دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

یه سال گذشت!

یا مُقَلِّبَ القُلوبِ وَ الاَبصار*یا مُدَبِّرَ اللَیلِ وَ النَهار*

 

یا مُحَوِّلَ الحَولِ وَ الاَحوال * حَوِّل حالَنا اِلی اَحسَنِ الحال

 

 

امروز آخرین روز سال 85 است. دیدید ، تا چشم بهم زدیم یه سال دیگه هم گذشت. سالی که بی شک برای همه ما کلی خاطره بر جا گذاشت.اعم ازخاطره شیرین و تلخ. (البته امیدوارم که خاطره های شیرین تان بیشتر از خاطرات تلخ تان باشد.)   نمیدونم سال 85 برای شما چطور بود اما برای من سال خوبی نبود حالا چرا ، بماند.

امیدوارم که سال جدید ، سالی همراه با خیر و خوشی برای همه شما باشد.در پناه حق به تمام آرزوهای معقولتان برسید ! راستی فراموش نکنید که برای ملت مان هم دعا کنید تا بلکه امسال (86) با خیر و خوشی شروع شود و با خیر و خوشی هم تمام شود. راستی فراموش کردم بگم : سال نو مبارک !

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

در ضمن جا داره از همین جا از مسئولین بلاگ اسکای هم تشکر کنیم چون که سرعت لود شدن وبلاگها افزایش یافته است. البته ظاهرا قرار است که یه دستی هم به سر روی سایت بکشند که برایشان آرزوی موفقیت میکنم.من خودم خیلی دلم میخواد بلاگ اسکای پوزه بلاگفا رو به خاک بماله.چرا ؟ خودمم نمیدونم.شاید یه دلیلش این باشه که من چند ساله با بلاگ اسکای دارم کار میکنم. هر چند امکانات بلاگفا بیشتر از اینجاست اما نمیدونم چرا نمیتونم از اینجا دل بکنم.

 

با آرزوی موفقیت برای مدیران بلاگ اسکای.

شب‌های تنهایی و غربت نوروز برای...

امروز یه سری به سایت خبری ایسنا زدم ، بین خبرها ، عنوانی نظرم رو جلب کرد که در زیر هم عنوان و هم خود خبر رو البته باکمی تلخیص برای شما میگذارم . بهتر است بعداز خواندن این خبر دعا کنیم که در این شب عیدی خدا هیچ پدر و مادری رو شرمنده خانواده اش نکند.الهی آمین.

متن خبر:

شب‌های تنهایی و غربت نوروز برای... کاش بین میوه‌های داخل مغازه و صندوق‌های دم در، فرقی نبود!

شب عید در راه است، بابانوروز به همه‌ی خانه‌ها سرک می‌کشد و از نو شدن و آغازهایی جدید خبر می‌دهد. سال نو که نزدیک می‌شود، خریدها و بازارها بیشتر جان می‌گیرند و هر کس به اندازه‌ی وسع خود خریدی می‌کند و نوآرایی. اما در این میان، هستند کسانی که این نو شدن را با سختی و اضطراب پشت سر می‌گذارند.

در میان گزارش‌های تصویری عکاسان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در سال گذشته، به‌دنبال عکسی آرشیوی برای گزارشی می‌گشتیم که با عکس‌هایی از دوست و همکار شهیدمان " حسن قریب "مواجه شدیم .در روزهای پایانی دو سال پیش، عکاسان ایسنا از نقاط مختلف شهر تهران شور و حال عید را به تصویر کشیده بودند که در این میان، عکس‌های "حسن" جور دیگری سخن می‌گویند.

مادری که در ورودی میوه‌فروشی، به‌سراغ صندوق‌های پس‌مانده‌های ارزان‌قیمت رفته است، حکایت غریب و قریب قشری از جامعه است که نمی‌توانند مانند دیگران، از میوه‌های مرغوب استفاده کنند.

او به‌جای اینکه بایستد و بر زانو و کمر خسته‌اش فشار نیاورد، مجبور است برای خرید میوه‌ای ارزان‌تر، بر زمین بنشیند تا از صندوق‌هایی که از ضایعات میوه‌ها پر شده‌اند، استفاده کند. نسبت به او همان حس و غیرت را می‌توانیم داشته باشیم که به مادر خودمان داریم.

 

آن دیگر، عکس سایه‌ی کودکی است بر شیشه‌های مغازه‌ی میوه‌فروشی. آن‌هم از دردهایی کهنه سخن دارد، گرسنگی و شاید سرپناهی مطمئن!‌ راستی برای خرید یکی، دو کیلو میوه، چندتا هزارتومانی باید بشماری؟

دست‌های پینه‌بسته‌ی کارگری با کیسه‌ای حاوی چند میوه، نگاه معنا‌دار پیرمردی به قیمت‌ها، امید رهگذری برای یافتن مغازه‌ای ارزان‌فروش، همگی از بخشی از جامعه خبر می‌دهند که دوست دارند عیدی خوش برای خانواده‌هایشان بسازند؛ اما دریغ که جیب‌های خالی یاری نمی‌کنند.

 

حسن قریب دو سال پیش حکایت مردمی را گزارش کرد که متاسفانه هنوز هم هستند. راوی صادق محرومیت‌های زمین به آسمان‌ها رفت و حتما امروز به ما ندا می‌دهد که بگویید و بنویسید و روایت کنید، از اقشاری که فراموش شده‌اند.

 

کاش هر یک به‌اندازه‌ی خود عید را به دیگری هدیه می‌کردیم! کاش بین میوه‌های داخل مغازه و صندوق‌های دم در، فرقی نبود! کاش مادرها و پدرهایی پیدا نمی‌شدند که به‌دنبال جنس بی‌کیفیت بگردند! کاش هیچ‌وقت شاهد نگاه‌های حسرت‌خور در خیابان‌ها نبودیم! کاش سوژه‌هایی این‌چنینی پیدا نمی‌شد که ما گزارش کنیم...

 

نوروز امسال را چه کسانی در تنهایی خواهند گذراند؟ آن‌هایی که از خانواده‌هایشان دورند یا آنان که کسی برای دید و بازدید ندارند و شاید هم آن‌هایی که پولی نداشتند که لباسی نو کنند، یا حتی میوه و شیرینی و آجیلی بخرند تا از مهمانان پذیرایی کنند...

افتخاری دیگر از جوانان ایران

ساخت نسل جدید MP4 توسط مخترع ایرانی

به همت مخترع ایرانی برای اولین بار در دنیا نسل جدید MP4 با قابلیت پشتیبانی زبان عربی و فارسی طراحی و ساخته شد.

رایان سمیعی، مبتکر ایرانی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به این‌که در دستگاه‌های کوچک پخش مثل دستگاه‌های MP4 تکنولوژی‌های مختلفی برای فشرده سازی فایل‌ها به کار رفته است، خاطر‌نشان کرد: دستگاه‌های کوچک پخش موجود در بازار برای انتقال داده‌ها نیاز به مراحل سخت و مختلفی دارند.

وی ادامه داد: این دستگاه طوری طراحی شده که به راحتی می‌توان داده‌ها را از روی کامپیوتر بر روی این دستگاه منتقل کرد. نرم‌افزاری بر روی این دستگاه نصب شده است که این اجازه را به این دستگاه می‌دهد که در هنگام اتصال به کامپیوتر، قسمتی از کامپیوتر و در سیستم عامل ادغام شود.

سمیعی با اشاره به این‌که دستگاه‌های موجود قادر به پشتیبانی حداکثر 13 فرمت هستند، افزود: بر روی این دستگاه فناوری «وودو» (VOODOO) نصب شده است و این دستگاه قابلیت پشیبانی 190 فرمت را دارد.

وی با بیان این مطلب که دستگاه‌هایی که بر اساس «یونی‌کد» پیاده سازی می‌شوند و استاندارد هستند قادر به پشیبانی کامل از زبان عربی و فارسی نیستند، گفت: این دستگاه طوری طراحی شده که به طور کامل می‌تواند زبان عربی و فارسی را حمایت کند. به طوری که این دستگاه قادر است تمامی متون فارسی و عربی را با صدا اجرا کند.

وی یادآورشد: کل قرآن کریم بر روی این دستگاه ریخته شده و در آن اجرا می‌شود و هم اکنون در حال انتقال نهج‌البلاغه بر روی این دستگاه هستیم.

این مبتکر ایرانی با اشاره به این‌که حافظه این دستگاه دو گیگا بایت و با قابلیت افزایش حافظه خارجی است، اضافه کرد: این دستگاه قادر به ضبط صدا و پخش فیلم تا 10 ساعت است.

گفتنی است، طول این دستگاه 68 میلی‌متر، عرض آن 48 و ضخامت آن 13 میلی‌متر است.

روبات انسان نمای سخنگوی ایرانی !

امروز روزنامه خراسان مطلب جالبی نوشته بود با این عنوان : " ساخت روبات انسان نما ، آغاز رقابت ایران و ژاپن " تیتر مطلب باعث شد تا من مصاحبه مجری این پروژه بزرگ رو بخونم .که قسمتی از اون مصاحبه رو برای شما هم میذارم.

این روبات سخنگوی انسان نما حتی از روبات سخنگوی ژاپنی " آسیمو" بهتر و پیشرفته تر ساخته شده است .طبق گفته مهندس مولوی مجری پروژه ، آسیمو تقریبا قادر به پاسخگویی به 10 میلیون سوالی است که به سیستم داده شده است در واقع اگر سوالی پرسیده شود که در حافظه روبات نباشد، روبات یا جواب نمیدهد یا پاسخ های نامتعارف می دهد .اما روبات پارسه قادر به درک و فهم واژه هاست. یک ویژگی بسیار مهم این سیستم یادگیری الکترونیکی است به طوریکه هر چه بیشتر با روبات صحبت کنیم توان یاد گیری اش بیشتر میشود.

لازم به ذکر است که شرکتهای خارجی پیشنهاد 200 میلیون دلاری و 100 میلیون پوندی برای خرید این پروژه داده اند به شرطی که این پروژه به نام آنها ثبت شود که خوشبختانه عوامل این پروژه قبول نکرده اند.طبق گفته مجری این پروژه ،فعلا مراحل ثبت جهانی آن در حال گذراندن مراحل مختلف است و اگر این مراحل به خوبی به پایان برسد ایران پدر علم نوین هوش مصنوعی در جهان  خواهد شد. 

 این هم افتخار دیگری ست از جوانان نخبه ایرانی .لابد شما هم متوجه شده اید که تحریم علمی ایران در چند سال اخیر سبب رشد و شکوفایی استعدادهای ناب جوانان این مرز پر گهر شده است.و تحریمهای علیه ایران همگی نتیجه عکس داده است.به بیان دیگر این تحریمها سبب شده که ایرانیان به خودباوری برسند ، به اینکه ما میتوانیم هر چیزی را خودمان بدست آوریم و وابسته کشور یا ملت دیگری نباشیم.

به امید سربلندی هر چه بیشتر ایران عزیز.

دختران فراری ۱۳ ساله !!

روزنامه جام جم در شماره دیروز خود (یکشنبه 13/12/85 ) خبری را به نقل از قائم مقام وزیر آموزش پرورش چاپ کرده بود که بسیار تکان دهنده بود.متن خبر را در زیر بخوانید.

 آمار ها حاکی از آن است که 63 درصد دختران و پسران فراری در سنین 13 تا 18 سال هستند. که این امر زنگ خطری برای مردم و خانواده ها بخصوص متولیان امور پرورشی و فرهنگی جامعه است.

 خبر بالا برای شما آنقدر واضح و روشن است که من دیگر در باره آن و اینکه یک دختر فراری 13 ساله با چه خطراتی مواجه میشود و چه خطراتی را برای دیگران به وجود می آورد دیگر صحبت نمیکنم. فقط همین را بگویم که با این وضع و با توجه به آمار رو به رشد دختران و پسران فراری در آینده ای نزدیک دیگر نه برای دختری نجابت معنا دارد و نه برای پسری غیرت. خدایا تو خود ما را به راه راست هدایت فرما و ما را از هوس ها و شهوات نفسانی در امان دار. و جامعه ما را پاک صالح گردان. الهی آمین