دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

پلیس اینترنتی در روستاهای هند !

 یکی از  خبرهای جالبی که امروز خوندم مطلب زیر بود. وقتی اونو خوندم برای کشور خودمان متاسف شدم چون که حتی شهر های ما اینترنت درست حسابی ندارند چه برسه به اینکه روستا ها داشته باشند.البته اینو هم باید بگم که هند یکی از کشورهای بزرگ در زمینه نرم افزار های کامپیوتری هست  ولی بیشتر منظور من روی مردم این کشور بود که از لحاظ مالی از ما ایرانی ها بدبخت تر هستند. ولی به بهترین امکانات روز دنیا دسترسی دارند.

متن خبر:

انقلاب فن‌آوری اطلاعات در هند روستاهای این کشور را درنوردیده به طوریکه در برخی از روستاها از جمله بانگائون مراجعه به پلیس از طریق اینترنت میسر است.

به گزارش بی بی سی، تا چند هفته پیش در این روستا که در ایالت ماهاراشترا واقع است، هیچ نشانه ای از دیجیتالی شدن به چشم نمی‌خورد ولی اکنون 8000 ساکن این روستا می توانند از کامپیوتر استفاده کنند و مدارک خودشان را اسکن کنند و ای‌میل کنند و یا حتی با ویدئو کنفرانس در تماس مستقیم با مقر پلیس در شهر ناگپور باشند.

یک مرد روستایی در کنفرانس ویدئویی با رئیس پلیس در باره خطرعبور کامیونها از نزدیکی دو مدرسه روستا سخن می گوید، آقای چیکل با اینکه هنوز نمی تواند"ویدئو کنفرانس" را به خوبی تلفظ کند، به خوبی از این فن آوری استفاده می کند.

وی می گوید: از این طریق در وقت و هزینه اش صرفه جویی می شود زیرا به جای مسافرت به شهر می تواند در کابین اینترنت بنشیند و از طریق ویدئو کنفرانس با رئیس پلیس ملاقات کند.وی تا همین چند هفته پیش او مجبور بود نصف روز را به مسافرت به شهر برای مراجعه به پاسگاه پلیس اختصاص دهد.

بر اساس تخمین ها بیش از 10هزار روستا در هندوستان در حال حاضر به انقلاب فن آوری ارتباطات پیوسته اند.

منبع: همشهری آنلاین

استفاده از sms به سبک ایرانی!

یکی از خبرهایی که در طی یکی دو روز گذشته در جراید منتشر شد و خیلی به چشم می خورد،اظهار نظر مدیران مخابرات در مورد ارسال 6 میلیارد  پیام کوتاه (sms)در طی 9 ماهه اول امسال بود .که این خود یک نوع رکورد شکنی محسوب میشود.

تجربه نشان داده است که ایرانی ها در برخورد با فناوریهای نوین ابتدا از آن فناوری استفاده  منفی میکنند ( مثل استفاده از ویدئو ،ماهواره ، اینترنت و ...) که این خود سبب اشاعه نوعی بی اعتمادی به آن فناوری در جامعه میشود.

اکثر پیامهای کوتاهی که در بین ایرانیها رد و بدل میشود ، شامل لطیفه ،عکسهای ...،پیام تبریک و خبر رسانی (البته در بعضی موارد شایعه پراکنی ) می شود. البته در میان این همه کاربران منفی ، افراد و شرکتهایی نیز هستند که روی سیستم ارسال پیام کوتاه  سرمایه گذاری کرده و با فرستادن روزانه چند میلیون پیام کوتاه  به تبلیغ محصولات خود می پردازند.و با این کار ازین فناوری ، استفاده بهینه ای می کنند.

برای مثال در زمان تبلیغات انتخابات 24 آذر اکثر نامزدها بوسیله ارسال پیام کوتاه از مردم میخواستند که به آنها رای دهند.هر چند که این کار خوب بود و شیوه جدیدی در تبلیغات به شمار می رفت .اما گاهی اوقات سبب سلب آرامش افراد می شد.تصور کنید ساعت 2 نیمه شب شما در خواب ناز فرو رفته اید و خواب 7 پادشاه را می بینید  که ناگهان با صدای زنگ تلفن همراهتان  از خواب بیدار میشوید و زمانی که چشمهایتان را با تعجب و نگرانی به تلفن میزنید ،می بینید که برایتان یک sms  تبلیغاتی رسیده ! این جاست که آروز می کنید که آن طرف را بگیرید و ......

البته با توجه به کاربرد روز افزون ارسال پیام کوتاه در بین ایرانی ها اکثر برنامه های تلویزیونی ، شرکتها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی به فکر استفاده از آن در جهت  منافع شرکت خود پرداخته اند. همچنان که اکثر برنامه تلویزیونی مسابقه های خود را  از طریق ارسال پیام کوتاه برگزار میکنند. ویا اینکه شرکت 118 مخابرات در نظر دارد که شماره تلفن ها را از طریق پیام کوتاه اعلام کند.

 

به امید روزی که همه ما بتوانیم از تمامی امکانات و فناوری ها روز دنیا در جهت منافع کشورمان استفاده کنیم و تا بتوانیم ایرانی آباد و پیشرفته داشته باشیم.

چند دعا برای یک ملت !!

امروز قصد داشتم که دوباره از مشکلات جامعه (اعم از بی عدالتی ها،بی فرهنگی ها، کج فهمی ها و ...)برایتان بنویسم.اما هنگامی که داشتم فایل های رایانه ام را مرور می کردم چشمم به فایلی از سخنان دکتر شریعتی افتاد که دیدم ایشان قبلا حرفهای دل مرا زده است و با اینکه این سخنان مربوط به سالها پیش میباشد  اما هنوز هم کاربرد دارد.و هنوز هم میتوانیم از آنان استفاده کنیم.لطفا به تک تک کلمات این دعا دقت کنید که چقدر راحت حرف دل همه ما را زده است.

خدایا به علمای ما مسئولیت*و به اقائم ما علم*و به دینداران ما دین*و به مومنان ما روشنایی*و به روشنفکران ما ایمان*و به متعصبین ما فهم*و به فهمیدگان ما تعصب*و به زنان ما شعور*و به مردان ما شرف*و به پیران ما آگاهی*و به جوانان ما اصالت*و به اساتید ما عقیده*و به دانشجویان ما نیز عقیده*و به خفتگان ما بیداری*و به بیداران ما اراده*و به نشستگان ما قیام*و به خاموشان ما فریاد*و به نویسندگان ما تعهد*و به هنرمندان ما صبر*و به شاعران ما شعور*و به محققان ما هدف*و به مبلغان ما حقیقت*و به حسودان ما شفاء*و به خودبینان ما انصاف*و به فحاشان ما ادب*و به فرقه های ما  وحدت*و به مردم ما خودآگاهی*و به همه ی ملت ما همت تصمیم و استعداد فداکاری و شایستگی نجات و عزت ببخش.

دکتر شریعتی

آگهی یک فرصت شغلی جالب

سلام من چند وقت مطلبی رو با عنوان " به چند کارگر ساده با لیسانس نیازمندیم ! "  رو نوشتم ولی فکر نمی کردم که به این زودی به این گفته خودم برسم.عکسی که در زیر مشاهده میکنید نمونه جالبی از یک آگهی است که چندی پیش در روزنامه همشهری چاپ شد.