دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

7جلد‌کتاب، مهریه نوعروس‌کرجی‌

نوعروس ساکن کرج شامگاه شنبه با مهریه هفت جلد کتاب به خانه بخت رفت. وی در مورد تعیین فقط هفت جلد کتاب به عنوان مهریه خود گفت: به‌طور کلی اعتقادی به مهریه بالا ندارم چرا که مهریه زیاد ضمانتی برای یک زندگی موفق نیست.

به گزارش ایرنا، این نوعروس تاکید کرد: با وجود این، برای سنت‌های گذشته از جمله ازدواج احترام زیادی قائلم و از آنجا که به ادبیات و شعر علاقه‌مندم، هفت جلد کتاب از نویسندگان و شاعران مشهور ایرانی را برای مهریه خود انتخاب کردم.

وی ، علاوه بر قرآن مجید و آینه و شمعدان، دیوان حافظ، شاهنامه فردوسی، مثنوی معنوی مولانا، دیوان شمس‌تبریزی، کلیات سعدی، هفت پیکر نظامی گنجوی و رباعیات خیام را برای مهریه خود تعیین کرده است. این ازدواج در دفترخانه شماره 5 کرج واقع در خیابان درختی این شهر به ثبت رسید.

علی تقدیسی‌عاقد ازدواج < تره‌گل قاضی‌زاده> و <آریا حسن‌زاده > نیز ضمن ابراز خرسندی از ترویج فرهنگ تعیین مهریه‌های متعارف گفت: شاید همه اینگونه فکر کنند که مهریه کم یا زیاد چه تفاوتی برای عاقد دارد؟ اما من به شخصه هنگام عقد این نوعروس و مشابه آن از احساس بهتر و شادتری برخوردار می‌شوم.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد بخصوص طی سال‌های اخیر با تعیین مهریه‌های سنگین فرهنگ غلطی را در جامعه رواج داده‌اند که به هیچ وجه با آموزه‌های دینی ما تطبیق ندارد.وی تاکید کرد: زوج‌ها باید رقم و ارزشی را برای مهریه به عنوان یک سنت حسنه تعیین کنند که توانایی پرداخت آن را داشته باشند. به گفته وی، کم نیستند دامادهایی که بخاطر بی‌توجهی به اهمیت تعیین مهریه معقول، کارشان به دادگاه و حتی ندامتگاه کشیده است.

وی تصریح کرد: اکنون بیش از 7 سال است که صیغه عقد برای زوج‌های مختلف جاری کرده‌ام که مهریه برخی آنان تنها یک حبه قند و یا یک سکه بهار آزادی بوده است.

تقدیسی خاطرنشان کرد: برخی دیگر به عنوان مثال، یکهزار و سیصد‌و‌اندی شاخه گل رز یا مریم را برای مهریه تعیین می‌کنند، هرچند که برخی دیگر تاریخ تولد عروس را ملاک قرار داده و به ازای آن سکه بهار آزادی معین می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که بهترین روش برای تعیین مهریه رعایت شرع و عرف جامعه است، گفت: بسیار مهم است که جوانان بدانند مهریه عندالمطالبه است، یعنی هرگاه زن به هر دلیلی آن را طلب کرد، مرد موظف به پرداخت آن است.

وی اظهار کرد: ما مسلمانان نمونه‌ها و اسطوره‌های بزرگی چون ائمه اطهار (ع) برای سنت حسنه ازدواج داریم که با الگو قرار دادن آنها می‌توانیم فرهنگ یک زندگی خوب، شیرین و شرافتمندانه را در جامعه رواج دهیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد