دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

نکات

مدرک ادعایی آقای علی کردان منتشر شد.به گزارش الف، در این مدرک بر خلاف بیانیه وزارت کشور ‍ فردی به نام پرینگل ذیل دانشنامه را امضاء نکرده است.

در این مدرک:

1- ویرگول ها نامرتب و خلاف عرف گرامر انگلیسی هستند. به این صورت که در برخی جملات، بعد از ویرگول بلافاصله کلمه بعدی شروع می شود و در برخی موارد بین ویرگول و دو کلمه قبل و بعد فاصله هست. در حالیکه مطابق رسم الخط رسمی انگلیسی، بین ویرگول و کلمه قبلی فاصله نبوده و ویرگول با کلمه بعد از آن فاصله باید داشته باشد. این اشتباهات در مورد تعدادی از نقاط پایان جمله ها هم تکرار شده است. چنین اشتباهاتی که در نامه های رسمی انگلیسی هم اتفاق نمی‏افتد یا بسیار معدود است به کرات در دانشنامه دکتری ارایه شده مشاهده می شود.

درست: a, b
غلط: a,b یا a , b



2- کلمه انتایتل با I نوشته شده است. ضمن اینکه باید در سمت چپ تایپ می شد که بر خلاف انتظار و گرامر انگلیسی سمت راست نوشته شده است.

3- در یک فرض ، اگر کلمه faculty به معنای عضو هیات علمی بکار رفته باشد، می بایستی قبل از حرف ای، با ویرگول از عبارت قبلی جدا می شد.

در یک فرض دیگر و برای درست بودن کلمات نوشته شده، می توان بعد از کلمهfaculty، کلمه member را آورد. با این حساب بازهم اشتباهات دیگر به جای خود باقی است.

در هر حال، به هم چسباندن کلمات در این بخش نادرست است.


- نکته دیگر اینگه پروفسور برایانت که به ادعای این مدرک، عضو هیات علمی دانشکده حقوق بوده و معرف آقای کردان، و زیر مدرک را نیز امضا کرده است، تخصص حقوقی ندارد، عضو هیات علمی این دانشکده نیست، بلکه در زمینه روانشناسی متخصص است.

- اشکالات دیگر اینکه عبارت آکسفورد یونیورسیتی در داخل مدرک به هیچوجه به کار نمی رود و باید عبارت د یونیورسیتی آو آکسفورد نوشته شود.

علاوه بر غلطهای مختلف تایپی و گرامری، به نظر می رسد، مطلب نوشته شده در این برگه که به عنوان مدرک دکتری به رسانه ها ارایه شده است، با لحن فارسی نوشته شده است

حاشیه های خواندنی اجلاس غیرمتعهدها در تهران

اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با موفقیت به کار خود در تهران پایان داد و بدین ترتیب یک امتیاز مثبت و قابل توجه برای دستگاه دیپلماسی کشورمان ، آن هم در شرایطی که تلاش برای انزوای ایران در دستور کار چند کشور غربی قرار دارد ، ثبت شد .در این اجلاس نمایندگان 118 کشور جهان شرکت داشتند که می توان گفت از لحاظ تعداد کشورهای شرکت کننده ، جزو اجلاس مطرح بوده است به گونه ای که به جز اجلاس سازمان ملل ، کمتر نشستی در سطح جهان با چنین اقبالی مواجه است .

گذشته از اهمیت این اجلاس و موفقیت آمیز بودن نشست تهران ، خبرنگار عصرایران (asriran.com)، حاشیه های جالبی را از این اجلاس تهران یادداشت کرده است که حبس وزیر امور خارجه هند و هیات همراه در سرویس بهداشتی ، یکی از آنهاست!

*وزیر خارجه هند زمانی که قصد خروج از سرویس بهداشتی را داشت متوجه شد در از بیرون قفل شده است و به همین دلیل به همراه محافظان خود شروع به کوبیدن در کرد تا اینکه عوامل خدمات با آچار و پیچ گوشتی اقدام به باز کردن در کردند و وزیر را از حبس نجات دادند.

*معاون وزیر خارجه مصر در تهران ، بیش از بقیه در معرض توجه حاضران و خبرنگاران قرار داشت و بیشترین مصاحبه را انجام داد به نحوی که در ساعات پایانی خبرنگاران مشاهده می کردند که خانم نائله در حال قدم زدن هم با خودش حرف می زد .

*کشور عربستان در سطح سفیر در اجلاس وزرای خارجه تهران شرکت کرده بود که مورد سوال همگان بود.

*گستاخی مسوولان امارات در اجلاس عدم تعهد تهران هم ادامه داشت و مقام اماراتی ایران را به اشغالگری جزایر سه گانه متهم کرد که واکنش سریع و قاطع جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشت و پس از آن دیگر سخنی از اماراتی ها به گوش نرسید.

*صدا و سیما با تمام قوا در اجلاس تهران حضور یافته بود به نحوی که فقط واحد مرکزی خبر حداقل 20 خبرنگار و تیم خبری را به سالن اجلاس سران اعزام کرده بود و شبکه خبر، باشگاه خبرنگاران و شبکه جام جم، العالم، پرس تی وی هم تیم های جداگانه ای را برای پوشش خبری اجلاس در نظر گرفته بودند.

*مقارن ظهر روز چهارشنبه که وزیران خارجه در حال صرف ناهار در رستوران بودند ، مسوولان امنیتی برای چک کردن سالن اصلی اجلاس اقدام به تخلیه افراد باقی مانده در سالن اجلاس کردند و بعد از بررسی مجدد سالن توسط گروه چک و خنثی، درهای سالن به روی مهمانان باز شد.

*در زمان تصویب نهایی قطعنامه جنبش عدم تعهد در حمایت از برنامه هسته ای ایران، منوچهر متکی رییس جلسه چکشی را که از تصویب قطعنامه حکایت داشت، بسیار محکم کوبید که با تشویق مهمانان همراه بود و هیات ایرانی حاضر در جلسه به خصوص سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با شادی و خرسندی با اطرافیان خود دست دادند و روبوسی کردند.

*سایه "باباجان" وزیر امور خارجه ترکیه بسیار سنگین تر از دیگر وزرای خارجه حاضر در اجلاس تهران بود و هیات همراه باباجان هم بزرگتر از بقیه هیات ها بود.

*کشور کنگو یک ایرانی را به عنوان نماینده رسمی خود روانه تهران کرده بود که برای حاضران بسیار تعجب برانگیز بود.

*زمانی که خبرنگار شبکه خبر به صورت زنده در حال ارائه گزارش نشست تهران بود یکی از مسوولان اجرایی که از خبرنگاران اطراف خود غافل بود با تلفن همراه با همسرش تماس گرفت و گفت:"بزن کانال 6 الان از جلو تلویزیون رد می شم" و سپس تا نزدیکی خبرنگار شبکه خبر آمد و از جلوی دوربین رد شد!
*خوش و بش سبحانی مدیرکل امریکای وزارت خارجه با وزیر امورخارجه ونزوئلا نیز توجه حاضران را به خود جلب کرد و سبحانی دقایقی به زبان اسپانیایی با این مقام خارجی گفتگو کرد و زمانی که خبرنگار صدا وسیما قصد انجام مصاحبه با وزیر خارجه ونزوئلا را داشت اطرافیان او به خبرنگار ایرانی فهماندند که وزیر خارجه ونزوئلا نمی تواند انگلیسی صحبت کند!
*یکی دیگر از جالبترین حاشیه ها این بود درحالیکه روز سه شنبه خبرنگاران، مصاحبه مفصلی را به نقل از وزیر امورخارجه بلاروس منتشر کردند در روز چهارشنبه مشخص شد فردی که خبرنگاران ایرانی با او گفتگو کرده اند رئیس هیئت نمایندگی برزیل بوده و نه وزیر خارجه بلاروس!

درجه نظامی برای سگ آمریکایی!

بدون شرح!!!
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی «اسکای‌نیوز»، در میان تفنگداران دریایی آمریکا که در ارتش این کشور خدمت می‌کنند، یک قلاده سگ وجود دارد که هم درجه نظامی دارد و هم مدال‌های افتخارش، بیش از بسیاری از تفنگداران است.

اسناد مربوط به این سگ نشان می‌دهد، حتی سابقه توبیخ شدن به علت خوابیدن در هنگام مأموریت را نیز دارد. این سگ، یونیفورمی دارد که درجه نظامی روی آن نصب شده است و گاهی در مراسم رسمی هم حضور پیدا می‌کند.
اسناد مربوط به این سگ نشان می‌دهد، حتی سابقه توبیخ شدن به علت خوابیدن در هنگام مأموریت را نیز دارد. این سگ، یونیفورمی دارد که درجه نظامی روی آن نصب شده است و گاهی در مراسم رسمی هم حضور پیدا می‌کند.