دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

ثبت نام نامزدی ریاست جمهوری یا ثبت نام قرعه کشی

در این چند روز اخیر که ثبت نام  رسمی  نامزد های ریاست جمهوری شروع شده است  هر روز آمارهای مختلفی از افرادی که ثبت نام کرده اند منتشر می شود .اما آنچه که برای اکثر افراد داخلی و خارجی مایه تعجب است زیاد بودن نامزدهای ریاست جمهوری است.

چند روز قبل در یکی از سایت های خبری خواندم که پیرمرد روستایی  87 ساله ،که نامزد ریاست جمهوری شده ، گفته قصد دارم برای تبلیغا ت گوسفند های خود را بفروشم و خرج کنم. یا فرد دیگری که بعداز ثبت نام  اعلام کرده من از حضور دو رئیس جمهور در یک کشور حمایت می کنم. و یا افراد دیگری که یکی از یکی بدتر و ... هستند.

می دانم شما می خواهید بگوئید" که این افراد رد صلاحیت خواهند شد و مشکلی نیست ."  البته در اینکه این افراد رد صلاحیت خواهند شد که هیچ شکی نیست ، اما منظور من چیز دیگری است.

سوال من این است که چرا باید قانون ما طوری باشد که برای ثبت نام نامزدی بالاترین مقام اجرائی کشور هر کس از هر قشر و طبقه ای (روستایی و شهری ، بی سواد و باسواد ،تاجر و بیکار و ...) این اجازه را به خود بدهد که برای احراز چنین پست مهم و پر مسئولیتی ، اعلام وجود کند.

متاسفانه در کشور ما افراد شعور سیاسی ندارند و شاید یکی از دلایل این امر عدم وجود حزب های قوی و مقتدر در صحنه سیاسی کشور است.

 وقتی سران دو جریان به اصطلاح بزرگ کشور (اصلاح طلب و اصولگرا)  هر کدام در مورد اصول اولیه جریان خود اختلاف دارند و هر کدام برای خود یک حزب ، با خط مشی جدا از حزب دیگر جریان خود دارند، چطور می توان انتظار داشت مردم شعور سیاسی شان بالا برود؟

وقتی دو جریان سیاسی بزرگ کشور بعداز ماهها بحث و جدل با یکدیگر هنوز نتوانسته اند برای جریان خود یک نامزد واحد معرفی کنند، و اکنون که حدود 35 روز به انتخابات مانده نامزد هر کدام از حزب ها ، نامزد هم جریان خود را نفی می کند  دیگر از مردم چه انتظاری داریم ؟

وقتی مردم می بینند هر کسی برای خودش یک حزب و دار و دسته ای راه انداخته و حرف خود را می زند و فقط به نام اسلام و ایران ، منافع خود را در نظر دارد نه منافع ملی را ، پیش خود فکر می کنند حالا که وضع سیاسی جامعه به این آشفتگی است ما هم برای ریاست جمهوری نامزد می شویم!

شاید به نظر بعضی ها این امر (زیاد بودن و آزادی افراد در ثبت نام) نشان دهنده این است که ما در کشورمان  دموکراسی داریم. ولی نظر من چیز دیگری است.

من به وجود دموکراسی در کشور معترف هستم ، همچنانکه به وجود نواقصی در قوانین کشورمان معترم.به نظر من قوانین ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری باید سفت و سخت تر و طوری باید باشد که فقط چهره های سیاسی  کشور بتوانند در آن شرکت کنند ، و هر کسی اجازه ثبت نام در این امر مهم را به خود ندهد.

حضور  بیش از حد مردم برای ثبت نام نامزدی ریاست جمهوری مثال افرادی است که برای ثبت نام در یک قرعه کشی هجوم می آورند و فقط به شرکت کردن و برنده شدن در قرعه کشی فکر می کنند نه به اینکه آیا لیاقت برنده شدن را دارند یا خیر !

نظرات 2 + ارسال نظر
mahiar شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:25 ق.ظ

خسته نباشید
مطالب جالبی دارید
تبادل لینک میکنید

فقط با رنک بالای 1 یک تبادل میکنم
مرکز دانلود برنامه وکرک
http://www.tafrihi.ir

اخباربازیگران هالیوود وایران
http://blog.tafrihi.com

-----------------
اینها با هر رنکی

جدیدترین عکس های خنده دار
http://fun.tafrihi.com

جدیدترین اس ام اس
http://sms.tafrihi.com

خبر بدید

بای

شاپکده یکشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:06 ق.ظ http://www.shopkadeh.com/?cat=62

100 فیلم جدید سال 2008 و 2009 به همراه زیرنویس فارسی با کیفیتی بالا و بدون هیچ دخل و تصرفی !!!
در سبک های : اکشن ، درام ، عاشقانه ، کمدی ، تخیلی و .....

برای کسب اطلاعات بیشتر به ادرس http://www.shopkadeh.com/?cat=62 مراجعه کنید.

موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد