دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

مدعی پیامبری روانه تیمارستان شد

بیمار روانی که با پخش اعلامیه در خیابان گیشا ، خود را مدعی پیامبری معرفی می‌کرد ، از سوی ماموران پایگاه دوم اطلاعات امنیت تهران دستگیر و روانه تیمارستان شد.

سلیمی ‌مقدم ، دادیار شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران با اشاره به دستگیری این بیمار روانی به «جام‌جم» گفت:‌ 16 اسفند امسال هنگامی که ماموران پایگاه دوم اطلاعات امنیت تهران در حال گشتزنی در خیابان گیشای تهران بودند ، به رفتار مرد جوانی که با داد و فریاد، برگه‌ای را به رهگذران می‌داد ، مشکوک و به وی نزدیک شدند ، اما او با فریاد از ماموران خواست، وی را رها کنند و این برخورد شایسته یک پیامبر نیست.

ماموران با شنیدن اظهارات این مرد که ادعای پیامبری می‌کرد، او را بازداشت و به مرکز پلیس منتقل کردند.

اعتراف مردی که ادعای پیامبری می‌کرد پس از مشخص شدن هویت متهم که خود را فرشید معرفی می‌کرد، وی در بازجویی‌های پلیسی گفت: من پیامبر هستم و از سوی خدا برای اصلاح آدم‌های بد روی زمین ماموریت پیدا کرده‌ام و از 4 سال قبل هدایتم را در میان مردم آغاز کرده‌ام و همه مرا می‌شناسند.

شما ماموران هم باید به حرف‌های من گوش دهید و آزادم کنید و در غیر این صورت، مریدهای فراوانی دارم که اگر اطلاع پیدا کنند، من دستگیر شده‌ام، چندساعته مرا آزاد می‌کنند.

ماموران به دنبال اظهارات این مرد، به تحقیق برای شناسایی خانواده‌اش پرداختند تا عاقبت موفق به یافتن خانواده وی در یکی از محله‌های تهران شدند. پس از شناسایی پدر متهم، وی برای ادامه تحقیقات به مرکز پلیس انتقال یافت و ادعا کرد فرزندش بیمار ‌روانی است.

پدر، راز روانی بودن پسرش را برملا کرد


پدر متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: پسرم فرشید سال‌ها به دنبال کار می‌گشت، اما وقتی کاری پیدا نکرد، شرایط روحی‌اش بدتر شد و ساعت‌ها خود را در اتاق منزل زندانی و از رفتن به مطب روانپزشک خودداری می‌کرد.

پسرم از 4 سال قبل رفتارش بدتر شد و مدام ادعا می‌کرد پیامبر است و از سوی خداوند برای هدایت افراد بد و بخیل اجتماع فرستاده شده و اگر حرف‌هایش را قبول نکنیم، ما را نفرین می‌کند و از خدا می‌خواهد تا بلا بر سر ما نازل شود.

وی افزود: از حضور فرزندم در خانه احساس بدی داشتم و می‌ترسیدم، بلایی بر سر اعضای خانواده بیاورد بنابراین او را به مرکز درمانی بردیم که پزشکان نظر دادند، بیمار روانی و دچار توهم شده و حضور وی در خانه برای اعضای خانواده می‌تواند خطرناک باشد.

ماموران پس از شنیدن اظهارات این مرد، با هماهنگی قضایی، متهم را به پزشکی قانونی انتقال دادند که معلوم شد، گفته‌های پدر وی صحت دارد و او بیمار روانی است و باید در یکی از مراکز روانپزشکی بستری شود. 

تعطیلات نمایندگان مجلس چگونه می‌گذرد؟

تابناک: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، می‌خواهند سفرهای متنوعی را در تعطیلات نوروزی تجربه کرده و پشت سر بگذارند.با توجه به فرصت فراغت تعطیلات نوروزی برای نمایندگان مجلس، پنجاه نفر از نمایندگان مجلس هشتم، می‌خواهند تعطیلات عید خود را در کیش بگذرانند و برخی دیگر نیز کشور مالزی را به همراه تورهای گردشگری ایرانی به عنوان مقصد تعطیلات خود برگزیده‌اند.
از سوی دیگر، خبر می‌رسد که شماری از نمایندگان نیز با سفر نوروزی به اروپا و کشور فرانسه، این روزها را در فرانسه به سیر و سفر سپری خواهند کرد.این در حالی است که اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توسط خانه کارگر به سوریه برده شده و مسافرتی سیاحتی- زیارتی در پیش خواهند داشت.
گفتنی است، در این میان، بسیاری از نمایندگان نیز از فرصت تعطیلات استفاده کرده و در منطقه انتخاباتی خود مستقر شده و به صورت ملموس با مردم این مناطق زندگی می‌کنند.

بیش از 30 درصد معتادان ایرانی بالای دیپلم هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تحقیقات انجام شده در مرکز تحقیقات سوء مصرف مواد و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی همچنین 7.3 درصد از معتادان در مشاغل دولتی و 40 درصد در شغل آزاد فعالیت دارند که از این میان 9 درصد از معتادان کشور اعلام کردند که اعتیاد عامل اصلی بیکاری آنها بوده و 12 درصد نیز عنوان کرده اند که از پیش از اعتیاد هم  بیکار بوده اند.

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران درباره حضور 7.3 درصدی معتادان در مشاغل دولتی می گوید:  قطعا این آمار بیش از این خواهد بود،تجربه نشان می دهد که به میزان همین آمار آشکار افرادی هستند که مخفیانه وپنهانی مواد مصرف می کنند و روسای اداره یا همکارانشان اطلاعی از آن ندارند.

مصطفی اقلیما می افزاید: دلیل پنهان کاری هم کاملا مشخص است چرا که می ترسند شغل خود را از دست دهند و این آماری هم که منتشر شده از کارمندان قراردادی و پیمانی و روزمزد بوده که پایین تر از واقعیت ها است.

این استاد دانشگاه با اشاره به آمار 30 درصدی معتادان بالای دیپلم نیز گفت: تحقیقات ما نشان داده است که تحصیل در اعتیاد تاثیری ندارد و بسیاری از افراد تحصیلکرده نیز به مواد مخدر گرایش دارند و به نظر ما این آمار بیش از این خواهد بود.

همچنین  65 درصد از جامعه آماری یک میلیون و 600 هزارنفری معتاد این پژوهش عنوان کرده اند که دارای درآمد شخصی هستند و حدود 16 درصد از طریق خرید و فروش و حمل مواد درآمد کسب می کنند و 35 درصد نیز فاقد شغل هستند.

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران دراین باره می گوید: در ایران وقتی که کارفرمای فرد معتاد از اعتیاد آن مطلع شود اولین کاری که می کند این است که کارگر یا کارمند خود را اخراج می کند و با این تفکر و ذهنیت نباید توقع داشته باشیم که فرد معتاد به سمت فروش مواد، دزدی و یا بیکاری و گدایی روی نیاورد.

مرگ روزانه 11 ایرانی باخود کشی

سرمایه: درست همزمان با چهار خودسوزی در مقابل نهادهای حکومتی و دانشگاهی، اولین سمینار ملی مطالعه رفتارهای خودکشی و راهکارهای پیشگیری از آن در چهارم و پنجم اسفندماه در سالن همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

در این برنامه کارشناسان در خلال ارائه مقاله ها و نتایج پژوهش های خود آمارهایی از وضعیت خودکشی در ایران و جهان ارائه دادند. طبق یکی از این آمارها روزانه حدود 11 نفر و هر سال بیشتر از چهار هزار نفر در ایران به علت خودکشی می میرند.

حسین اسدبیگی معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در گزارش خود از وضعیت خودکشی در ایران و جهان می گوید: «ایران با نرخ خودکشی شش نفر در صد هزار نفر در رتبه 58 جهان قرار دارد.

در سال 1380 حدود 3000 خودکشی کامل در ایران وجود داشته که حدود 65 درصد از آن از طرف مردان و 35 درصد از سوی زنان انجام شده است و یک درصد از کل مرگ و میرها را شامل شده است.
ادامه مطلب ...

آخرین آمار دیش های ماهواره در ایران

هر: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر 5/4 میلیون گیرنده و دیش ماهواره های غیر مجاز در کشورمان فعال است.جواد آرین منش افزود: هم اکنون 17 هزار و 666 شبکه ماهواره ایی در جهان فعال است که از این تعداد سه هزار شبکه ماهواره ای در داخل ایران با آنتنهای معمولی قابل دریافت است.

وی با اشاره به برخی از فعالیتهای این شبکه ها عنوان کرد: از این تعداد 380 شبکه به موسیقی، 74 شبکه به تبلیغات مدل لباس و لوازم آرایشی، 273 شبکه به تبلیغ ادیان ساختگی اختصاص یافته اند و همچنین 235 شبکه برنامه های مبتذل را پخش می کنند.

زندگی خوب یهودیان، نشانه فرهنگ غنی ایران

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" روز دوشنبه در مقاله ای نوشته است: زندگی خوب و جو آرامی که بر جامعه یهودیان ایران حاکم است و همچنین رفتار مطلوب ایرانی‌ها با آنها ، نشانه فرهنگ غنی این کشور است.

خبرنگار اعزامی نیویورک تایمز پس از حضور در جامعه یهودیان در شهرهای مختلف ایران، کوشیده تا بخشی از واقعیت ها را منعکس کند.

"راجر کوهن" در گزارش سفرش به اصفهان نوشته است: «در میدان فلسطین که در مقابل مسجدی به نام مسجد الاقصی واقع شده است، یک کنیسه وجود دارد که یهودیان این شهر در زمان طلوع آفتاب در آن جمع می‌شوند. در بالای در ورودی نوشته شده است: "سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک می‌گوییم. از طرف یهودیان اصفهان".»

""یکی از یهودیان به نام "سلیمان صدیق‌پور" که یک فروشنده است، رهبری مراسم آن روز را به عهده داشت. از او پرسیدم راجع به شعار "مرگ بر اسرائیل" چه نظری دارد؟

او گفت: "اجازه دهید من هم بگویم مرگ بر اسرائیل. الان 43 سال است که در این مغازه هستم و هیچ مشکلی نداشته‌ام, من از فامیل‌هایم در اسرائیل دیدن کرده‌ام اما وقتی چیزی مثل حمله به غزه را می‌بینم، مثل بقیه در راهپیمایی شرکت می‌کنم."

به نوشته نیویورک تایمز، منطقه خاورمیانه محل مناسبی برای اقلیت‌های مذهبی نیست اما 25 هزار یهودی که در ایران زندگی می‌کنند، به راحتی به زندگی خود ادامه می‌دهند.

نیویورک تایمز افزوده است:چندین کنیسه در تهران وجود دارد. در اصفهان حدود یک هزار و 200 یهودی زندگی می‌کنند. از زمان ایجاد اسرائیل و انقلاب در ایران در طول چند دهه تعداد یهودیان ایران کاهش یافته اما در کشور‌های عربی تعداد یهودیان از ایران هم کمتر شده است.

این روزنامه نوشته است:در الجزیره، تونس، لیبی، مصر و عراق، کشور‌هایی که تا قبل از سال 1948 بیش از 485 هزار یهودی زندگی می‌کردند، در حال حاضر کمتر از 2 هزار یهودی زندگی‌ می‌کنند. عرب‌های یهودی از میان رفته‌اند اما یهودیان ایرانی ، باقی مانده‌اند.

به نوشته نویسنده این روزنامه، برخلاف تبلیغات علیه ایران، این کشور از فرهنگی غنی برخوردار است و شاید به این دلیل این حرف را می‌زنم که خودم یهودی هستم و هرگز در هیچ جای دنیا مانند ایران با من گرم برخورد نکردند.

نویسنده نیویورک تایمز افزوده است: "بنهور شمیان" 22 ساله در کنیسه اصفهان به من گفت: غزه نشان داد که اسرائیل "مجرم" است". 

 

منبع: فردا نیوز

درخواست روزنامه کویتی از اعراب برای شکست دادن ایران

مدیر مسئول یک روزنامه کویتی، خواستار اتحاد کشورهای عرب برای شکست ایران شد.

به گزارش تابناک احمد جارالله، مدیر مسئول روزنامه «السیاسة» کویت در سرمقاله امروز این روزنامه، خواستار اتحاد کشورهای عربی برای شکست ایران شد. وی با بیان داستانی مجعول ادعا کرد: «کسری»، یکی از پادشاهان فارس، دختر یکی از سران قبایل عرب را طلب کرد که در برابر این درخواست، قبایل کوچک عرب با هم متحد شده و توانستند سپاه قدرتمند ایران را شکست دهند.

وی در ادامه می‌افزاید: در آن زمان، قبایل کوچک عرب توانستند سپاه امپراتوری ایران را شکست دهند، در حالی که این قبابل اکنون به ملت‌ها و کشورهای صاحب شأنی تبدیلی شده‌اند. آیا خطر ایران در برابر آنها آشکار نیست؟ آیا ما کشورهای عربی نمی‌توانیم در برابر خطر ایران که اصل و اساس کشورهای عربی را به خطر انداخته، یک بار و تنها یک بار، آنچه را آن قبابل عرب انجام دادند، انجام دهیم؟

خبرنگار «تابناک» از کویت می‌افزاید: روز گذشته نیز «داوود البصری»، یکی از نویسندگان این روزنامه در مقاله‌ای با نام «اهواز، غزه فراموش شده اعراب» ادعا کرد، در حالی که نیروهای اسرائیلی مشغول قتل‌عام مردم غزه بودند، نیروهای تروریستی نظام ایران مشغول بر پا کردن چوبه‌های دار برای اعدام آزادگان اهوازی و قلع و قمع آنان بودند. وی همچنین اهواز را بخشی از جهان عرب که به وسیله ایران اشغال شده، خواند و ادعا کرد، مردم این منطقه مدت نیم قرن است که علیه اشغالگری ایران مبارزه می‌کنند