دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

اولین پیامبر زن!!!

به نوشته روزنامه گوندلیگ آذربایجان چاپ باکو زنی بنام نوشابه مصطفی‌اوا کارشناس زیست شناسی جمهوری آذربایجان اخیرا ادعای پیامبری کرده است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه روز دوشنبه به نقل از خبرگزاری غیردولتی دی.آذ نوشت: این زن مسن آذری در جمع خبرنگاران باکو ادعا کرد در این ارتباط از استعداد و قدرت ذاتی و خدادادی برای هدایت و اداره کردن جهان برخوردار است.

براساس این گزارش وی با استناد به آیه هفت سوره ۲۱قرآن مجید گفت، زن هم می‌تواند پیامبر شود.

مصطفی‌اوا برای پیشرفت آینده جهان بر لزوم اتحادی جدید تاکید کرد و با ادعای این که فرستاده خدا است سران کشورهای جهان و همچنین دبیرکل سازمان ملل متحد را به گفت و گو درباره پیشرفت جهان فرا خواند. وی ادعا کرد: از طرف خدا به او الهام شده که الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان باید استعفا کند.

هنوز مقامات ذیصلاح جمهوری آذربایجان در مورد صحت و سقم این خبر و سلامتی روحی و روانی این زن اظهار نظر نکردند.

هنرمند ان با غیرت !!

امروز روزنامه جام جم و خراسان مطلب جالبی رو نوشته بودند که خیلی خوشم اومد .و بد ندیدم اونو برای شما هم بذارم.

متن خبر:

کاندولیزا رایس ، وزیر خارجه امریکا روز پنجشنبه از یک نمایشگاه مربوط به آثار گروهى از هنرمندان ایرانى در واشنگتن دیدار و با برخى هنرمندان ایرانى نیز گفتگو کرد، اما با برخورد سرد هنرمندان ایرانى مواجه شد. رایس هنگام دیدار از نمایشگاه «آرزوها و رویاها: آثار نسل جدید ایران» که کار 30هنرمند ایرانى را به نمایش گذاشته است ، گفت: این نمایشگاه نشان دهنده فرهنگ بزرگ ایران است ؛ فرهنگ بزرگى که قرنها قدمت دارد.

وى همچنین گفت: واقعا روزى بسیار عالى است و من از دیدن کارهاى این هنرمندان لذت بردم.

خبرگزارى آسوشیتدپرس در گزارشى از این بازدید اعلام کرد: با وجود لبخند رایس ، موضوعى ، ناخرسندى وى را به همراه داشت و آن خوددارى هنرمندان برگزارکننده این نمایشگاه براى گرفتن عکس با رایس بود، حتى چند نفر از آنها از همراهى با رایس در جریان بازدید وى از نمایشگاه خوددارى کردند

این بلوتوس دردسر ساز

دیروز(16/2/85) روزنامه جام جم مطلب جالبی در باره استفاده غیر اخلاقی عربها از بلوتوس نوشته بود که بد ندیدم اونو برای شما هم بنویسم.

متن خبر :

 نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد میزان استفاده از بلوتوس  گوشی های تلفن همراه  میان مشترکان تلفن همراه در عربستان برای ارسال پیام های هرزه  و غیر اخلاقی افزایش چشمگیری یافته است.نتایج این تحقیق که در آکادمی امنیتی ملک فهد ارائه شد حاکی از آن است که 88 درصد دختران ، قربانی استفاده غیر اخلاقی از گوشی های تلفن همراه شده اند.

همچنین مطالعه انجام شده روی  حافظه فلش تلفن های همراه گرفته شده از جوانان مختلف نشان میدهد که 69 درصد از فایل های ذخیره شده دراین گوشی ها ، هرزه و غیر اخلاقی و 6/8 درصد نیز حاوی صحنه های خشونت آمیز بوده اند و جالبتر اینکه 2/99 درصد از افرادی که به سوالات این تحقیق پاسخ داده اند، اذعان داشته اند که از بلوتوس در راه  غیر اخلاقی استفاده کرده اند!!

البته باید بگم که اگر همین تحقیق رو توی ایران انجام بدیم به ارقامی نزدیک 100 درصد خواهیم رسید!! به نظر من مسئولان باید یه فکری برای این معضل جدید بکنند .

استادان لائیک در دانشگاه های اسلامی !!

در حالی که این روزها پلیس طرح امنیت اجتماعی را در جهت گسترش فرهنگ اسلامی ، مبارزه با بد حجابی و جلوگیری از گسترش فحشا  اجرا می کند، اما ظاهرا    در بزرگترین مراکز فرهنگی ایران  یعنی دانشگاهها   اتفاقات دیگری در حال رخ دادن است که تمام   طرحهای پلیس را نقش بر آب می کند.

نمی دانم شما  هم خبر  اهانت یکی از اساتید  دانشکده هنرهای زیبا را در کشف حجاب یکی  از دانشجویان دختر شنیده اید یا  خیر!!   بله تعجب نکنید این استاد   با کمال  گستاخی و در برابر دانشجویان کلاس  این عمل را مرتکب شده است.  ابتدا متن خبر را  که شریف نیوز آنرا منتشر کرده است را بخوانید:  

" سه شنبه عصر، دانشجویان در کلاس «زرین کلک» استاد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، فرشتگان ذهنی خود را به تصویر کشیده‌ بودند و در این میان یکی از دانشجویان اقدام به کشیدن طرحی نموده که در آن فرشته‌ای بدون موی سر نقاشی شده بود؛ این نقاشی با اعتراض استاد مواجه شده و استاد می‌گوید: «فرشته که کچل نمی‏شود»؛ در بین بحث میان این دو، یکی از دانشجویان محجبه کلاس به زرین‌کلک می‏گوید: استاد، حالا ایشان فرشته را کچل کشیده‌اند.

در این هنگام «زرین کلک» به این دختر رو کرده و می‌گوید: «نکند تو هم کچل هستی» و بعد اقدام به برداشتن حجاب دختر برای دیدن موهای او می‌کند و رو به کلاس می‌گوید:دیدید کچل نیست!

زرین‌کلک، استادنمایی که به صورت مدعو در این دانشکده فعالیت می‌کرده و دست به این حرکت زشت زده از دانشگاه اخراج شده است. وی بار ها به صراحت اعلام کرده است دانشجویان علاقه مند به حجاب سر کلاس من حاضر نشوند!!  "

حالا واقعا آدم نمیداند که چه بگوید، وقتی استاد یک دانشگاه در یک محیط فرهنگی همچین غلطی را انجام میدهد دیگر از بقیه افراد جامعه چه انتظاری داریم ؟   البته درست است که همه اساتید به اصطلاح بدچشم و هوسران  نیستند و در میان هر دسته و طبقه ای بالاخره یه همچین نخاله هایی هم پیدا میشوند ولی نکته مهم  این است که این اولین باری نیست که چنین اتفاقی افتاده است ، روند هتک حرمت به حجاب دختران محجبه در دانشگاه‌ها، از چندی پیش از دانشگاه شیراز شروع شده که اخیراً به دانشگاه امیرکبیر و سپس به دانشگاه تهران کشانده شده است وجالب اینجاست که حتی در  شهرستانها هم  چنین اتفاقاتی رخ می دهد .

همین امروز با یکی از دوستانم که در دانشگاه آزاد سبزوار درس می خواند صحبت میکردم گفت:   امروز (شنبه 15/2/85 )  در سر کلاس یکی از دانشجویان دختر دیرتر از استاد سر کلاس رسید  و موقعی که قصد ورود به کلاس را داشت  استاد با کمال پرروئی دست دختر را گرفت و گفت چه دست سردی دارید!! این دانشجو بعداز این عمل قبیح استاد  در حالی که رنگش زرد و به شدت ترسیده بود نتوانست در برابر این عمل واکنشی از خود نشان دهد و ...

امام خمینی در جایی فرموده اند: اگر دانشگاه اصلاح شود مملکت اصلاح می شود. به این حرف خوب فکر کنید ،  دانشگاه مرکز اصلاح یک مملکت است. اگر ما در دانشگاه ، دانشجویی با ایمان و با  معیار های اسلامی تربیت کنیم میتوانیم انتظار  جامعه ای اسلامی داشته باشیم ، نه اینکه وقتی همچین افرادی لائیک و بی مذهبی در دانشگاه های ما تدریس میکنند و همیشه چشم به ناموس بقیه دارند و معیار های اولیه اسلام را زیر پا می گذارند .

من  معتقدم که دانشگاه های ما نیاز به  یک انقلاب فرهنگی اساسی  دیگر دارد.انقلابی فرهنگی ای که بتوانیم بوسیله آن دانشگاه هایی با معیار اسلامی بنا کنیم نه با معیار اسلام غربی .

اینجا یاد دعایی از دکتر شریعتی افتادم که میگفت: خدایا به علمای ما مسئولیت و به روشنفکران ما ایمان و به جوانان ما اصالت  و به اساتید ما عقیده و به دانشجویان ما نیز عقیده و به همه ی ملت ما همت تصمیم و استعداد فداکاری و شایستگی نجات و عزت ببخش.

وطن فروشی سینمایی!!

این در حالی است که این فیلم مورد اعتراض تمامی ایرانیان در سراسر جهان قرار گرفت و حتی ابتذال و وقاحت آن، موجب شرمساری بسیاری از فیلمسازان هالیوود شد.
«دارن شهلاوی» و «اعظم علی» دو ایرانی الاصل ساکن آمریکا هستند که اولی به عنوان بازیگر و دومی به عنوان خواننده، اقدام به این وطن فروشی سینمایی کرده اند.
شهلاوی که یک بدلکار هالیوودی است، اخیرا در مصاحبه با یکی از نشریات ایرانی که در آمریکا چاپ می شود در توجیه اقدام خود گفت: در این فیلم بیشتر وقت ها، صورت من پوشیده بود و براساس نیاز آنها، گاهی در نقش یک ایرانی و گاهی نیز در نقش یک اسپارت ایفای نقش می کردم؛ البته احساس من درباره این نقش ها این بود که طرف ایرانیان هستم(!) و باید از مهارت های خود، حداکثر استفاده را کنم تا ظاهر ایرانی ها به عنوان جنگجویانی علیه اسپارت ها هرچه قوی تر به نظر برسد.
گفتنی است، این اولین بار نیست که ایرانیان ضدانقلاب و در خدمت آمریکا، در چنین پروژه هایی همکاری می کنند. پیش از این نیز شهره آغداشلو، بازیگری که پس از پیروزی انقلاب به آمریکا گریخت، در فیلم های ضد ایرانی، علیه مردم کشور خودش نقش آفرینی کرده بود.