت المال چگونه رفتار میکرد و ملت به اصطلاح اسلامی ما چه طور؟!!



[1] - روزنامه خراسان پنج شنبه 10/9/1384

ECSTASY

بی شک شما هم در این یک سال اخیر اسم قرص های اکس و اکستازی را زیاد شنیده اید. قرص هایی که به اعتقاد دکترها ،روانگردان و به اعتقاد  جوانان، شادی آور است!

 

جالب است بدانید که ارتش آمریکا در دهه 90 میلادی ازین قرص ها جهت پاک کردن حافظه افراد استفاده می کرد! که آسیب جدی به دستگاه مغز و اعصاب فرد مصرف کننده وارد می کرد. که البته بعد از چند سال مصرف اینگونه قرص ها ازدستور کار ارتش آمریکا   خارج شد .ولی متاسفانه عده ای سود جو با وارد کردن اینگونه قرص ها به داخل کشور با اسم جعلی قرص های شادی آور سود کلانی به جیب میزنند و باعث می شوند که عده ی  زیادی از جوانان ما به این ماده اعتیاد آور و خطرناک  روی آورند.

مسئله مهمتر این است که اگر این قرص ها ORGINAL بودند مشکل کمتری داشتند ولی متاسفانه چون در ایران قبل از اینکه جنس اصلی وارد بازار شود اول جنس تقلبی آن وارد می شود! به همین خاطر اکثر این قرص ها دست ساز و تقلبی هستند و بس خطرناک!

نمی دانم شما هم میدانید یا نه که با خوردن این قرص ها به یک شادی کاذب دست پیدا میکنید ولی بعد از مدتی دچار افسردگی ،سر گیجه و استفراغ می شوید. و در بعضی اوقات مرگ به سراغ شما می آید!!

اما این شادی کاذب بعضی مواقع به ضرر شما تمام می شود به طوری که دیگر قابل جبران کردن نیست.چرا که چند وقت پیش یکی از همین جوانان زیبا رو  به خاطر مصرف اینگونه قرص ها مجبور شد تا آخر عمر روی  صندلی چرخ دار بشیند !!

حال بگذریم که بعضی مواقع به خاطر مصرف اینگونه قرص ها در پارتی های  مختلط شبانه چه بر سر دختران و پسران می آید .حال به نظر شما آیا ارزش دارد که به خاطر اینکه دمی خوش باشیم تمام عمر خوشی را با خوردن این گونه قرص ها از خودمان بگیریم؟

ما هنوز اندر خم یک یقه ایم!!

 


نمى‏دانم از آن دسته آدم‌هایى هستید که در حین دیدن اخبار به لباس گوینده دقت ‌کنید و یا وقتى گزارش یک نشست بین‌المللى را مى‏بینید، لباس دیپلمات‏هاى کشورهاى مختلف را با هم مقایسه می‌کنید یا نه. به نظر مى‏رسد با توجه به طرح لباس ملى، نگاه به این مشکل کوچک ولى ۲۷ ساله چندان نابه‌جا نباشد.

شاید اگر غربى‏ها، کراوات را اختراع نکرده بودند، استفاده نکردن از آن نوعی بى‌نظمى محسوب نمى‏شد، اما با وجود پیراهن‌هایى که با در نظر گرفتن کراوات طراحى و تولید مى‏شوند، مشکل ایرانى‏ها که به دلایل فرهنگى و شرعى از پیروزى انقلاب به بعد از آن استفاده نمى‏کردند دو چندان شد تا جایى که دیپلمات‏هاى وزارت خارجه، مجبور شدند با استفاده از پیراهن‏هاى یقه آخوندى از توى ذوق زدن در مجامع بین‌المللى پرهیز کنند.

اگر ورود مجریان جوان در دو سه سال اخیر، که خود را ملزم به رعات سنت پوشش در سیما نمى‏دانستند کنار بگذاریم، این بى‌نظمى در ظاهر گوینده‏ها و مجریان برنامه‏هاى رسمى که مجبور به استفاده از کت و شلوار هستند هم دیده مى‏شود. افراد زیادى هم در جامعه به علت تمایل بیشتر به پوشیدگى، با باز بودن نامتعارف یقه خود مشکل دارند، و چون اکثرا دکمه یقه‏ها با توجه به کراوات تنظیم شده است با بستن اولین دکمه، ظاهرى در حال خفگى پیدا مى‏کنند و بى‌نظمى حاصل از باز بودن آن هم مخصوصا در محافل رسمى و جلوى دوربین رسانه‏ها، چشم هر آدم دقیقى را مى‏زند.

 در حالى که مجلس تصمیم گرفته است به خواست بسیارى از مردم که از بى در و پیکرى بازار مد و لباس به ستوه آمده‏اند، سامانى به اوضاع بدهد، این سئوال پیش مى‏آید که وقتى بعد از 27 سال هیچ کس اعم از مردم عادى یا ارگان‏هاى دولتى به خود زحمت نداده فکرى به حال این مشکل کوچک اما موثر در ظاهر آدم‏ها بکنند، مشکلى که با یک جا به جایى ساده در دو دکمه بالاى پیراهن و تغییر فرم یقه حل مى‏شد، چطور مى‏توان مشکل مد و لباس که ریشه در فرهنگ، طرز فکر و سلیقه مردم... دارد، حل کرد؟!

برگرفته شده از سایت http://sharifnews.com