دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

قتل، رابطه نامشروع و... بخاطر اسرائیل!

ناگفته های لیونی از زندگی خصوصی خود؛

روزنامه یدیعوت آحارونوت متن کامل مصاحبه ای را که 14 سال پیش توسط روزنامه ساندی تایمز با تزیپی لیونی انجام شده بود و اکنون اجازه چاپ کامل آن داده شده است منتشر کرده است.بنابراین گزارش در این مصاحبه لیونی از تنهایی و کمبود عاطفی شدید و روابط کوتاه مدتی که برای کاهش رنج این تنهایی در دوران خدمت در موساد داشته است سخن می گوید. 

به نوشته این روزنامه لیونی بین سالهای 1980 تا 1984 به خدمت موساد درآمد. کسی چیز زیادی از فعالیتهای او نمی دانست جز اینکه در اداره حقوقی موساد استخدام شده است. بعد از مدتی او به پاریس اعزام شد. در آنجا لقب"خوشگل موساد" را به او داده بودند. 

لیونی که در آنزمان 22 ساله بوده می گوید بخاطر حفظ اطلاعات، زندگی شخصی او هم تحت تاثیر قرار گرفته و قادر نبوده با کسی ارتباط عاطفی برقرار کند و در تنهایی شدیدی زندگی می کرده است. وی می گوید حتی پدرم از کار من خبر نداشت و وقتی در فرانسه به دیدن من آمد متعجب بود که چرا من بدون اینکه کاری داشته باشم وقتم را در این کشور تلف می کنم؟ 

لیونی در پاسخ به این سوال که چرا خودرا از روابط عاطفی در این مدت محروم کرده بوده می گوید: روابط عاشقانه نیاز به وفاداری و صداقت و یکرنگی بین دو طرف دارد. اما من طبیعتا نمی توانستم چنین رابطه ای داشته باشم. اما روابط کوتاه مدت(!) و زودگذر (اگر به ضوایط شغل جاسوسی پایبند باشی) مانعی نداشت! 

وی درباره محدودیت های دیگر خود می گوید: چیزهایی از قبیل اینکه مشروب یا هرچیز شبیه آن را نباید مصرف می کردیم تا بر خودمسلط باشیم و حرف نابجایی نزنیم. 

وی که در جوخه ترور مشغول به فعالیت بوده، در ادامه اعتراف می کند: حاضر بودم هرکسی را بکشم یا ترور کنم. اگرچه این کارها همه اش(!) قانونی نیست، ما اگر در راه کشورت باشد اشکالی ندارد.

لیونی در پاسخ به این سوال که آیا در جریان کار خود با کسی رابطه جنسی داشته یا نه می گوید: اگر منظورتان اینست که آیا تاکنون از من خواسته شده است به خاطر کشورم با کسی بخوابم، خیر، تاکنون از من خواسته نشده است، اما اگر از من خواسته شود نمی دانم چه جوابی خواهم داد! (احتمالا:به خاطر کشورم بله!) 

اکنون احتمال زیادی وجود دارد که لیونی پس از گلدامایر دومین زن نخست وزیر در رژیم اشغالگر اسرائیل باشد. 

لیونی از افراطی ترین صهیونیستها است.وی از پدر و مادری لهستانی متولد شده که هردو در سازمان تروریستی آرگون خدمت می کرده اند.لیونی می گوید پدر و مادرش ازدواج خودرا در روز اعلام تشکیل اسرائیل رسمی کردند تاهمیشه ازدواجشان با تاریخ اسرائیل گره خورده باشد!پدر تروریست لیونی به دختر خلفش وصیت کرده که حتی بک وجب از سرزمین مفدس "یهودا و سامری" را پس ندهد!

جسارت آغاجری به امام راحل و مراجع تقلید

هاشم آغاجری عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که در سال 81 طی سخنانی مقلدان مراجع تقلید را به «میمون» تشبیه و به ساحت ائمه اطهار (ع) نیز جسارت کرده بود ، اخیرا با ایراد سخنان دیگری در منزل عبدالله نوری به تمسخر و هتاکی به ساحت مراجع عظام تقلید، علما و فقها پرداخت و گفت: در حکومت ما از هیچ فقیهی حکمی پیرامون مسایل اخلاقی و کرامت انسانی ندیدیم و تمامی موارد در جهت خرد کردن انسانیت و سلطه‌پذیری بوده است.

آغاجری در این سخنان که با عنوان «اخلاق سلطه و اخلاقی رهایی» ایراد می‌شد، تقلید را به برده‌داری تشبیه کرد وافزود: همچنین هیچ کس برده‌داری را حرام نکرده است در صورتی که برده‌داری و برده‌پذیری در تضاد با اخلاق است.

سخنان هتاکانه آقاجری تنها با واکنش ملایم و آرام یکی از حضار که از اعضای سابق دفتر امام راحل(ره) بوده، مواجه شد که آغاجری نیز در پاسخ به وی با طرح ادعای نبود آزادی بیان در کشور، تاکید کرد: من مسایلی که شما می‌گویید را 15 سال قبل در کتاب‌های خود نوشته و تدریس کرده‌ام. اما امروز همان حرف‌ها را قبول ندارم و به این نتیجه رسیده‌ام که این‌گونه نیست چرا که مواردی هست که نمی‌توان آنها را بیان کرد.

در این جلسه انصاری راد، ابراهیمی ، جماعتی، ابراهیم یزدی، عطریانفر ، سعید لیلاز، اعظم طالقانی ، مرتضی مبلغ ، صفری و چند تن از اعضای نهضت آزادی حضور داشتند.

گفتنی است سخنان اهانت‌آمیز آغاجری در سالهای 79 تا 81 و به خصوص سخنرانی وی در دانشگاه همدان که به مناسبت سالگرد دکتر شریعتی با عنوان «پروتستانیسم اسلامی» ایراد شد با واکنش‌های فراوان از سوی مردم، علما، مراجع، احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی مواجه شد. این واکنش‌ها به حدی بود که حمایت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از وی نیز منجر به صدور حکم عدم مشروعیت این سازمان از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شد.

این تشکل عالی‌رتبه حوزوی _ سیاسی سخنان آقاجری را اقدام سیاسی علیه اسلام دانسته بود. آغاجری در سخنان خود با تمسخر برخی از روایات اسلامی پیرامون تولد ائمه اطهار (ع) و زندگانی آن بزرگواران به تشبیه مقلدین با میمون پرداخته و در ادامه نیز خواستار اصلاح اسلام شده بود. در پی ایراد این جسارت‌ها ،دادگاه بدوی، سخنان وی را مصداق بارز «ارتداد از اسلام» برشمرد.

منبع : فردا نیوز

جشن شادی در شب اربعین حسینی!

حضور مختلط دختران و پسران جوان با آرایش‌های غربی و همچنین تشویق و دست زدن‌های پی در پی مسئولان و حاضران در شب اربعین حسینی خبرساز شد.در حالی که ایران غرق در عزا و ماتم سوگ حسینی(ع) است، در کنفرانس خبری عجیبی که به مناسبت معرفی پروژه احداث پیست کارتینگ جدید بین المللی در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، خبرنگاران رسانه های خبری با صحنه های عجیبی مانند حضور مختلط دختران و پسران جوان با آرایش های غربی و همچنین تشویق و دست زدن های پی در پی مسئولان و حاضران در شب اربعین حسینی مواجه شدند.

به گزارش تابناک، این کنفرانس خبری که در پیست کارتینگ مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد خارج از عرف خبری و به صورت جشنی کذایی برگزار شد.

در اجرای این کنفرانس به اصطلاح خبری که با حضور میهمانان خارجی نیز همراه بود، عدم رعایت شئونات اسلامی و همچنین دست زدن های مکرر باعث تعجب و ناراحتی خبرنگاران حاضر در جلسه شد تا جایی که برخی خبرنگاران اقدام به ترک این جلسه نمودند.

گفتنی است، علی رغم استقبال از توسعه اماکن و به طور کل ورزش کشور، اما برگزاری چنین مراسم‏هایی آن هم به بهانه توسعه وزش کشور به خصوص در شب عزیز و گرانقدر اربعین حسینی(ع)، جای بسی تامل و تاثر دارد

گزارش فایننشال تایمز از نوه های امام (ره)

زمانی که آیت الله (امام) خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، 30 سال قبل در چنین روزهایی پس از تحمل سال ها تبعید به ایران بازگشت تا انقلاب اسلامی را هدایت و رژیم تحت حمایت آمریکا را سرنگون کند ایشان اعضای نزدیک خانواده خود را از سیاست دور نگه داشت. 

به گزارش عصر ایران روزنامه فایننشال تایمز انگلیس در گزارشی با اشاره به این مطلب می نویسد: "به جز (سید) احمد، فرزند بزرگ آیت الله که تا زمان فوت ایشان در سال 1989 همدم، مصاحب و در واقع سخنگوی رهبر انقلاب بود اطلاعات کمی از اهل بیت رهبری وجود داشت.  

با این حال پس از گذشت سال ها و فروکش کردن شور و حال انقلابی اکنون نگاه ایرانی ها به سوی 15 نوه آیت الله جلب شده است به ویژه از آن جهت که برخی از نوه های رهبر پیشین انقلاب به سمت جریان اصلاح طلبی گرایش پیدا کرده اند. 

اصلاح طلبان طی سالیان متمادی در تکاپوی تطبیق ساختار حکومت روحانیون مورد نظر آیت الله خمینی با اصول یک دولت دموکراتیک و مسوول بوده اند. 

«زهرا اشراقی» یکی از نوه های (امام) خمینی که معتقد است اکنون زمان مناسبی برای منزوی کردن ایران نیست می گوید: "سن انقلاب ها و کودتاها در جهان پیش از این نهایتاً به 20 تا 30 سال می رسید اما اکنون این یک دوره (سن) پیشرفت است." 

هرچند در بین نوه های آیت الله خمینی خانم اشراقی دارای بیشترین صراحت کلام است اما این (حجت الاسلام) حسن خمینی است که خیلی ها معتقدند می تواند یک آینده سیاسی نویدبخش و امیدوارکننده داشته باشد. 

این روحانی 37 ساله که گفته می شود بلندپروازی سیاسی پدربزرگش را به ارث برده پیشتر از برخی سیاست های دولت تحت حاکمیت اصولگرایانی چون احمدی نژاد، رئیس جمهور اظهار ناامیدی کرده است. 

حسن خمینی اخیراً با گفتن این عبارت که «ما باید پاسخ های جدیدی برای سئوالات جدید بیابیم» عملاً به سیاستمداران یادآور شد که پیروی محض از قواعد سنتی همواره بهترین راه محسوب نمی شود. 

وی همانند پدربزرگ خود در شهر مقدس قم تحصیل کرده و انتظار می رود به زودی اولین کتاب خود در زمینه فرقه های  اسلامی را منتشر کند. 

او همچنین متولی حرم مطهر (امام) خمینی و پدر خویش است و به گفته برخی تحلیل گران تاکنون در مقابل فشارها برای ورود به قدرت از جمله درخواست ورود به رقابت های انتخابات آینده ریاست جمهوری مقاومت کرده است. 

با این حال نوه آیت الله خمینی اخیراً در یک گردهمایی اصلاح طلبان شرکت کرد و به طور غیرمستقیم حمایت خود را از کاندیداهای بالقوه این جناح اعلام کرد.

براساس این گزارش تندروها در نظام اسلامی ایران به دقت نوه امام را زیر نظر گرفته و حتی پس از انتقاد سال گذشته وی از ورود سپاهیان به سیاست برخی به شدت به او تاختند به نحوی که در جریان یک حمله بی سابقه به عضوی از بیت (امام) خمینی، برخی جریان های تندرو  ادعا کردند که او سوار یک خودرو BMW می شود (که تکذیب شد)، از سیاستمداران دارا حمایت می کند و نسبت به وضعیت فقرا بی تفاوت است. 

برخی سیاستمداران برجسته اصلاح طلب در زمان حیات رهبری پیشین ایران ارتباط تنگاتنگی با ایشان داشته اند و به علاوه اعضای بیت (امام) خمینی به واسطه ازدواج با اصلاح طلبان پیوندهایی با آنها برقرار کرده اند. از آن جمله خانم اشراقی است که با رضا خاتمی، برادر سید محمد خاتمی ازدواج کرده است. 

به نوشته فایننشال تایمز خانم اشراقی در سال 2004 از سوی برخی جریان ها از ورود به انتخابات پارلمانی منع شد. علی اشراقی، برادرش نیز سال گذشته پس از آنکه به گفته خانواده اش مورد اهانت قرار گرفت از صحنه انتخابات کنار رفت.

با این حال بسیاری از جوانان ایرانی در پی (حجت الاسلام) حسن خمینی هستند، مردی خوش سیما با روحیه شوخ طبعی که دوستدار ورزشکاران از جمله ستارگان فوتبال است. 

یک مقام سابق ایرانی در وصف وی می گوید: "او جوان، سرشار از انگیزه و سخت کوش است و تلاش می کند که جوانان کشورش را درک کند." 

بسیاری از جوانان ایرانی به دلیل سن خود قادر به برقراری ارتباط با انقلاب یا درک چارچوب تاریخی آن نیستند. مشکلات اقتصادی و بین المللی سئوالاتی را در ذهن آنها به وجود آوده است. 

از نگاه برخی اعضای بیت (آیت الله ) خمینی، حاج حسن، نقطه امید برای احیای آن چیزی است که آنها میراث واقعی پدربزرگ شان می نامند؛ یک سیستم دموکراتیک تحت رهبری ولایت فقیه.

خانم اشراقی معتقد است که (حجت الاسلام) حسن خمینی به دلیل دارا بودن ظرفیت های قوی از پتانسیل رسیدن به مقام رئیس جمهوری برخوردار است. 

 وی شک ندارد که "حسن" در جهان شیعه از مشروعیت ایفای یک نقش برجسته سیاسی برخوردار است، اگر واقعاً تصمیمش اینگونه باشد: "او (حسن خمینی) بسیار باهوش است و آینده بزرگی در انتظارش می باشد."

خرید و فروش شپش شتر بین زنان عربستانی/هر شپش 6 دلار!

خبرگزاری ریا نووستی - در بازارهای روستایی استان عسیر عربستان خرید و فروش شپش بین زنان گسترش یافته است که از آنها برای بهبود موهای خود استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار «ریا نووستی»، روزنامه "عکاظ" عربستان با انتشار این مطلب از اقدامات طبیبان سنتی در جنوب شرق عربستان ابراز نگرانی نمود که در آنجا شپش بعنوان وسیله ای در مقابله با ریزش مو محبوبیت یافته است. علاوه بر این، چنین تصوری وجود دارد که این جانوران خونخوار می توانند سبب پرپشت شدن، رشد و براق شدن موها شوند.

روزنامه عکاظ ابراز تحیر می کند که قیمت یک شپش در بازارهای این شهر تا 35 ریال (حدود 9.5 دلار) نیز می رسد.

"محمد العسیری" یکی از متخصصین پزشکی سنتی به این روزنامه توضیح داد که شپش، انگل است و به زنان عربستان توصیه کرد که برای تقویت و براق شدن موهای خود از "ادرار شتر جوان" استفاده کنند که "طی زمان های متمادی آزمایش شده است".

در این راستا، روزنامه ابراز تاسف کرد که یک شیشه کوچک حاوی ادرار شتر بسیار گرانتر از یک شپش است.

ازدواج دختر 9 ساله با یک سگ برای باطل کردن سحر و جادو

رسانه‌های دولتی هندوستان اعلام کردند که یک دختر هندی اهل یکی از قبایل این کشور مجبور شد تا با یک سگ ازدواج کند. به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری فرانسه، «کارنامونی هاندسا»، دختر 9 ساله اهل قبیله «سانتال» در یکی از روستاهای دورافتاده در 60 کیلومتری «کلکته» است که پدر و مادر وی به همراه بزرگان قبیله، او را مجبور کردند با یک سگ ازدواج کند.

این در حالیست که بزرگان قبیله «سانتال» این اقدام را دور کردن «روح شیطان» و «افسون‌های پلید» از این قبیله دانسته و اعلام کردند این نوع ازدواج باعث باطل شدن سحر و جادو می‌شود.

بزرگان قبیله نیز طی گفت‌و‌گوی خود با رسانه‌های دولتی هندوستان گفتند که این ازدواج هیچ تاثیری بر زندگی این دختر نمی‌گذارد و او را از شر ازدواج دوباره در سن جوانی راحت می‌کند.

ازدواج میان این دختر و سگ مذکور که «باچان» نام دارد، با حضور 100 مهمان و بزرگان قبیله صورت گرفت. بر اساس گزارشات موجود، قبیله «سانتال» از بزرگ‌ترین قبایل هند است.

فردوسی پور و احتمال ثبت رکورد پیامک های «90» در کتاب

برنامه جدید 90 که پس از یک هفته جنجال بر روی آنتن رفت ، لحظاتی پیش با ثبت یک رکورد به یادماندنی در تعداد پیامک های دریافتی از طرف مردم، به پایان رسید. این در حالی بود که پس از اختلال عجیب در سیستم دریافت پیامک های این برنامه در هفته گذشته ، برخی شایعات از احتمال توقف 90 خبر می دادند.

به گزارش خبرنگار عصرایران در نیم ساعت اول برنامه 700 هزار پیامک به برنامه رسید ؛ یک ربع بعدآمار پیامک ها از یک میلیون گذشت و در دقیقه 60 برنامه ، آمار یک میلیون و 400 هزار پیامک ثبت شد و ظرف کمتر از نیم ساعت بعد ، رکورد قبلی پیامک های برنامه 90 که یک میلیون و 597 هزار بود ، شکسته شد تا عادل فردوسی پور با خوشحالی از مردم تشکر کند و با افتخار اعلام کند که به طور متوسط در هر ثانیه 1200 پیامک به برنامه 90 می رسد.

او در این برنامه برخلاف هفته گذشته ، بسیار شاد و سرزنده به نظر می رسید و بارها از مردم ورسانه هایی که در طول یک هفته گذشته قوت قلب او و همکارانش در برنامه 90 بوده اند ، سپاسگزاری کرد.

اما در پایان برنامه اعلام شد که بیش از 2میلیون و 100 هزار پیامک به این برنامه رسیده که یک رکورد بی سابقه در کل تاریخ صدا و سیما محسوب می شود.فردوسی پور همچنین احتمال داد این رکورد در کتاب رکوردهای "گینس" هم ثبت شود.

 سوال مسابقه ، موافقت یا مخالفت با رویکرد برنامه 90 است که 97 درصد پاسخ ها در موافقت با این برنامه بوده است و تنها 3 درصد با آن مخالفت کردند.

حمایت صدا و سیما از فردوسی‌پور

 شبکه 3 برای آنکه اعلام کند برنامه 90 این هفته سرجای خودش باقی است فردوسی‌پور را برای گزارش حساسترین بازی هفته انتخاب کرد 

وقتی عادل فردوسی‌پور از تونل ورزشگاه آزادی بیرون آمد تماشاگران ناخودآگاه او را تشویق کردند در حالی که پیش از شروع بازی به لیدرها توصیه‌شده بود فردوسی‌پور را تشویق نکنید!
شبکه 3 برای آنکه نشان دهد این هفته هم تماشاگران برنامه 90 می‌توانند برای دیدن این برنامه لحظه‌شماری کنند، این گزارشگر محبوب را برای گزارش بازی استقلال و صبا انتخاب کرد و او را به ورزشگاه فرستاد تا همه چیز ختم به خیر شود. تماشاگرانی که برخی از آنها با پارچه‌های فردوسی‌پور دوستت داریم به ورزشگاه آزادی آمده بودند، وقتی فردوسی‌پور را کنار پیست دیدند به تشویق او پرداختند. شبکه برای عادی‌سازی روابط، کار دیگری هم کرد و آن هم گفتگوی فردوسی‌پور با امیر قلعه‌نویی پیش از شروع بازی بود. قلعه‌نویی که کارش در شیراز برای گفتگو نکردن با کاویانی بر سر زبانها افتاده بود در این گفتگو تا می‌توانست از برنامه 90 تعریف کرد و البته در کنفرانس مطبوعاتی پایان بازی هم چند بار از سردار محمدی و سازمان لیگ تشکر کرد تا از خجالت آنها هم حسابی دربیاید.
جدا از اتفاقاتی که افتاد فردوسی‌پور این بازی را هم مثل همه بازی‌های دیگر گزارش کرد و اتفاقا به ابراز احساسات تماشاگرانی که برخلاف خواست ‌لیدرها او را تشویق کردند هم فقط برای یک بار پاسخ داد تا اوضاعش از این که هست بدتر نشود.
شواهد می‌گوید صدا و سیما نمی‌خواهد برنامه 90 تعطیل شود و سازمان تربیت‌بدنی هم با درس گرفتن از اشتباه بزرگی که انجام داده نمی‌تواند این برنامه را به تعطیلی بکشاند. باید دید این هفته برنامه 90 چه شکل و چه حال و هوایی دارد.