دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

جهان احمدی نژاد را ستایش کرد

جام جم آنلاین: حاضرین اجلاس دوربان از کشورهای مختلف جهان عصر امروز دوشنبه با تشویق مکرر و بعضا طولانی سخنان ضد صهیونیستی محمود احمدی نژاد پروژه انزوای رئیس جمهوری اسلامی ایران را ناکام گذاشتند.

به گزارش خبرگزاریها، در میان سخنان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در اجلاس دوربان سوئیس، احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود به حق وتوی تعدادی از کشورها در شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد و چنین امتیازی را بدون هیچ منطق دینی و عدالت و قانون و کرامت انسانی دانست.

در این بخش از سخنان رئیس‌جمهور اکثریت حضار با دست زدن چند ثانیه‌ای سخنان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را مورد تایید قرار دادند.

احمدی‌نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود به تجاوز یک رژیم جعلی به سرزمین فلسطین به بهانه هولوکاست اشاره کرد که در این لحظه تعدادی از نمایندگان کشورهای حامی رژیم صهیونیستی از جمله کانادا، فرانسه و انگلیس سالن اجلاس را به نشانه اعتراض ترک کردند اما به محض بلند شدن این افراد از جای خود برای خروج از سالن ،اکثریت حضار با دست زدن ممتد سخنان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را مورد حمایت خود قرار دادند.

سه نفر دیگر از حضار این اجلاس که در بالکن سالن مستقر بوده و به نظر می‌رسید از خبرنگاران غربی بودند نیز با فریاد سعی در قطع کردن سخنان احمدی‌نژاد داشتند که رئیس‌جمهوری اسلامی ایران تنها به آنها لبخند زد و این حرکت احمدی‌نژاد باز هم با تشویق حضار مواجه شد.

سخنان احمدی نژاد در اواخر سخنانش تشویق بیشتر و طولانی تر حضار را در پی داشت.

تا پایان سخنرانی، اظهارات عدالت‌خواهانه و ضد نژاد پرستی احمدی‌نژاد در این اجلاس، چندین بار دیگر نیز توسط حضار مورد تشویق قرار گرفته است.

شکست طرح اغتشاش

چند نفر با هماهنگی قبلی قصد برهم زدن سخنرانی رئیس جمهور ایران در اجلاس دوربان را داشتند که با مخالفت حضار در جلسه و ادامه سخنرانی وی ناکام ماندند.

اجلاس "دوربان2 " پس از سخنرانی دبیرکل سازمان ملل، با سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در حالی ادامه یافت که لحظاتی پس از آغاز سخنرانی، سه آشوبگر قصد داشتند مانع سخنرانی وی شوند.

این افراد با موهای رنگ کرده و با طرح نقشه قبلی مدام با نزدیک شدن به تریبون سخنرانی قصد اخلال در سخنرانی داشتند و می‌خواستند مانع از ادامه سخنرانی رئیس جمهور شوند که با حضور به موقع مسئولان برقراری نظم در سالن، به بیرون از سالن اجلاس منتقل شدند.

رئیس جمهور کشورمان در بدو ورود به سالن اجلاس با تشویق گسترده حاضران هیجان خاصی به جلسه بخشید و از طرف دیگر افرادی که نمی‌توانستند این تشویق‌ها را تحمل کنند، با تحریک برخی دیگر قصد داشتند در حین سخنرانی وی را ناکام بگذارند.

در همین راستا نمایندگان کشورهای انگلیس، فنلاند، فرانسه، لهستان، و کانادا همزمان با سخنرانی رئیس جمهور کشورمان اجلاس را ترک کردند تا موضع صهیونیست‌ها که مخالفت خود را از قبل با این اجلاس اعلام کرده بودند، هماهنگ کنند.

به دنبال هیاهوی عده‌ای از افراد ناشناس، حضار آنچنان رئیس جمهور کشورمان را تشویق کردند که این افراد سر شکسته سالن را ترک کردند و سخنرانی نیز با نظم بیشتر ادامه یافت.

حضور احمدی نژاد در اجلاس دوربان خشم بسیاری از نژاد پرست‌ها را بر انگیخته بود به گونه‌ای‌که اعلام کرده بودند مانع سخنرانی وی می شوند اما نه تنها به هدف خود نرسیدند بلکه سخنرانی رئیس جمهور کشورمان نیز با تشویق هرچه بیشتر حضار پایان یافت. 

در مجموع، رییس جمهوری اسلامی ایران در نشست بین المللی ضد نژادپرستی در ژنو به انتقاد از عملکرد شوای امنیت در حمایت ار رژیم نژاد پرست صهیونیستی پرداخت و این موضع گیری در حالی که با استقبال مکرر شرکت کنندگان در  اجلاس مواجه شد اما برخی حامیان رژیم صهیونیستی را نیز واداشت تا در اعتراض به این وضعیت، جلسه را ترک کنند.

در این میان، دکتر احمدی نژاد در حال که با خونسردی و آرامش کامل سخنان خود را ادامه می داد با زیر سوال بردن حق وتو ، رژیم صهیونیستی را نژاد پرست خواند و تاکید کرد که شورای امنیت این رژیم غاصب را در فلسطین حاکم و تثبیت تثبیت کرد.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی دوشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 07:36 ب.ظ http://www.30o.ir

سلام،
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://www.30o.ir
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد