دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دوشنبه شب در پشت صحنه نود چه گذشت؟

به گزارش «فردا»، شاید کسی فکر نمی کرد برنامه نود و مجری جذابش، این همه برای مردم حساسیت زا باشد؛ اما در آخرین ساعات شب دوشنبه، سکوت و انتظار عجیبی حکمفرما شده بود. فوتبالی‌ها و غیرفوتبالی‌ها، چشم به شبکه سه تلویزیون دوخته بودند تا بدانند چه بر سر نود و فردوسی‌پور خواهد آمد. نود یک ساعت دیرتر از موعد مقرر شروع شد و این در حالی است که این برنامه تقریبا به اندازه تمام مردم ایران مخاطب داشت.
روزنامه فرهنگ آشتی در گزارشی مفصل پیرامون این موضوع نوشت در هفته گذشته عادل فردوسی‌‌پور جلسات مداومی را پشت‌سر می‌گذارد و البته چندان هم آرامش ندارد. مدیران سازمان تربیت بدنی ، فدراسیون فوتبال و تیم‌های صنعتی لیگ برتری نود را تحریم کرده بودند.در اصل فردوسی‌پور وقتی نیروهای تهاجمی را مصّر دید نه تنها خود را کنار نکشید، بلکه دنبال پیروزی در جنگ سرد بود. برای همین با کمک دوستان خبرنگارش در باشگاه خبرنگاران جوان اقداماتش را آغاز کرد. خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان با هفتاد نفر از اهالی فوتبال و کارشناسان گفت‌وگو کردند و به برنامه نود تحویل دادند.

عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیمای ایران به عادل فردوسی‌پور پیشنهاد می‌دهد که در برنامه این هفته به یک نظرسنجی گسترده دست بزند. نتیجه این پیشنهاد، شد مصاحبه تلویزیونی با هفتاد نفر از اهالی فوتبال و پاسخ به این پرسش که: «نود در فوتبال چه عملکردی داشته است؟». فردوسی‌پور این ویژه برنامه را تدوین کرده و قصد داشت برنامه‌ای کاملاً مربوط به اتفاقات و تحریمی که اتفاق افتاده ترتیب بدهد و در این راه حمایت بزرگ‌ترین عضو صداوسیما را همراه خود احساس می‌کرد اما تنها یک ساعت مانده به آغاز برنامه پورمحمدی مدیر شبکه سوم تلویزیون، توصیه‌های مهمی را به عادل فردوسی‌پور می‌کند که همین حرف‌های در گوشی، عامل اصلی دیر پخش شدن برنامه است.

قابل پیش‌بینی است که صحبت‌های پورمحمدی با فردوسی‌پور به عدم‌پخش هفتاد مصاحبه و عدم اجرای برنامه بر پایه اتفاقات هفته گذشته بوده؛ برای همین هم فردوسی‌پور ناراحت می شود و خبر می دهد که با این وضع به هیچ‌عنوان برنامه را اجرا نمی‌کند. البته معذوریت‌ها و برخی صحبت‌ها باعث می‌شود که عادل در کسوت تهیه کننده نود، رضایت دهد که برنامه پخش شود اما او باز هم زیر بار اجرای نود نمی رود.

پس به‌سرعت با مزدک میرزایی تماس گرفته می‌شود تا در کمترین زمان خود را به استودیو ۱۴ برساند و نود را به‌جای عادل روی آنتن ببرد. اما این‌بار هم پادرمیانی رضائیان رئیس حراست سازمان صداوسیما فردوسی‌پور را راضی می‌کند که خودش برنامه را اجرا کند.

فردوسی‌پور برنامه را که در فضایی اندوهبار و افسرده روی آنتن آمد این‌گونه آغاز کرد: «در هفته گذشته اتفاقات و حرف‌ و حدیث‌های زیادی بود و یا قصد داشتیم در این برنامه به‌طور کامل به آنها بپردازیم که صلاح دیده شد فعلاً دست نگهداریم…».بی‌شک منظور او مخالفتی است که یک ساعت پیش از شروع برنامه از سوی پورمحمدی انجام شده بود. اما باتوجه به اینکه بنا بود نود کاملاً به موضوع اتفاقات هفته گذشته و درگیری‌ با سازمان تربیت‌بدنی بپردازد، تنها به مسابقات لیگ برتر پرداخت. به گزارش فردا هوشنگ نصیرزاده میهمان این برنامه نیز در حالی که مانند دیگر نزدیکان نود قصد داشت صحبتی نکند، تنها به این نکته بسنده کرد: «اگر من هم مثل برخی کارشناسان فقط می‌خواستم صحنه‌های بازی را نقد کرده و درباره دیگر مسائل صحبت نکنم، فکر می‌کنم برنامه این هفته تنها ۱۵ دقیقه به‌طول می‌انجامید». با این احوال اطلاعات قوی نصیرزاده هم نتوانست موجب شود که برنامه نود از آن حالت غم‌انگیز خارج شود.

SMS عوض شد

گویا SMS این هفته نود چنین مضمونی داشته است: «به‌نظر شما در اتفاقات اخیر، مقصر کدامیک از این دو گروه هستند: ۱- برنامه نود. ۲- سازمان تربیت‌بدنی». اما این SMS هم در همان مکالمه چند دقیقه‌ای با پورمحمدی جای خود را به پیش‌بینی بازی استقلال و صبا داد و این هم در حالی است که مشکلات مخابراتی(!) مانع از این شد که علاقه‌مندان بتوانند حتی در این مسابقه شرکت کنند.

سونامی مخابرات

در زندگی بعضی وقت‌ها اتفاقی پیش می آید که انسان ناخودآگاه یک جمله را با خود تکرار می‌کند: «بدبیاری آوردم». شاید در نگاهی ابتدایی بتوان مشکلات مربوط به ارسال SMS را به بدبیاری‌های طبیعی زندگی نسبت داد اما موضوع دیگری در میان است که قضیه را از آن سادگی خارج می‌کند. شاید خیلی بدبینانه یا توهمی کاراگاهانه باشد اما موضوع جالب اینجاست که دقایقی پیش از آغاز «نود» SMSهایی برای مردم آمد که متن آنها تقریباً مضمونی مشابه داشت : «با شرکت در مسابقه نظرسنجی امشب برنامه نود از فردوسی‌پور دفاع کنید. امشب با پنج میلیون SMS رکورد خواهیم زد» و جالب‌تر اینجاست که در همین شب مشکلات خاص مخابراتی مانع از ارسال و دریافت هرگونه پیام کوتاهی می‌شود. در فیلم‌های کلاسیک، هرگاه شخصیت اصلی از یک وضعیت مثبت به منفی یا حتی از منفی به منفی‌تر می‌رسد، ناخودآگاه چهره قهرمان که تا پیش از این درخشان و زیبا بود، پژمرده شده و ریش‌های سیاه و نامرتب روی صورتش نقش می‌بندند. فردوسی‌پور دوشنبه شب دقیقاً چنین وضعیتی داشت. انگار او از فرط ناراحتی به مسئولان گریم اجازه نداده بود که چندان روی چهره‌اش کار کنند. حتی ترکیب‌بندی لباس‌هایش از عرف همیشگی و آن شادابی گذشته به‌شدت فاصله داشت. فردوسی‌پور به آن دسته از افرادی تعلق دارد که ضمن داشتن IQ بالا، در کسب شعور موفق هستند. این را از همین برنامه پر سروصدا می‌توان متوجه شد. عادل فردوسی‌پور به خوبی بر این موضوع واقف است که چقدر میان مردم کشور و فوتبالدوستان محبوبیت دارد. پس با آنکه مشکلات عدیده‌ای را پشت‌سر گذاشته بود، به‌طور آگاهانه‌ای از بروز ناراحتی‌اش جلوگیری نکرد. او با نهایت سخاوت و راحتی به همه مخاطبانش نشان داد که چقدر از اتفاقات پیش آمده ناراحت و آزرده است. اوج هنرنمایی عادل، در پایان برنامه بود؛ جایی که او عاقبت با بیان این جملات بهترین جمله ممکن را تدارک دید: «همان‌طور که گفتم قرار بود امشب برنامه‌ای مفصل درباره اتفاقات اخیر داشته باشیم که صلاح دیده شد این کار را نکنیم.» البته این جملاتی که عادل در پلاتوی ابتدایی نود بر زبان آورد با ناراحتی یکی از مسئولان سازمان صداوسیما همراه شد. برای همین هم بود که وقتی مشکلات مخابراتی به شکل عجیبی مانع از مسابقه پیام کوتا‌ه نود شد، عادل تنها گفت : «همچنین باز هم تکرار می‌کنم که به‌دلیل مشکلات مخابراتی تنها چند ثانیه SMSهای شما به دستمان رسید و در بقیه موارد این مهم امکان‌پذیر نبود. حالا چرا امشب و برای برنامه نود این اتفاق رخ می‌دهد معلوم نیست…».

باز هم ضرغامی

ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما تماشاگر نود بود. وقتی اجرای بی روح فردوسی پور در پلاتوی اول نود را می بیند، با تلفن همراه پورمحمدی تماس می‌گیرد تا دلیل بی انگیزگی فردوسی پور را بفهمد. پورمحمدی وضع را برایش توضیح می دهد و البته به حضور رضائیان در استودیوی چهارده اشاره می کند. با این اتفاق ضرغامی سیاست را عوض می‌کند و به پورمحمدی دستور می‌دهد تماس مستقیمی با یکی از مسئولان سازمان تربیت بدنی برقرار شود تا در ارتباطی مستقیم با عادل همه چیز برای مردم عیان شود. اما تلاش دستیاران تهیه در پشت صحنه برای تماس با وی ناکام ماند. گویا حتی چند باری هم موفق به تماس با این مقام مسئول می شوند وی بر خلاف همیشه گوشی همراه را جواب نمی دهد. این اتفاقات باعث می شود که ضرغامی باز هم مسیر نود را عوض کند. دستور می آید که در پلاتوی پایانی نود با امیر حاج رضایی تماس گرفته شود تا او از نود دفاع کند. حتی اشاراتی هم که عادل در پایان برنامه به مشکلاتش با سازمان تربیت بدنی داشته، پس از این دستور ضرغامی بوده است.

اتفاقات متفرقه

فرهنگ آشتی که با مدیرمسئولی رضا رشیدپور منتشر می شود در ادامه می نویسد: امیر قلعه‌نویی پس از بازی استقلال مقابل برق شیراز حاضر نشد به خبرنگار برنامه نود پاسخ بدهد. این موضوع ناراحتی عادل فردوسی‌پور را به همراه داشت اما قلعه‌نویی در گفت‌وگو با چند خبرنگار با حمایت از برنامه نود حتی از فردوسی پور هم حمایت می کند. یک سایت‌ اینترنتی، طوماری در حمایت از فردوسی‌پور و نود نوشته که در چند ساعت ابتدایی سه هزار نفر آن را امضا کردند.گویا این هفته در استادیوم‌های مختلف کشور، فردوسی‌پور شدیداً مورد تشویق تماشاگران قرار بگیرد.

… و جناب کفاشیان

به نوشته امید ذاکری نیا نویسنده این گزارش، علی کفاشیان در جالب‌ترین اقدام ممکن، به رفقا خبر داده که می خواهد با فردوسی‌پور آشتی کند. این اتفاق طی هفته جاری رخ داده و او با فردوسی‌پور آشتی خواهد کرد تا همه‌چیز به روال آرام گذشته پیش برود. جالب اینجاست که کفاشیان اولین مقام مسئولی بود که به‌طور رسمی ضمن نقد تند و بی‌پروا نسبت به نود، تحریم این برنامه را فاش کرده بود. اما با وجود این کسانی که دوشنبه شب در پشت صحنه نود بودند، حرف دیگری می زنند. گویا عادل پس از پایان نود با همه عوامل استودیو خداحافظی مفصلی می کند و در توجیه کارش می گوید:«برای این فوتبال،۹۰به درد نمی‌خورد بقیه برنامه‌های خنثی کفایت می‌کنند» او حتی در آخرین پلاتوی نود هم به بینندگان تلویزیونی گفت:« اگر عمری باقی بماند و بتوانیم روی این صندلی از حق و حقانیت دفاع کنیم، تا هفته بعد از شما خداحافظی می کنم».

اظهارات کیومرث هاشمی

در آخرین تحولات کیومرث هاشمی معاون سازمان تربیت بدنی پیرامون حوادث اخیر می گوید: قطعا افرادی که این روزها در صدد سوء استفاده از برخی مباحث مطرح شده هستند بدانند که سازمان های صداوسیما و تربیت بدنی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تعامل و همکاری گام برمی دارند و اجازه سوء استفاده را به این افراد نخواهند داد.

نظرات 2 + ارسال نظر
انجمن پارسیان پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:02 ق.ظ http://www.parsianforum.com

سلام دوست عزیز
سایت بسیار قشنگ،جذاب وپرمحتوایی دارید.ما نیز فرومی
علمی ، تخصصی و عمومی، با نام انجمن پارسیان را برای تمام ایرانیان عزیز راه اندازی کردیم.
خوشحال می شویم به جمع دوستانه ما بپیوندید .
می توانید از مدیر کل سایت، مدیریت انجمنی را درخواست کنید.
مایه مباهات است دوستان و مدیران لایقی مانند شما در جمع ما باشند.
منتظر حضور سبز شما هستم. موفق باشید.
http://parsianforum.com

امیر پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:14 ب.ظ http://www.reyshop.com/group.htm

با سلام

وبلاگ شما خیلی جالب بود
دوست داشتید تو گروه ما عضو شوید و در قرعه کشی ما شرکت کنید

http://www.Reyshop.ir
http://www.Reyshop.com
http://www.reyshop.com/group.htm

با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد