دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

سگ ، گربه ...

نمی دانم چرا ما ایرانی ها اینقدر فرهنگ مان باز است و به راحتی هر چیزی (اعم از خوب یا بد) را از فرهنگ های دیگر قبول می کنیم .یکی ازمواردی که در این چند سال اخیر متاسفانه وارد کشورمان شده است و به سرعت در بین اقشار جوان و مایه دار جامعه در حال پیشرفت است ، استفاده از حیوانات اهلی یا به عبارت بهتر همنشینی و همدمی بیشتر با انواع سگ ، گربه ، سنجاب و ... است!!
شاید شما هم دیده باشید که بعضی ها ( اعم از مرد یا زن ) با یک سگ قلاده دار و یا یک گربه دربغل ، طوری در خیابان و یا در ملاء عام راه میروند که گویی رئیس جمهور یا نخست وزیر کشوری هستند!

جالب است در بعضی موارد فرد طوری سگ یا گربه خود را درآغوش می گیرد و هی آن را دست کشی و ماچ می کند که آدم فکر میکند شایداین خانم عوض بچه آدم، سگ یا گربه زائیده (!!) است، که حالا این قدر آن را نوازش می کند!!

حال بگذریم از اینکه فروشندگان ،حیوانات بیچاره را چگونه اسیر میکنند و بعد آنها را برای فروش آماده میکنند .یکی از روزنامه ها چند ماه پیش با یکی ازین فروشنده ها مصاحبه ای جالب کرده بود و قسمتی از مشاهدات خود را نوشته بود که آدم از خواندن آن تعجب می کرد .بخش ازین گزارش مربوط به آماده کردن حیوانات برای فروش به مشتریان بود . برای اینکه حیوان را تمیز کنند آنها را با مواد شوینده شستشو داده و سپس با استفاده از سشوار وضع آنها را مرتب کرده و سپس آنها را درقفس های غیر استانداردی قرار می دهند و ... .در بخش دیگری ازین گزارش خبرنگار از فروشنده در مورد نحوه تعیین قیمت حیوانات سوال کرده بود فروشنده با بیان اینکه ما در ابتدا به قیافه و سر و وضع طرف خریدار نگاه می کنیم و سپس قیمت خود را ارائه میدهیم افزوده بود قیمت دست خودمان است و هر چه دلمان بخواهد همان را ارائه میدهیم.

اینجا واقعا جای سوال دارد که نقش سازمان حفاظت محیط زیست در این میان چیست؟ چرا این سازمان با این افراد برخورد نمی کند؟ شاید شما در جواب بگوئید این فروشندگان که کار خلافی را مرتکب نمی شوند چرا باید باآنها برخورد شود؟! اما فراموش نکنید که این فروشندگان سگ ها و گربه ها را از داخل خرابه ها،زباله ها و از محیط های آلوده جمع آوری میکنند و بعد با یک بار شستن و کمی معطر کردن آنها ، این حیوانات را به مشتریان می فروشند!!

اما آیا تا به حال به بیماری های احتمالی که این حیوانات دارند و به راحتی میتوانند به انسانها منتقل کنند فکر کرده اید؟ این حیوانات چون معاینه و واکسینه نشده اند خیلی خطر ناک هستند.

واقعا ای کاش حداقل سازمان محیط زیست و یا سازمان دامپزشکی در مورد استفاده از حیواناتی نظیر سگ و گربه و سنجاب هشدار های لازم و طریقه برخورد صحیح با این حیوانات را اعلام می کرد. (شاید بگوئید اگر یکی از این سازمان ها هشدار ها و نحوه برخورد صحیح با این حیوانات را اعلام کند به نوعی در گسترش این فرهنگ غلط غربی قدم برداشته اما توجه داشته باشید که اگر مردم نسبت به کاری درست توجیه شوند آن کار را بهتر و ایمن تر انجام می دهند.بهر حال ما نمی توانیم با این فرهنگ نگهداری حیوانات اهلی و خانگی مقابله کنیم پس بهتر است که با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درست،آن را کنترل کنیم.)
معمولا در خارج برای فرار از تنهایی و به خاطر عدم وجود معنویت بین انسانها ، افراد حیواناتی از قبیل سگ و گربه را نگهداری می کنند.اما آیا واقعا در ایران هم افراد تنها هستند و یا دلیل دیگری دارد؟

به نظر من یکی از دلایل استفاده برخی افراد از این گونه حیوانات اهلی در ایران نوعی کلاس گذاشتن و پزدادن است.البته این کلاس گذاشتن و در اصطلاح خود را" باشخصیت " نشان دادن همانند پیله ای پوچ و توخالی است که این افراد دور خود تنیده اند.

به امید اینکه همه ما از فرهنگ های بیگانه ای که با آنها آشنا می شویم فقط موارد و نکات مثبت و بدرد بخور آنها را یاد بگیریم .الهی امین(بلندتر آمین رو بگید شاید اثر کنه!)

نظرات 1 + ارسال نظر
راهبه یکشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:26 ق.ظ

سلام
به نظر من اونایی که تو خیابون با سگ و گربه راه میرند و به اصطلاح پز میدند یه جور کمبود عاطفه دارند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد