دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

اقدام سپاه بشردوستانه و به نفع حقوق بشر است

گزارش "فارین پالیسی " از سایت گرداببه گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی " خبرگزاری فارس، فردا نوشت، "فارین پالیسی " با طرح این پرسش که "آیا سانسور اینترنت می‌تواند به سپاه کمک کند تا محبوبیت خود را میان عموم مردم ایران افزایش دهد؟ " در گزارشی به بررسی اقدام اخیر سپاه پاسداران در انهدام سایت‌های مستهجن پرداخت و نوشت: بسیاری از سایت‌های مستهجن که توسط سپاه بسته شدند سایت‌های معمولی و پیش‌پا افتاده نبودند.
آنها تصاویری از زنان و دختران ایرانی را منتشر می‌کردند بدون اینکه صاحبان این تصاویر از این قضیه آگاهی داشته باشند؛بسیاری از قربانیان این فیلم‌ها کسانی بودند که مورد تجاوز و اذیت آزار جنسی قرار گرفته بودند.
به نوشته "فارین پالیسی " هک و نابودی این سایت‌ها ربطی به آزادی بیان یا سانسور نداشت؛ اقدام سپاه با بستن و معدوم کردن این سایت‌ها می‌تواند به عنوان یک اقدام بشردوستانه و به نفع حقوق بشر تلقی شود زیرا ین اقدام در جهت حفظ و ارتقای شرافت انسانی، زندگی خصوصی، خوش‌نامی و بقای این مردم صورت گرفته است.
این نشریه ادامه می دهد: برای شهروندان ایرانی اگر ناممکن نباشد ولی بسیار سخت است که بتوانند یک وکیل در امور بین‌المللی پیدا کنند که از طریق آن بتوانند از این شرکت خارجی که به حریم خصوصی این شهروندان تجاوز کرده‌بود، شکایت کنند.
"فارین پالیسی " در ادامه آورده است، همه شهروندان حتی در جوامع دمکراتیک از سانسور موضوعات مستهجن حمایت می‌کنند و این ابتکار عمل نیروهای سپاه در این مورد عجیب و موجب شگفتی نیست آنها کاری را می‌کنند که دولت نمی‌تواند انجام دهد.
قابل ذکر است پیش از این برخی از وبلاگ‌نویسان با انتشار بیانیه‌ای از این اقدام ارزشی تیم رصد سایبری سپاه قدردانی کردند.

همایش چند میلیاردی مشایی در سال الگوی مصرف

آینده:با گذشت سه روز از برگزاری همایش ایرانیان خارج از کشور، آرام آرام حواشی آن، آشکار شده و کارشناسان را به شگفتی واداشته است.

از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه گذشته، همایشی تحت عنوان ایرانیان خارج از کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد که هرچند هدف آن برقراری ارتباط بیشتر با ایرانیان مقیم خارج از کشور و ترغیب آنان به سرمایه‌گذاری در کشور اعلام شد، برخی آن را بیشتر به یک همایش تبلیغاتی در آستانه انتخابات شبیه می‌دانند.

در این همایش، 800 تن از ایرانیان، از کشورهای مختلف اروپایی، آمریکایی و دیگر نقاط دنیا به ایران آورده شدند و هزینه کامل رفت و برگشت آنان، اقامت در هتل استقلال و نیز سفر به مشهد،‌ اصفهان یا عسلویه به آنان پرداخت شد.

در حالی که تاکنون میزان هزینه این همایش اعلام نشده، برآوردها از هزینه 6 تا قریب 10 میلیارد تومانی برای این همایش حکایت دارد و البته مشخص نیست این هزینه گزاف، از محل کدام بودجه تأمین شده است.

یک منبع آگاه به خبرنگار سایت «آینده» گفت: در این همایش برخلاف همایش‌های قبلی که با حضور نخبگان درجه اول ایرانی مقیم خارج از کشور برگزار می‌شد، اکثر شرکت‌کنندگان کسانی بودند که با تلاش‌های دو، سه ماهه برخی سفارتخانه‌های ایران و وعده سفر رایگان و برخی وعده‌های اقتصادی و یا تسهیلاتی در ارائه ویزا شرکت کردند و چهره‌هایی چون پروفسور رضا به ارائه پیام بسنده کردند.

وی توضیح داد: اصولاً‌ در همایش‌های ایرانیان مقیم خارج تاکنون هزینه سفر پرداخت نمی‌شد، چرا که ایرانیان نخبه و سطح اول پرداخت هزینه برای سفر به وطنشان را نوعی بی‌احترامی می‌دانند و اساساً نیازمند چنین مواردی هم نیستند. همچنین این همایش‌ها معمولاً در تابستان برگزار می‌شود تا با تعطیلات ماه ژوئن و جولای کشورهای غربی همزمان شود و به فعالیت‌های آن‌ها ضربه وارد نکند.

گفتنی است، رئیس‌جمهور با وجود سفر استانی همزمان با این همایش، دو مرتبه (قبل و بعد از سفر)، در همایش حضور یافت و با حاضران سخن گفت و در روز اول همایش، پس از پایان یافتن سخنرانی رئیس‌جمهور، تعدادی از ایرانیان مقیم خارج از کشور حاضر در همایش، دور وی جمع شده و به دیده‌بوسی و خوش و بش یا درد دل با وی پرداختند که این امر سبب برهم خوردن نظم جلسه برای مدتی شد که نمایش صحنه هایی از این همایش در سیما، سطح همایش را برای افکار عمومی آشکار کرد.

از سوی دیگر در حالی که جذب سرمایه خارجی ایرانیان هدف مهم این همایش عنوان شد، طبق اعلام معاون وزیر اقتصاد، رئیس‌جمهور با واریز 5 میلیارد دلار در صندوق مشترک موافقت کرد، در حالی که مشخص نیست ایرانیانی که قرار بوده سرمایه خود را وارد کشور کنند،‌ چه میزان از پول خود را در این صندوق واریز کرده‌اند.

جهان احمدی نژاد را ستایش کرد

جام جم آنلاین: حاضرین اجلاس دوربان از کشورهای مختلف جهان عصر امروز دوشنبه با تشویق مکرر و بعضا طولانی سخنان ضد صهیونیستی محمود احمدی نژاد پروژه انزوای رئیس جمهوری اسلامی ایران را ناکام گذاشتند.

به گزارش خبرگزاریها، در میان سخنان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در اجلاس دوربان سوئیس، احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود به حق وتوی تعدادی از کشورها در شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد و چنین امتیازی را بدون هیچ منطق دینی و عدالت و قانون و کرامت انسانی دانست.

در این بخش از سخنان رئیس‌جمهور اکثریت حضار با دست زدن چند ثانیه‌ای سخنان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را مورد تایید قرار دادند.

احمدی‌نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود به تجاوز یک رژیم جعلی به سرزمین فلسطین به بهانه هولوکاست اشاره کرد که در این لحظه تعدادی از نمایندگان کشورهای حامی رژیم صهیونیستی از جمله کانادا، فرانسه و انگلیس سالن اجلاس را به نشانه اعتراض ترک کردند اما به محض بلند شدن این افراد از جای خود برای خروج از سالن ،اکثریت حضار با دست زدن ممتد سخنان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را مورد حمایت خود قرار دادند.

سه نفر دیگر از حضار این اجلاس که در بالکن سالن مستقر بوده و به نظر می‌رسید از خبرنگاران غربی بودند نیز با فریاد سعی در قطع کردن سخنان احمدی‌نژاد داشتند که رئیس‌جمهوری اسلامی ایران تنها به آنها لبخند زد و این حرکت احمدی‌نژاد باز هم با تشویق حضار مواجه شد.

سخنان احمدی نژاد در اواخر سخنانش تشویق بیشتر و طولانی تر حضار را در پی داشت.

تا پایان سخنرانی، اظهارات عدالت‌خواهانه و ضد نژاد پرستی احمدی‌نژاد در این اجلاس، چندین بار دیگر نیز توسط حضار مورد تشویق قرار گرفته است.

شکست طرح اغتشاش

چند نفر با هماهنگی قبلی قصد برهم زدن سخنرانی رئیس جمهور ایران در اجلاس دوربان را داشتند که با مخالفت حضار در جلسه و ادامه سخنرانی وی ناکام ماندند.

اجلاس "دوربان2 " پس از سخنرانی دبیرکل سازمان ملل، با سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در حالی ادامه یافت که لحظاتی پس از آغاز سخنرانی، سه آشوبگر قصد داشتند مانع سخنرانی وی شوند.

این افراد با موهای رنگ کرده و با طرح نقشه قبلی مدام با نزدیک شدن به تریبون سخنرانی قصد اخلال در سخنرانی داشتند و می‌خواستند مانع از ادامه سخنرانی رئیس جمهور شوند که با حضور به موقع مسئولان برقراری نظم در سالن، به بیرون از سالن اجلاس منتقل شدند.

رئیس جمهور کشورمان در بدو ورود به سالن اجلاس با تشویق گسترده حاضران هیجان خاصی به جلسه بخشید و از طرف دیگر افرادی که نمی‌توانستند این تشویق‌ها را تحمل کنند، با تحریک برخی دیگر قصد داشتند در حین سخنرانی وی را ناکام بگذارند.

در همین راستا نمایندگان کشورهای انگلیس، فنلاند، فرانسه، لهستان، و کانادا همزمان با سخنرانی رئیس جمهور کشورمان اجلاس را ترک کردند تا موضع صهیونیست‌ها که مخالفت خود را از قبل با این اجلاس اعلام کرده بودند، هماهنگ کنند.

به دنبال هیاهوی عده‌ای از افراد ناشناس، حضار آنچنان رئیس جمهور کشورمان را تشویق کردند که این افراد سر شکسته سالن را ترک کردند و سخنرانی نیز با نظم بیشتر ادامه یافت.

حضور احمدی نژاد در اجلاس دوربان خشم بسیاری از نژاد پرست‌ها را بر انگیخته بود به گونه‌ای‌که اعلام کرده بودند مانع سخنرانی وی می شوند اما نه تنها به هدف خود نرسیدند بلکه سخنرانی رئیس جمهور کشورمان نیز با تشویق هرچه بیشتر حضار پایان یافت. 

در مجموع، رییس جمهوری اسلامی ایران در نشست بین المللی ضد نژادپرستی در ژنو به انتقاد از عملکرد شوای امنیت در حمایت ار رژیم نژاد پرست صهیونیستی پرداخت و این موضع گیری در حالی که با استقبال مکرر شرکت کنندگان در  اجلاس مواجه شد اما برخی حامیان رژیم صهیونیستی را نیز واداشت تا در اعتراض به این وضعیت، جلسه را ترک کنند.

در این میان، دکتر احمدی نژاد در حال که با خونسردی و آرامش کامل سخنان خود را ادامه می داد با زیر سوال بردن حق وتو ، رژیم صهیونیستی را نژاد پرست خواند و تاکید کرد که شورای امنیت این رژیم غاصب را در فلسطین حاکم و تثبیت تثبیت کرد.

 

حاشیه‌های آغازسخنرانی رئیس جمهور

جام جم آنلاین: بیشتر شبکه های تلویزیونی سخنرانی محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران را در کنفرانس دوربان دو در ژنو به طور مستقیم پوشش دادند .شبکه های تلویزیونی العربیه ؛ الجزیره ، فرانس 24، الجزیره انگلیسی ، سی ان ان ، بی بی سی ، المنار و العالم به طور مستقیم سخنرانی اقای احمدی نژاد را پخش کردند .


به محض حضور رئیس جمهوری در جایگاه ویژه سخنرانی برخی سعی داشتند نظم جلسه را به هم زنند که رئیس جمهوری با درایت و خونسردی کامل سخنرانی خود را شروع کرد .

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان که  در اجلاس ضدنژادپرستی دوربان 2 در ژنو سخن می گفت، پس از آغاز صحبت‌های خود با بی‌احترامی و اهانت یکی از افراد حاضر در سالن مواجه شد که به طرف وی یک شیء را پرتاب کرد.

پس از این اقدام ناشایست با وجود اینکه لابی‌های صهیونیست از مدت‌ها پیش از سخنرانی احمدی‌نژاد و اتخاذ احتمالی تصمیماتی علیه این رژیم در اجلاس دوربان نگران بودند، نمایندگان حدود 4500 سازمان مردم‌نهاد و گروه فعال در زمینه‌ حقوق بشر با تشویق رفتار رئیس جمهور کشورمان از وی خواستند تا به سخنرانی خود ادامه دهد.

احمدی نژاد نیز با بیان اینکه "از همه حضار می‌خواهم اینها را ببخشند. اینها بی اطلاع هستند با خونسردی " به سخنرانی خود پرداخت.

اظهارات رئیس‌جمهور اسلامی ایران با تشویق چندین باره حضار مواجه شده است. فردی که قصد داشت در سخنرانی آقای احمدی نژاد رئیس جمهوراسلامی ایران در کنفرانس ضد نژادپرستی سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس اخلال ایجاد کند بازداشت شد.

تولید کوتاهترین تانک دنیا در ارتش

مدیر پروژه های الکترونیک و مخابرات نیروی زمینی ارتش (نزاجا) گفت: طی انجام تحقیقاتی موفق به طراحی و تولید تانکی شدیم که کوتاهترین تانک جهان به شمار می رود و می تواند کاملا مخفیانه عملیات مورد نظر را انجام دهد.

سید حسین طباطبایی در گفتگو با مهر با بیان اینکه این تانک با عنوان "ذوالفقار" طراحی و تولید شده است، گفت: این تانک به دلیل ویژگیهای منحصر به فردی که دارد از سایر تانکهای موجود در جهان متمایز است.

وی ارتفاع پایین این تانک را یکی از ویژگیهای مهم آن نام برد و در این باره افزود: "ذوالفقار" کوتاه ترین تانک جهان به شمار می رود که این امر سبب می شود کمتر در معرض دید و اصابت آر پی چی و خمپاره انداز باشد.

به گفته طباطبایی کوتاهی قد این تانک باعث شده است تا بتواند به طور مخفیانه حرکت کند و عملیات مورد نظر را اجرا کند.

مدیر پروژه های الکترونیک و مخابرات نیروی زمینی سیستم خنک کننده را از دیگر مزایای تانک ذوالفقار دانست و اظهار داشت: تانکهایی که در حال حاضر موجود هستند در سیستم خنک کننده آنها از آب استفاده شده است که این امر موجب می شود در مناطق سرد یخ بزند و در مناطق گرم جوش بیاورند که تحت این شرایط تانکها قادر به ادامه فعالیتهای خود نیستند اما در سیستم خنک کننده تانک ساخت ارتش جمهوری اسلامی ایران به جای آب از روغن و هوا استفاده شده است بنابراین می توان از آن در هر نوع آب و هوایی استفاده کرد.

25 ساله ها رکورددار فروش کلیه در ایران

مهر: "هاشم قاسمی " مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران ، بیشترین اهدا کنندگان کلیه در کشور را افراد 25 تا 26 ساله معرفی کرد که در قبال دریافت پول، اقدام به فروش عضو خود به بیماران نیازمند می کنند.

قاسمی امروز اظهارداشت: نتایج بررسیها نشان می دهد 70 درصد مشکلات مربوط به بیماریهای کلیوی در کشور در سنین 20 تا 44 ساله رخ می دهد اما بیش از 50 درصد اهداکنندگان کلیه در رده سنی 25 تا 26 سال قرار دارند.

ایران با 25 هزار پیوند در اهدای کلیه از پیوند زنده در جایگاه برتر جهانی ایستاده است این در حالی است که 75 درصد از بودجه بهداشت و درمان دنیا صرف درمان بیماریهایی می شود که مرتبط با کلیه است.

تحقیقات علمی نشان می دهد سالانه حدود یک میلیون سال از عمر سالم ایرانیها به دلیل ابتلا به انواع بیماریهای کلیوی کم می شود.

قاسمی حداکثر سن اهدا کنندگان کلیه را 35 سال بیان کرد و در این زمینه گفت: شرایط جسمانی افراد بالای 35 سال این امکان را نمی دهد که مگر در شرایط و موارد خاص، بتواند کلیه خود را اهدا کند.

بیماران نیازمند کلیه معمولا بین یک تا چهار ماه در انتظار هدیه دهنده هستند و این در حالی است که بیش از 95 درصد کلیه های اهدایی به صورت فروش کلیه انجام می شود.

قیمت هر کلیه؛ پنج میلیون تومان

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی همچنین با تکذیب شایعاتی مبنی بر گران شدن قیمت کلیه گفت: در حال حاضر آنچه به عنوان هزینه بستری و مراقبتهای بعد از عمل پیوند به اهدا کننده کلیه پرداخت می شود حداکثر 5 میلیون تومان است.

قاسمی تصریح کرد که اخبار مربوط به افزایش قیمت کلیه اهدایی، شایعه بوده و زائیده افکار سودجویان است.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران توضیح داد: آنچه در حال حاضر به اهدا کننده کلیه آن هم برای هزینه های بستری و مراقبتهای بعد از عمل پرداخت می شود حداکثر 5 میلیون تومان است که یک میلیون آن را دولت و 4 میلیون مابقی را دریافت کننده کلیه پرداخت می کند.

وی با عنوان این مطلب که انجام عمل پیوند کلیه نیازمند شرایط خاصی است، گفت: با توجه به مرخصی پزشکان در روزهای پایانی سال و تعطیلی که تا 15 فروردین ادامه داشت عمل پیوند کلیه از هفته گذشته آغاز شده است.

در حال حاضر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران دارای 137 شعبه و دفتر در سراسر کشور است که بیماران دیالیزی نیازمند پیوند می توانند با مراجعه به این مراکز نسبت به پیگیری امور مربوط به درمان خود اقدام کنند.

بالغ بر 35 هزار نفر بیمار دیالیزی و پیوندی در کشور وجود دارد که روند درمانی آنان از وضعیت چندان مطلوبی برخوردار نیست و در حال حاضر بیش از 3300 دستگاه دیالیز کار درمان آنان را انجام می دهد که نمی تواند همه آنان را تحت پوشش بگیرد.

فقر‌؛ مشوق فروش کلیه

قاسمی از افزایش اهدای کلیه از سوی بستگان و خانواده های درجه یک بیماران در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته شاهد افزایش پیوند کلیه از خانواده بیماران کلیوی بودیم که حاصل فرهنگ سازی و اطلاع رسانی رسانه ها بوده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران در عین حال ضمن هشدار نسبت به سوءاستفاده برخی از بیماران نیازمند پیوند کلیه گفت: بیماران دیالیزی و خانواده های آنان توجه داشته باشند برای دریافت کلیه فقط از طریق مبادی قانونی اقدام کنند.

بنا به گزارشها، هم اکنون خرید و فروش کلیه به بازاری داغ برای عده ای سودجو تبدیل شده و در این میان، جوانانی که در تامین برخی هزینه ها و مخارج زندگی خود درمانده اند، به فروش آن با قیمتهای مختلف روی می آورند.

با این حال، قاسمی گفت که ما فروش کلیه را محدود ساخته ایم زیرا در غیر اینصورت، امکان داشت قیمت آن به 10 تا 15 میلیون تومان هم برسد.

آقای مایلی‌کهن به حاشیه می‌روید!

محمد مایلی‌کهن سرمربی جدید تیم ملی فوتبال که انتخابش به این سمت هم با حرف و حدیث‌ها و واکنش‌های فراوان روبه‌رو بوده، با صدور بیانیه‌ای علیه باشگاه استقلال و سرمربی این تیم، همه ورزش دوستان را انگشت به دهان کرد.

به گزارش «فردا» بیانیه دور از انتظار مایلی‌کهن که با ادبیات بسیار زننده تنظیم و منتشر شده، دلیلی بر این ادعای برخی کارشناسان و شخصیت‌های ورزشی است که مایلی‌کهن را فردی غیر‌قابل پیش‌بینی می‌دانند.

سر‌مربی تیم فوتبال کشورمان در حالی انواع صفات و توهین‌ها را به مخاطب خود نسبت داده که همواره از خود به عنوان یک مربی و شخصیت ارزشی یاد می‌کند و منتقد برخی ناهنجاری‌ها در ورزش کشور است.

هر چند وجود برخی ناهنجاری‌ها در ورزش و بعضی رفتارهای ناپسند از ناحیه تماشاگران تیم استقلال در ورزشگاه آزادی علیه مایلی‌کهن، قابل انکار و اغماض نیست، اما بیان چنین کلمات و تهمت‌هایی از جانب سرمربی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه پسندیده و پذیرفتنی نیست.

آیا محمد مایلی‌کهن نمی‌توانست انتقادات خود از تماشاچیان و سرمربی تیم استقلال را در قالب شکایتی از آنها به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دنبال کند؟

آقای کفاشیان ریاست محترم فدراسیون فوتبال که مشورت نگرفتن و نپذیرفتن نظرات فدراسیون از طرف علی دایی رایکی از ضعف‌های او می‌دانست حال چه پاسخی برای جامعه ورزشی و افکار عمومی دارد؟

به هر روی مایلی‌کهن و مسئولان ورزشی کشور باید توجه داشته باشند که دوری از حاشیه، محور عمده توصیه‌های اکثر کارشناسان ورزشی کشور به تیم ملی فوتبال است و آنچه در بیانیه مایلی‌کهن آمده سرآغازی است برای ورود او و تیم ملی فوتبال به حاشیه.

در بخشی از بیانیه مایلی کهن آمده است: به این آقایان کوتوله و عوام فریب (کل یوم) که حتی فاقد مدرک تحصیلی برای گروهبان قندلی شدن هستند اما لقب ژنرال را یدک می‌کشند می‌گویم که از گل دقیقه 90 سایپا و پیامی که آن گل به پهنای ایران عزیز اسلامی داشته؛ پند گرفته و هر چه سریعتر دست از نوچه بازی و نوچه‌ پروری برداشته از کارهای ناثواب و عوام فریبی دست بردارند.

بدیهی است هیچ دستی برتر و بالاتر از دست خداوند عزوجل نیست و اوست که اگر بخواهد کسی را خوار نماید، خوار و اگر کسی را عزیز بداند عزیز خواهد کرد. این مطلب شامل حال گنده باقالی‌هایی که به عنوان نوچه در کنار این آدم کوتوله هستند نیز می‌شود.

متن کامل بیانیه را در اینجا بخوانید

حکم اعدام برای عوامل سایت‌های مستهجن

شهاب نیوز: معاون دادستان تهران با تشریح ابعاد ناگفته‌ای از بازداشت عوامل ده‌ها سایت پورنو و مستهجن ایرانی توسط سپاه پاسداران تاکید کرد که مجازات عوامل اصلی این سایت‌ها که هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند به اتهام «افساد فی‌الارض» اعدام است.

روزهای پایانی سال گذشته خبری مبنی بر انهدام چندین سایت مستهجن، ضد اخلاقی و ضد دینی و بازداشت عوامل این سایت‌ها در قالب اطلاعیه‌ای از سوی معاونت اطلاعات سپاه پاسداران (مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته سایبری سپاه) منتشر شد و به سرعت در صدر اخبار قرار گرفت.

پس از انتشار این خبر و چندین اطلاعیه از سوی سپاه پاسداران که مشخصات سایت‌ها، مدیران و کارکنان آنها را افشا می‌کرد، صدا و سیما نیز با پخش برنامه‌ای تحت عنوان «شوک» وارد میدان شد و به این ترتیب اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در این زمینه آغاز گشت.

در این میان؛ «رضا جعفری» معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای روز یک‌شنبه در گفتگویی مفصل با یک خبرگزاری داخلی (ایسنا) ابعاد تازه‌ای را از ماجرای بازداشت این افراد افشا کرد و از صدور حکم اعدام برای متهمین اصلی این پرونده به اتهام «افساد فی الارض» خبر داد.

جعفری در بخشی از این گفتگوی طولانی درباره دلایل ورود سپاه پاسداران به عرصه برخورد با سایت‌های مستهجن و بازداشت عوامل آنها گفت: پیش از این، مبارزه با چنین مساله‌ای در کشور ما وجود داشت اما این جریان، ابزار کار مناسب و متولی مشخصی نداشت. در همین راستا پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه جدی با ناتوی فرهنگی، مسوولان و کارشناسان امر با برگزاری نشست‌هایی تخصصی به این نتیجه رسیدند که این مساله به عهده‌ یک متولی مشخص گذاشته شود. لذا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بازوی اجرایی نظام و رهبری است و وظیفه‌ حفظ دستاوردهای انقلاب و صیانت از کیان نظام و خون شهدا را به عهده دارد، فعالیت خود را برای برخورد جدی با این مقوله آغاز کرد. در کنار آن پس از سپردن مسوولیت قضایی کار به دادسرای تهران و تشکیل دادسرای ویژه در این زمینه، کار کارشناسی زیادی انجام شد و شناسایی افرادی که به صورت سازمان‌یافته اقدام به مدیریت و گرداندن سایت‌های مستهجن ایرانی می‌کردند در دستور کار قرار گرفت.

جعفری ادامه داد: پس از شناسایی سایت‌ها و افرادی که به صورت سازمان‌یافته به نحوی در اداره کردن این سایت‌ها دخیل بودند، موضوع به مقام قضایی (دادستان تهران) گزارش شد و پس از صدور دستور تحقیقات و دستگیری، اولین متهم در تاریخ 20 اردیبهشت سال گذشته در تهران بازداشت شد.

ادامه مطلب ...