دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

ساخت کوچکترین هواپیمای بدون سرنشین ایران

وچکترین هواپیمای بدون سرنشین ایران توسط تیم هشت نفره دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر ساخته شد.

یکی از اعضای تیم هشت نفره سازنده این هواپیمای بدون سرنشین، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر گفت: هواپیمای MAV با نام 1ISS توسط تیم هشت نفره آسمان هفتم به سرپرستی مهدی نوری و با خلبانی محمود رضایی، پرواز آزمایشی خود را در روز 13 خرداد سال جاری با حضور رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر و معاونین با موفقیت اجرا کرد.

حمیدرضا منتظرحجت افزود: میکرو پرنده ISS1 با وزن 493 گرم، دهانه بال 48 سانتیمتر و سرعت 90 کیلومتر در ساعت است و با مداومت پرواز 60 دقیقه به راحتی می‌تواند در شعاع 3 متری چرخش خود را انجام دهد.

وی اظهار داشت: قابلیت حمل آسان به دلیل کم وزن بودن و ابعاد کوچک آن، پرواز در ارتفاع پایین و عدم دید در رادار، پایداری بالا، استحکام بالای سازه، مداومت پروازی و قدرت مانور بالا از توانایی‌های این پرنده به شمار می‌آید.

این دانشجوی کارشناسی هوافضا از دانشگاه صنعتی مالک اشتر در شاهین‌شهر خاطرنشان ساخت: هواپیمای بدون سرنشین ISS1 قابلیت ضبط فیلم و عکس را دارد و با نصب سنسور مواد بیوشیمیایی می‌تواند این مواد را در هوا پخش کند.

وی گفت: تحقیق و پژوهش تیم آسمان هفتم هشت ماه طول کشید و این تیم آمادگی خود را برای شرکت در مسابقات بین‌المللی EMAV 2008 آلمان در بخش OUT DOOR (خارج از سالن) که 18 تیر ماه در شهر براشویگ آلمان برگزار می‌شود، اعلام کرده است.
منتظر حجت افزود: پلن فرم این هواپیما با نام زیمرمان برای اولین بار است که بر روی هواپیماهای میکرو استفاده می‌شود.

گفتنی است، کوچکترین هواپیمای بدون سرنشین ایران با همکاری مسعود ابراهیمیان، سید محمد روحانی، حمیدرضا منتظرحجت، سید مجید فتوحی، محمد قربانی، احسان ادیب‌زاده، مرتضی رسولی و حجت الله بابایی ساخته شده است.
نظرات 1 + ارسال نظر
علی دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:14 ب.ظ

این هواپیما واقعا عالی بود. من از نزدیک پروازشو دیدم.فوق العاده پایدار با قدرت مانور عالی.این هواپیما اتو استبلایزر هست و در روز پروازش اعلام شد اگر بودجه ی لازم تامین بشه گروه سازندش می توانند اونو بصورت فول اتو پایلوت پرواز بدهند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد