دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

یا امامان زمان ادرکنی !!!!!!

در طی چند سال اخیر افراد زیادی پیدا شده اند که ادعای ارتباط با امام زمان (عج) و یا نعوذ بالله خود امام (عج) زمان بودن ، را کرده اند .و متاسفانه افراد زیادی هم بوده اند که فریب این افراد را خورده و طرفدار و پیرو آنها شده اند.

من گاهی اوقات در مسلمان بودن خودمان شک می کنم ، که چرا در کشوری که دین رسمی آن اسلام و اکثریت افراد ملت را شیعه ها تشکیل می دهند ، افرادی  این چنین ساده لوح و احمق باید پیدا شوند که طرفدار امامی دروغین شوند.مگر ما در  روایات نداریم که حضرت فقط 4 نواب داشته و به نائب چهارم گفته که بعد از خود کس دیگری را انتخاب نکن. و یا اینکه حضرت مهدی (عج) از مکه ظهور می کنند.پس چرا باید افراد این چنین ساده  فریب این گونه افراد کلاّش و سودجو را بخورند؟

 

در طی همین چند ماه اخیر چند نفر را به اتهام ادعای ارتباط با امام زمان (عج)  و در موردی خود امام زمان (عج)  دستگیر کرده اند.متاسفانه همین چند وقت پیش فردی در قم ادعای امامیت کرده بود و عده ای هم ، طرفدار او شده بودند این فرد مدتی با یاران خود پیاده به  مسجد مقدس جمکران رفته و به اصطلاح با خدا راز و نیاز می کرده و در یکی از همین رفت و آمد ها به مسجد جمکران  این فرد با همکاری همسر و برادر همسرش در زیر پل مخفی شده و همسرش گفته که "آقا " غیبت صغری فرموده اند و افراد ساده لوح هم براین باور تا یکسال به خانه این فرد رفت و آمد میکرده اند و برای ادامه زندگی از ایشان طلب راهنمایی می کرده اند. که همسر این فرد به عنوان نائب او افراد را راهنمایی میکرده و بعداز یک سال معلوم شده حضرت "آقا " در خانه خود در گودالی مخفی شده !!

فکر کنم سال پیش بود که یک زن را به علت ادعای ارتباط با امام زمان در یکی از  شهر ها گرفته بودند این زن ادعا کرده بود که امام زمان (عج) در خواب به او گفته که از مردم پول جمع کن و مسجدی برای ما بساز .این خانم با همین ادعا توانسته بود میلیون ها تومان از مردم  پول جمع کند . و خرج خودش کند . واقعا که مردم ما چقدر خرافاتی هستند. و البته کم اطلاع.

بله شاید یکی از دلایل وفور امام زمان در این چند سال اخیر این باشد که اطلاع رسانی در مورد امام زمان خیلی کم است. چند وقت پیش دکتر شفیعی سروستانی مدیر موسسه موعود  که در دانشگاهمان سخنرانی داشت گفت: در آمریکا بیش از 1950 شبکه رادیویی و تلویزیونی وجود دارند که به طور 24 ساعته به بررسی موضوع آخر الزمان و موعود می پردازند و این درحالی است که در ایران اسلامی در طول هفته فقط چند سا عت (کمتر از انگشتان دست ) به این موضوع می پردازند. حال چه طور انتظار دارید که مردم امام واقعی خود را بشناسند.

 به امید ظهور منجی واقعی.

 اللّهُمَ عَجِّل لِوَلیکَ الفَرَج.

 

پاتک در کمتر از یک ثانیه !!

امروز در حال خواندن خبرهای روزنامه به خبر جالبی از قول سخنگوی وزارت امور خارجه برخورد کردم که  بد ندیدم اونو برای شما بذارم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات معاون وزیر دفاع اسرائیل در خصوص حمله به ایران گفت: اگر اسرائیل مرتکب چنین حماقتی شود ،پاسخ سپاهیان جمهوری اسلامی صریح ، قاطع  و کوبنده خواهد بود و به ثانیه نخواهد کشید!!

البته من از مدتها پیش می دانستم که قدرت بازدارندگی ایران افزایش یافته ولی تا این اندازه که بلافاصله جواب حمله کشورهای دیگر به خصوص اسرائیل را بدهد برایم جالب بود.البته حرفهای سخنگو دور از ذهن نیست چون همانطور که موشک های  اسرائیل ، ایران را هدف قرار داده اند موشکهای شهاب 3 ایران (نمونه ایرانی بالستیک ) نیز تاسیسات زیر بنایی اسرائیل را هدف قرار داده اند.

سخنان سخنگو حاکی از قدرت پنهان و البته تا اندازه ای آشکار ایران  در زمینه تسلیحات نظامی است. که نمونه کوچکی از آن را در رزمایشهای "ضربت ذوالفقار " ارتش و " پیامبر اعظم 2 " سپاه پاسداران دیدیم.

یکی از عوامل قدرت ایران" سازمان هوا و فضا " است .که حدود 8 سال است  تاسیس شده .در این سازمان متخصصان ایرانی   با بررسی سلاحهای روز دنیا نمونه ایرانی آن را درست می کنند و البته در موارد بسیاری هم سلاحهای پیشرفته ای را برای اولین بار در جهان طراحی می کنند. که نمونه هایی از این طراحی های منحصر به فرد را در دو رزمایش اخیر دیدیم.

موشک شهاب 3 ایران قابلیت نصب کلاهک هسته ای را هم دارد. که فعلا ایران از آن صرف نظر کرده اما به جای کلاهک هسته ای کلاهکی را طراحی کرده که درون آن هزاران بمب کوچک ویرانگر وجود دارد. که این ویژگی قدرت مانور این موشک را چندین برابر کرده.

ایران در منطقه ای قرار گرفته که  انبارهای کشورهای همسایه اش پر است از سلاحهای آمریکایی  و  ایران باید برای در امان ماندن از حمله احتمالی آنها سلاح های خود را به روز و کارآمد کند تا جواب دندان شکنی به همه متجاوزان بدهد.

 

کار خیابانی یک دختر نوجوان

امروز در حال وبگردی بودم که به عکس زیر برخورد کردم و حیفم اومد که اونو برای شما نذارم.البته من خودم از دیدن این عکس خجالت کشیدم .و از خودم پرسیدم واقعا جامعه ما یک جامعه اسلامی است ؟چرا باید در یک جامعه اسلامی وضع یک دختر کم سن و سال اینگونه باشد؟

 

چهار راه یکی از خیابان‏های تهران؛
دختر جوانی شیشه اتومبیل‏ها را تمیز می‏کند.

به راستی چرا دختر امروز و مادر فردای فرزندان این آب و خاک، باید مجبور باشد در برابر نگاه سنگین و احیانا پوزخند رهگذران تن به کار خیابانی بدهد و در بهترین و شیرین‏ترین دوران عمرش، روح پاک و احساسات لطیف دخترانه‏اش تحت تاثیر آسیب‏های تلخ اجتماعی آزرده شود؟ آن هم در این زمانه وانفسای که رهایی در جامعه، آدم را به ناکجا آباد تباهی می‏کشاند!
کار، عار نیست اما کارکردن یک دختر جوان آن هم در خیابان‏ها، ننگ است، ننگ!

 

البته هرچند که این عکس مربوط به بیش از یکسال پیش است اما به سادگی نمی توان از آن گذشت.

 

منبع: عکس بلاگ


 

اسید پاشی اینترنتی

انتشار تصاویر خصوصی منتسب به یک بازیگر تلویزیون در اینترنت که به نظر می‌آید از حیث شکل و شمایل و پیش‌بینی‌های فنی با برنامه‌ریزی طراحی شده و از طرفی، بازار عجیب و غریب نقل و انتقال این تصاویر در موبایل‌ها و فروش سی‌دی آن در روزهای اخیر خبرساز شده است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، حالا نه تنها این مشکل حل نشده، بلکه می‌رود تا به مانند حادثه سی‌دی میهمانی یکی از تیم‌های معروف کشور، از پس این ماجرا، یک جریان جنایی هم به وجود آید و از عصر دیروز، شایعه خودکشی بازیگر مورد اشاره در محافل عمومی منتشر شده است.

در تابستان سال 83 تصاویری از استخرهای زنانه تهران در میادین و کوچه و بازار به فروش می‌رسید؛ آیا با متخلفان، آن قدر که به آبروی مردم لطمه وارد شده بود، برخورد شد که حالا کسی جرأت نکند به با آبروی انسان دیگری بازی کند؟!

البته در جند سال اخیر ازین مسائل زیاد پیش آمده و متاسفانه برخورد خیلی جدی با مساله صورت نگرفته است. مگر یادمان رفته که یکی از همین موارد که خیلی هم سر و صدا کرد پخش تصاویر شخصی یکی از مداحان معروف با همسر قانونی و شرعی اش بود که  با موبایل فیلمبرداری شده بود و تعمیر کار موبایل اقدام به پخش تصاویر کرده بود.

در موارد مشابهی که در آمریکا و برای هنرپیشگان‌ هالیوودی رخ داده، شکایت و جریمه‌های سنگین، ریشه این کار را در آمریکا و‌ هالیوود به شدت کاهش داد، اما در کشور ما پس از کپی زدن غیر قانونی از فیلم‌های سینمایی این گروه‌های زیرزمینی با وقاحت تمام، وارد مسایل خصوصی زندگی مردم هم شده‌اند.


برخی کارشناسان حقوقی، ضعف قوانین کشور را عامل ناتوانی از برخورد با چنین مواردی می‌دانند و خواستار تدوین قوانین لازم ناظر بر جرایم پیچیده اینترنتی هستند.

الان دیگه مردم به هرکسی که بخواد از آنها فیلمبرداری و یا عکس برداری کند حتی اگر هم برای صدا و سیما باشد شک دارند و اجازه این کار را به آنها نمی دهند.به نظر من هم حق دارند.

 

منابع: خودم و بازتاب

پیوست به مطلب قبلی

نمی دانم شما هم این خبر را دیروز یا امروز شنیدید که فدراسیون اعلام کرده بود که  داور وسط بازی استقلال –پیروزی روزی 500 دلار و کمک های او روزی 350 دلار دستمزد میگیرند!!

 

 عجب خبر محشری!! نمی دانم این فدراسیون مردم را بلانسبت شما احمق فرض کرده ،که این حرف را زده ،چون اگر هر آدم عاقلی یکمی فکر کند می فهمد که یک آدم از اسپانیا پا نمیشه بیاد اینجا، فقط برای 500 دلار!! آخه مگه طرف احمق تشریف داره این همه راه ،چند ساعت سرگردانی تو فرودگاه  و هواپیما ( حالا ما مثبت فکر می کنیم و میگیم بالفرض هواپیما سالم بیاد به ایران و برگرده !) را تحمل کند .تازه داور ایتالیایی که فکر کنم دوسال پیش اومد به ایران گفت من تو ایتالیا برای هر بازی 5000 دلار میگیرم حالا چطور فدراسیون می خواهد به داور اسپانیایی روزی 500 دلار بدهد.

 

 

یک بازی کم اهمیت ولی پر هزینه

همانطور که می دانید  روزجمعه این هفته دو تیم استقلال و پیروزی با هم مسابقه دارند.در این بازی هم مانند  مسابقات چند سال اخیر دو تیم ،  از داوران خارجی  استفاده میشود که مبادا نعوذ بالله حقی از تیمی ضایع شود. هر چند که تجربه نشان داده که داوران خارجی هم در اشتباه کردن چیزی از همتایان ایرانی خود کم ندارند اما باز مسئولان فدراسیون تاکید دارند که از داوران خارجی استفاده کنیم.

امسال هم طبق سنت چند ساله اخیر باید چند ده هزار دلار از خزانه بیت المال را تقدیم این داوران خارجی کنیم. چه لزومی دارد که برای یک بازی معمولی که سر انجامش چیزی جز ضرر و زیان به ورزشگاه و اتوبوسهای شرکت واحد نیست ، چنین هزینه گزافی را پرداخت کنیم؟چرا ما از داور ایرانی استفاده نمی کنیم؟

خوشبختانه در کشورمان ، داور بین المللی کم نداریم .و هر کدام از آنها همیشه در حال قضاوت در کشورهای دیگر هستند.پس چرا ما نباید از آنها استفاده کنیم؟مگر ما برای داوران کشورمان هزینه میکنیم برای چه وقت؟ ما الان به هنر آنها نیاز داریم.

   

ما برای این بازی باید هزینه بلیت رفت و برگشت و هزینه اقامت 3 نفر را پرداخت کنیم و در آخر هم اگر در قضاوتشان اشباهی کردند نمیتوانیم آنها را توبیخ کنیم.چرا ؟ چون آنها خارجی هستند و ما به آنها دسترسی نداریم.مگر یادتان رفته همین چند سال پیش که یک داور از شرق آسیا قضاوت بازی استقلال و پیروزی را به عهده داشت باعث جنجال بزرگی در بازی شد که طی آن تعدادی از بازیکنان بعد از بازی محرو م شدند چون داور در وسط بازی راست وایستاده بود و هیچ کاری برای برقراری نظم بازی انجام نداد.  

در صورتی که اگر ما از داور ایرانی استفاده کنیم می توانیم همان هزینه ای که صرف داوران خارجی می کنیم ،صرف رسیدگی به وضع ورزشگاه و اتوبوسهای شرکت واحد بعد از بازی کنیم .

و در آخر اینکه ای کاش دولت محترم که شعار " برقراری عدالت برای همه " را سرلوحه کار خود قرار داده ، دستور میدادند  تا از داوران ایرانی استفاده شود و هزینه داوران خارجی صرف رسیدگی به گسترش ورزش در کشور شود.باور کنید اگر دولت جلو همین ریخت وپاش هایی این چنینی (هر چند به ظاهر کوچک ) را بگیرد ما  می توانیم طرح هایی که چندین سال است فقط برای چند میلیون ناقابل بلاتکلیف مانده اند را کامل کنیم.

 

توضیح :به دلیل بعضی موارد مجبور شدم که نسخه اصلی این پست را تغییر بدم .و از همه کسانی که چند ساعت پیش با پیغام اصلاحیه  این پست مواجه شدند معذرت میخواهم.

 

یک خبر ساده !

 اول بذارید فرا رسیدن عید سعید فطر رو به همه شما تبریک بگم. و امیدوارم که عبادات همگی ما مورد مقبول خدای باریتعالی قرار گیرد. دیروز و دیشب که اخبار را گوش میکردم چند خبر جالب  شنیدم که شاید شما هم شنیده باشید اما خب دوباره شنیدنش خالی از لطف نیست.

دیشب اخبار پس از اعلام حلول ماه شوال و عید سعید فطر گفت که هیات وزیران روزهای  4 شنبه و 5 شنبه را تعطیل رسمی اعلام کرده است.با شنیدن این خبر سرم سوت کشید.چهار روز تعطیلی پشت سر هم  ضربه ای بزرگ به اقتصاد داخلی کشور خواهد زد.اما ظاهرا دولت به این مورد فکر نکرده است .شاید هم فکر کرده ولی با خود گفته که اهمیتی ندارد!! ساده ترین مشکلی که در این 2 روز تعطیلی اضافی ممکن است  پیش بیاید این است که اگر بدبختی مریض شود ونیاز به پول داشته باشد بانکها همگی تعطیل هستند. و طرف ممکن است به هزار فلاکت و بدبختی بیافتد.همه که کارت اعتباری ندارند تا هر موقع که دلشان خواست از دستگاههای خودپرداز پول بردارند.

می بینید گویی همگی از فراسیدن عید فطر آنچنان شوق زده و جوگیر شده اند که تمام قوانین را زیر پا گذاشته اند.مجلس همین چند ماه پیش قانونی را برای کاهش تعطیلات تصویب کرد .اما ظاهرا این قانون بی فایده بود چون اصلا به آن عمل نشد.

امیدوارم که در این روز عزیز خداوند ما را به آنچه که خیر ما در آن است هدایت کند. آمین