دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

التهاب در دانشگاه زنجان **به دوروایت

در پی بالا گرفتن اعتراضات دانشجویی، دانشگاه زنجان به تعطیلی کشیده شد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»،‌ اعتراض دانشجویان دانشگاه زنجان که در امتحانات به سر می‌برند،‌ با اشاره به آنچه هتک حرمت یکی از مسئولان این دانشگاه به یک دختر دانشجو می‌دانند، سبب شده تا این دانشگاه به تعطیلی کشیده شود. 

دانشجویان معترض مدعی هستند، زمانی که این دانشجو توسط کمیته انضباطی دانشگاه احضار شده بود، این مسئول دانشگاه خواستار رابطه با وی می‌شود تا مشکل او را حل نماید!
گویا دانشجوی دختر هنگام حضور در دفتر مسئول مذکور، ضبط صوت همراه داشته و همچنین دوستان دانشجوی وی نیز فیلمی تهیه کرده‌اند.

اکنون دانشگاه زنجان تعطیل شده و امتحانات نیز به تعویق افتاده است.
 
برنا، خبرگزاری سازمان ملی جوانان نیز در گزارشی آورده است: «تحصن دانشجویی دانشگاه زنجان که از عصر روز گذشته آغاز و تا امروز همچنان ادامه دارد، شب گذشته به درگیری دانشجویان تجمع کننده با مسئولان دانشگاه منجر شد.
 
در این درگیری که بین دانشجویان معترض و رئیس دانشگاه صورت گرفت، دکتر نداف، رئیس دانشگاه، مجروح شد.  
 
از صبح امروز هم این تحصن دوباره آغاز شد که دانشجویان پس از حرکت به سوی سازمان مرکزی دانشگاه، در ساختمان ورزش دانشگاه زنجان تجمع کرده‌اند.
 
دانشجویان همچنین خواستار عزل هیأت رئیسه و برکناری رئیس دانشگاه همچنین معاون دانشجویی فرهنگی و رئیس کمیته انضباطی به طور مشخص شده‌اند».
 
ایسنای زنجان هم نوشت: دانشجویان معترض در این تجمع خواستار برکناری مسؤول متخلف، استعفای برخی از مسئولان دانشگاه و پاسخگویی صریح هیات رئیسه دانشگاه درباره حادثه اخیر شدند.
 
دکتر علیرضا نداف، رئیس دانشگاه زنجان با حضور در جمع دانشجویان معترض، ضمن تشکر از هوشیاری دانشجویان، اظهار کرد: دانشجو تا زمانی که در صحنه باشد، دانشگاه زنده است و اگر فسادی پیش بیاید در نطفه خفه می‌کند. ما همیشه پشتیبانی دانشجویان را برای از بین بردن هر گونه فسادی خواستار بوده‌ایم و بر نقش محوری آنها تاکید کرده‌ایم.
وی ادامه داد: شما باید قانون محور باشید و آرامش خود را حفظ کنید، ما به موضوع دقیقا رسیدگی می‌کنیم و هیچ حقی ضایع نخواهد شد. ما در این دانشگاه با هیچ کس تعارف نداریم با او مقابله کرده و هیچ ارفاقی قائل نخواهیم شد.
 
همچنین یکی از اعضای شورای صنفی دانشگاه زنجان در گفت‌وگو با ایسنا در بیان مواضع شورای متحصنین درباره این حادثه، با ابراز تاسف از حادثه اخیر و قصد تعرض یکی از مسؤولان دانشگاه به یک دانشجو، خواستار مخفی ماندن هویت این دانشجوی دختر، برکناری بی قید و شرط فرد متخلف و استعفای هیات رییسه دانشگاه زنجان و تعلیق دو روزه امتحانات دانشگاه شد.
عدم برخورد با دانشجویان متحصن در طول تحصن و پس از آن، بررسی مجدد پرونده‌های کمیته‌ انضباطی دانشگاه و عدم برخورد با تشکلهای قانونی و نشریات دانشجویی برخی دیگر از مطالبات دانشجویان معترض است.
 
وی همچنین ضمن محکوم کردن برخورد فیزیکی برخی دانشجویان با رئیس دانشگاه، خاطر نشان ساخت: شورای صنفی برخورد فیزیکی با رئیس دانشگاه را اشتباه دانسته و خواستار پیگیری درخواست‌های دانشجویان در فضایی آرام است.  
 
خبر عصر ایران
 
دانشگاه زنجان همچنان در التهاب به سر می برد و دانشجویان خواستار برکناری برخی از مدیران این دانشگاه هستند .

به گزارش خبرنگار عصرایران ، در پی تقاضای غیراخلاقی یکی از مسوولان این دانشگاه از یک دختر دانشجو که پیشتر به کمیته انضباطی احضار شده بود ، این دختر ، مساله را با سایر دانشجویان در میان می گذارد و تصمیم گرفته می شود وی با مسوول مذکور قرار بگذارد و بدین ترتیب در روز موعود وی با یک دستگاه واکمن به دفتر مسوول مورد اشاره می رود و لحظاتی بعد و قبل از هرگونه اقدامی ، دانشجویان پسر با دوربین فیلم برداری وارد اتاق می شوند .

در فیلم تهیه شده از این صحنه ها ، که در یوتیوب نیز منتشر شده است ، دانشجویان پسر ابتدا از دختر می خواهند روسری اش را سر کند و از اتاق خارج شود و سپس از مسوول مروبطه که به شدت شوکه شده است ،درباره علت حضور دختر در اتاقش سوالاتی را مطرح می کنند و پس از آن که وی قصد خروج از دفتر را می کند ، یکی از دانشجویان به وی می گوید "کجا می ری؟ ما تازه اومدیم" و بدین ترتیب مانع فرار وی می شوند .


هم اکنون دانشجویان با برگزاری تجمعاتی خواهان اخراج این مسوول و برخورد قانونی با وی و نیز استعفای مدیر دانشگاه هستند و امتحانات نیز لغو شده است .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد