دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

کشور با سواد ها!!

در طی چند سال اخیر و مخصوصا از زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی به این طرف مردم و مسئولان نگاه ویژه ای  به قشر " دانشجو " پیدا کرده اند.اکثر جوانان محصل (اعم از دختر و پسر) دوست دارند که وارد دانشگاه شوند تا لقب بی ارزش و گاهی اوقات دردسر ساز "دانشجو" به آنها اطلاق شود.البته در اینکه بعضی ها به خاطر افزایش علم و اطلاعاتشان وارد دانشگاه میشوند هیچ شکی نیست اما افرادی  ازین قبیل خیلی کم هستند.

سالها قبل ، ورود به دانشگاه خیلی مشکل بود و اگر کسی در دانشگاه قبول میشد واقعاً شاهکار کرده بود. حداقل چیزی حدود یک دهه پیش دانشجویان ما از روی حساب و کتاب درس میخواندند و فهم مطلب و کاربرد آن ، از گرفتن مدرک برایشان مهمتر بود .اما امروزه چون راههای ورود به دانشگاه بیشتر و آسانتر شده  دانشجویان فقط به فکر گرفتن مدرک هستند. و نحوه گرفتن مدرک برایشان اصلا مهم نیست .

در یک حساب سر انگشتی سالانه چیزی حدود یک میلیون و دویست هزار نفر فقط از طریق کنکور سراسری پذیرفته میشوند.اگر دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاههای علمی کاربردی ،آزاد و فراگیر پیام نور و سایر دانشگاهها را حساب کنیم چیزی حدود 2 میلیون دانشجو سالانه پذیرفته میشوند و به تبع آن 2 میلیون نفر هم تحویل بازار کار پوشالی کشور میشوند.حتی در دوره اخیر بازار کار حتی برای رشته خوبی همچون پزشکی و مهندسی هم دارد ازبین میرود. حالا همه در خانواده خود یک دکتر و مهندس دارند!!

البته این رقم بالای دانشجو و فارغ التحصیلان دانشگاهها در کشور، حکایت از رشد سواد و بینش مردم را میدهد . ولی چیزی که اینجا اهمیت دارد این است که این افزایش سطح سواد مردم به چه قیمتی است؟ اکثر افراد باسواد در جامعه(فارغ التحصیلان دانشگاهها) الان بیکار هستند و یا در حرفه ای به غیر از رشته تخصصی خود مشغول به کار هستند.که این خود سبب میشود کشور رشد نکند .ایران در طی چند سال اخیر تبدیل به کشور باسوادهای بیکار شده است.و این روند در سالهای آینده هم همچنان ادامه دارد.

و نکته جالبتر اینکه آقای احمدی نژاد به هر شهر و کوره شهری که سفر میکند، قول ساخت یک مرکز پیام نور را میدهد !! حال شما خود حساب کنید که وضعیت بازار کار و جوانان در چند سال آینده چگونه خواهد شد.

من همواره گفته ام که در آینده ای خیلی نزدیک در کشور باسوادمان ، آگهی استخدام به این صورت در خواهد آمد: به چند کارگر ساده با لیسانس نیازمندیم!

.

دنیا دیگه مثل تو نداره!

چند روز قبل داشتم(حدود ده روز قبل)داشتم تو سایت خبری بازتاب  میچرخیدم که مطلبی با عنوان " دنیا دیگه مثل تو نداره" نظرم رو جلب کرد .حالا من این مطلب رو برای شما مینویسم.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: از این به بعد، گروه‌های متقاضی برای نشر آثار موسیقی، علاوه بر نهادهای قبلی، باید موافقت «حراست» این وزارتخانه را هم جلب کنند. با توجه به این‌که نهاد «حراست» در همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی، یک نهاد بسیار جدی و رسمی است، پیش‌بینی ما این است که جلب رضایت «حراست» وزارت ارشاد به ویژه برای گروه‌های موسیقی پاپ چندان آسان نباشد. برای نمونه؛ متن یکی از ترانه‌های پاپ بسیار مشهور را که پیش از این، مجوز پخش گرفته به «حراست دور برگردان*» دادیم تا چنانچه به نظرشان تغییراتی لازم است، اعمال کنند. نتیجه را می‌بینید:


به: مدیریت محترم دوربرگردان م.ف

از: حراست دور برگردان

موضوع: نظارت و تعیین صلاحیت شعر سرود ارسالی

با سلام

بدین‌ وسیله به اطلاع می‌رساند اشعار سرود «دنیا دیگه مثل تو نداره» که برای تعیین صلاحیت به این نهاد ارسال شده بود، دارای اشکالات متعددی است که موارد مشکل‌دار و اصلاحات پیشنهادی ذیلا تقدیم می‌شود.

 

نظریه تکمیلی:

با توجه به اشکالات متعدد فوق، خواهشمند است عوامل این اثر را سریعا به این «حراست» تحویل نمایید تا ارشادات تکمیلی روی آنها صورت گیرد.

تقریباً از زمان خاتمی به این طرف موسیقی به اصطلاح پاپ  رشد کرد و هرکس از خونه اش قهر میکرد میومد تو میدون و یه کاست بیرون میداد(البته منظور من خوانندگی آقای بنیامین بهادری نیست چون من خودم آهنگهاشو دوست دارم.) و در همین زمان بود که اولین show مجاز ایرانی وارد بازار شد.(فکر کنم اولین showمریوط به گروه آریان باشد) و کمکم خواننده ها جرات پیدا کردند و به جای رفتن به خارج(آمریکا و کانادا) در همین ایران خودمان شروع به خواندن شعر های عاشقانه کردند که هرروز هم از صدا و سیما به طور مکرر پخش میشود.اینها رو گفتم که بگم به نظر من بعد از این همه سال که خواننده ها آزاد بودند البته به جز دوران آقای احمدی نژاد حالا چه طوری میخوان جلو این کار رو بگیرند .یعنی اینکه شعرها رو فیلتر کنند.به نظر من با این کار باز دوباره خواننده ها میرند خارج.