دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

سی ان ان: احمدی نژاد فاتح ژنو بود

ایران: محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در کنفرانس بین‌المللی دوربان 2 در ژنو سوئیس در رسانه‌های جهان نشانگر آن است که این سخنان به همان شدتی که خشم صهیونیست‌ها و حامیان آنها را برانگیخت، استقبال و خرسندی دولت‌ها و ملت‌های عدالت‌طلب را موجب شده است.

تأثیر گسترده و استقبال زیاد شرکت‌کنندگان از سخنرانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب زیادی داشت و با وجود تلاش‌های رسانه‌های وابسته به صهیونیسم برای بزرگنمایی واکنش‌های مخالفان سخنرانی، رسانه‌های اکثر کشورهای جهان واقعیات مربوط به سخنان دکتر احمدی نژاد را منعکس کرده‌اند.

اقدام ناکام صهیونیست ها

شبکه تلویزیونی فرانس 24 اعلام کرد که سه دلقک تصمیم داشتند سخنرانی رئیس جمهوری ایران را بر هم بزنند که توسط مأموران امنیتی به بیرون هدایت شدند. این شبکه در بخش‌های مختلف خبری خود اعلام کرد که سه تن را که همانند دلقک‌های سیرک بوده و کلاه گیس رنگی بر سر داشتند، می‌خواستند سخنرانی «محمود احمدی نژاد» رئیس جمهوری ایران را بر هم بزنند که توسط نیروهای امنیتی به بیرون از سالن هدایت شدند.

رسانه‌های اسلامگرای ترکیه نیز که سخنرانی احمدی نژاد را به طور گسترده انعکاس دادند، ضمن استقبال از دیدگاه‌های رئیس جمهوری اسلامی ایران به صورتی وسیع به تحلیل و بررسی آن پرداختند.

روزنامه «خبر وقتیم» در گزارشی ضمن ستایش از سخنرانی احمدی‌نژاد رئیس جمهور با جملاتی چون «سخنرانی علی‌رغم واکنش مخالفان با استقبال شدید شرکت‌کنندگان مواجه شد»، تأکید کرد: علی‌رغم مخالفت طرفداران رژیم صهیونیستی، احمدی‌نژاد سخنرانی خود را بدون وقفه ادامه داد و از سیاست‌های امریکا در عراق و افغانستان نیز شدیداً انتقاد کرد. شرکت‌کنندگان در اجلاس نیز با کف‌زدن‌های مکرر خود با فواصل کوتاه، حمایت خود را از این سخنان ابراز داشتند.

احمدی‌نژاد جز حقیقت چیزی نگفت

روزنامه القدس العربی نوشت: اسرائیل بزرگ‌ترین رژیم نژادپرست و سرکوبگر جهان است.این روزنامه ادامه داد: احمدی‌نژاد معیارهای دوگانه غربی را رسوا و از ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن جانبداری کرد و سخن حقی را بیان کرد که سران عرب جرأت و شجاعت آن را ندارند.

احمدی‌نژاد اسرائیل را به خشونت و سرکوبگری و نژادپرستی متهم کرد که بر ملت مظلوم فلسطین این کارها را اعمال می‌کند و این صحبت‌ها موجب ترک هیأت‌های حاضر در جلسه کنفرانس شد.

روزنامه الشرق الاوسط نیز تصریح کرد: احمدی‌نژاد توفانی از انتقادات غربی را برپا کرد.

روزنامه الحیات نیز نوشت: احمدی‌نژاد به موضوع محو اسرائیل از نقشه جهانی برگشته است و بر آن تأکید دارد.

السفیر هم تصریح کرد: رئیس جمهور ایران در کنفرانس دوربان 2 غرب را به چالش کشید.

احمدی‌نژاد در کنفرانس ضدنژادپرستی ترجیح داد که واژه اسرائیل را به کار نبرد بلکه آن را رژیم نژادپرست خواند. هیأت‌های غربی منتظر بودند احمدی‌نژاد تنها لب بگشاید و کلمه ممنوعه را ذکر کند تا محل کنفرانس را ترک کنند.

حرف دل جهانیان

شبکه تلویزیونی الجزیره این سخنان را حرف دل ملت‌های اسلامی ـ عربی توصیف کرد و افزود: سخنان رئیس جمهور ایران حرف ناگفته همه کشورهایی بود که از نظام بین الملل رنج می‌برند.

پایگاه خبری المحیط نیز در گزارشی از سخنرانی رئیس جمهوری ایران در کنفرانس مبارزه با نژادپرستی در سوئیس نوشت: احمدی‌نژاد با نژادپرست خواندن اسرائیل خشم غربی‌ها را برانگیخت.

روزنامه «الرأی» اردن نیز در گزارش خود درباره سخنرانی رئیس جمهور ایران نوشت: احمدی نژاد به هنگام سخنرانی درباره اوضاع فلسطین، تجاوز امریکا به عراق و افغانستان و علل بحران مالی جهانی، با تشویق‌های مکرر حاضران در سالن مواجه شد.

رسانه‌های سوئیس نیز دیدارها و سخنرانی رئیس‌جمهور در اجلاس دوربان 2 را به صورت گسترده پوشش دادند و در بخش‌های مختلف خبری خود این سخنرانی را انعکاس دادند.

احمدی نژاد، فاتح ژنو

اظهارات رئیس جمهور در نکوهش حامیان رژیم نژادپرست اسرائیل در اجلاس بین المللی ضدنژادپرستی در ژنو، بازتاب گسترده‌ای نیز در شبکه‌های تلویزیونی امریکا داشت و خشم نژادپرستان صهیونیست را برانگیخت.

برخی از این شبکه های تلویزیونی همانند شبکه سی ان ان، تقریباً به فاصله هر 5 دقیقه، گروهی محدود از نژادپرستان هوادار اقدامات نژادپرستانه اسرائیل را نشان می دادند که در اعتراض به اظهارات ضدنژادپرستانه دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران، جلسه سخنرانی را ترک می کردند. در پس زمینه تصاویر این حرکت هواداران نژادپرستی اسرائیل، جمعیت عظیم شرکت کنندگان نیز در حال کف زدن و تشویق رئیس جمهوری بودند. این شبکه در ادامه گزارش‌های خود رئیس‌جمهور ایران را «فاتح ژنو» توصیف کرد.

برخی از رسانه‌های امریکایی همچنین می‌کوشیدند تا این اجلاس بین‌المللی را یک اجلاس کم اهمیت جلوه دهند و می‌گفتند که تنها مقام ارشدی که در این اجلاس شرکت کرده است، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران است و به همین دلیل او به عنوان نخستین سخنران اجلاس تعیین شد.

رادیو بی بی سی نیز در این باره گزارش داد: سخنرانی رئیس جمهوری ایران در ابتدا با اخلال روبه رو شد. سه نفر که کلاه گیس به سر داشتند و لباس دلقک‌ها را پوشیده بودند، سخنرانی احمدی نژاد را با سر دادن شعارهایی مختل کردند اما نیروهای امنیتی بلافاصله آنها را از محل نشست به بیرون راندند.

شبکه خبری رای نیوز ایتالیا نیز درگزارشی از اجلاس بین‌المللی ژنو گفت: رئیس جمهوری ایران در این اجلاس بار دیگر با نژاد پرست خطاب قرار دادن اسرائیل تأکید کرد که رژیم صهیونیستی بدترین و وحشتناک‌ترین نوع حاکمیت نژادپرستی در جهان است.

این شبکه خبری در گزارش خود افزود: احمدی نژاد که هنگام سخنرانی با تشویق گروهی از حاضران در اجلاس و نیز مخالفت برخی دیگر مواجه می شد، گفت: رژیم اسرائیل در طول سالیان گذشته رنج‌ها و دردهای زیادی را بر مردم فلسطین تحمیل کرده است. رسانه های انگلیسی نیز سخنان رئیس جمهوری کشورمان را در همایش ضدنژادپرستی سازمان ملل، به همراه واکنش مثبت حاضران منتشر کردند.

در همین حال رسانه هایی همچون بی بی سی، اسکای، تایمز و گاردین با انتشار سخنان احمدی نژاد در اجلاس ضدنژادپرستی سازمان ملل در ژنو، واکنش حامیان رژیم صهیونیستی را در تلاش برای اغتشاش در سخنرانی وی و اقدام شماری از سفیران اروپایی در ترک سالن را نیز پوشش دادند.

نکته جالب در این اخبار و گزارش ها، اظهار نظر مخاطبان رسانه‌های انگلیسی است. بیشتر مخاطبان این رسانه‌ها با معیارهای دو گانه غرب، حمایت بی قید و شرط از رژیم صهیونیستی و بی‌توجهی به حقوق مردم فلسطین مخالفت و آشکارا یا تلویحی با سخنان رئیس جمهور ایران موافقت کردند.

امریکا: علی‌رغم سخنان احمدی‌نژاد راه گفت‌و‌گو با ایران باز است

روزنامه اسرائیلی یدیعوت احرونوت نوشت: «الساندرو وولف معاون سفیر امریکا گفت سخنرانی احمدی‌نژاد نامناسب بود و این یک بی‌عدالتی در حق ملت بزرگ ایران است! ما از رهبران ایران می‌خواهیم تا لحنی آرام‌تر، مفید‌تر، صادقانه‌تر و با حساب و کتاب بیشتری را اتخاذ کنند».

رابرت وود سخنگوی ایالات متحده به خبرنگاران گفت: در جواب سؤالی که‌ آیا سخنرانی احمدی‌نژاد باعث مسدود شدن راه مذاکرات با ایران خواهد شد، گفت: «من درباره انسداد و مسدود کردن این گفت‌و‌گوها با ایران صحبت نمی‌کنم، زیرا ما صریحاً اعلام کرده‌ایم که خواهان دیپلماسی مستقیم با ایران هستیم».

نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه هم در واکنش به سخنان ضدصهیونیستی رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه غیرصهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی، از اتحادیه اروپا خواست با محمود احمدی‌نژاد به خاطر سخنان ضدصهیونیستی‌اش برخورد کنند.

خشم سران رژیم صهیونیستی

بنیامین نتانیاهو از رئیس‌جمهور سوئیس برای ملاقات با محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرد. نتانیاهو بدون اشاره به کشتار مردم بی پناه فلسطین به دست نظامیان اسرائیلی از احمدی‌نژاد به‌عنوان منکر هولوکاست یاد کرده و مدعی شد که وی می‌خواهد جنایت و کشتار دیگری را علیه یهودیان مرتکب شود.
 
نماینده دومای روسیه: غرب ناتوان از مقابله با سخنان احمدی‌نژاد است

عضو کمیسیون روابط خارجى دوماى روسیه گفت: نمایندگان کشورهاى غربى به علت ناتوانى در رویارویى با سخنان احمدى‌نژاد محل برگزارى کنفرانس را ترک کردند.

سیمون باگداسارف در پاسخ به شبکه تلویزیونى روسیا الیوم گفت: ایران در سالهاى اخیر به یک کشور ابرقدرت در منطقه تبدیل شده است و در منطقه و جهان جایگاه مهمى دارد، ایران در دوره ریاست جمهورى احمدى‌نژاد توانسته است، قدرت نظامى و سیاسى خود را بسیار گسترش دهد، ایران هم اکنون سیاستهاى مستقلى دارد.

حسن مقصود نوری پژوهشگر مؤسسه مطالعات سیاسی پاکستان نیز تاکید کرد: رفتار برخی از کشورهای غربی در اجلاس دوربان،ماهیت دروغین حامیان دموکراسی و مبارزه با ‌نژادپرستی را به خوبی آشکار کرد.

همچنین محمد نعیم اقبیق معاون دبیرکل اتحادیه سازمان‌های مردمی در جهان اسلام هم سخنرانی رئیس جمهور ایران در کنفرانس ضدنژادپرستی دوربان ۲ را بیانگر واقعیت‌های جهان امروز دانست. وی خاطرنشان کرد برخی کشورها با خارج شدن از این اجلاس ماهیت واقعی خود را نشان دادند.

مدعیان دروغین مبارزه با نژادپرستی در کنفرانس ژنو رسوا شدند

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس گفت: سخنان اصولی آقای احمدی‌نژاد درباره نژادپرستی در کنفرانس ژنو و واکنش متعصبانه برخی از دولت‌های غربی مدعی مبارزه با‌نژاد پرستی، باعث رسوایی مدعیان دروغین شد.

مسعود شجره که در کنفرانس ضدنژادپرستی ژنو حاضر بود در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: دیروز برخی از دولت‌های غربی مدعی حمایت از حقوق بشر نشان دادند که حاضر نیستند هیچ گونه انتقادی را درباره سیاست‌های خود و بویژه سیاست‌های ‌نژادپرستانه اسرائیل بپذیرند. آنها همچنین ثابت کردند که در شعارهای خود در مورد مقابله با نژادپرستی نیز به هیچ وجه صداقت ندارند.

وی با ستایش از مواضع شجاعانه رئیس جمهوری ایران در کنفرانس ژنو اظهار داشت: سخنان آقای احمدی‌نژاد بر دلها نشست و اکثر شرکت کنندگان در کنفرانس ضد‌نژاد پرستی با تشویق‌های پیاپی خود از ایشان تشکر کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد