دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

در استودیو مناظره چه گذشت؟

فردا - ساعت 10.20 شب چهارشنبه 13 خرداد؛ محمود احمدی نژاد هنوز داخل اتاق گریم است. رحیم مشایی آخرین فردی است که وارد ساختمان سیما، طبقه اول می شود. رو به روی در استودیو شماره 11 می پرسد حاج آقا کجاست؟ و وقتی متوجه شد هنوز داخل اتاق گریم است با عصبانیت گفت چرا اینقدر دیر به اتاق گریم رفتند؟ بلافاصله وارد اتاق گریم شد تا حلقه اول نزدیکان احمدی نژاد داخل اتاق گریم کامل شود.

مجتبی ثمره هاشمی، مسعود زریبافان، مهدی کلهر، علی اکبر جوانفکر، محمد جواد شمقدری، مسعود میرکاظمی، داوود احمدی نژاد و پسر رئیس جمهور تا دقایق آخر در اتاق گریم کنار احمدی نژاد ماندند تا پیش از آغاز مناظره با میرحسین موسوی آخرین سفارش ها را کنند و به رئیس دولت نهم روحیه بدهند.

حدود ساعت 10.27 تیم همراه از اتاق گریم بیرون آمدند. البته احمدی نژاد از محرابیان و جوانفکر خواسته بود همراه او داخل استودیو بروند. پسر احمدی نژاد هم سفارش های آخر را به مشایی کرد و با جمله «مراقب پدر باشید» ساختمان سیما را ترک کرد.

البته تیم همراه میرحسین موسوی محدودتر بود و علیرضا و محمدرضا بهشتی به همراه بیژن نامدار زنگنه، مجید مجیدی، قربان بهزادیان نژاد، فرشاد مومنی و طهماسب مظاهری همراه موسوی به جام جم آمدند.

ضرغامی از تیم هر دو طرف خواست محوطه استودیو را ترک کنند و در سالن مجاور مناظره را مانند دیگران از طریق تلویزیون پیگیری کنند.

حامیان موسوی سمت چپ تلویزیون نشستند و حامیان احمدی نژاد سمت راست. البته در شرایطی که جز به تیم مشاور هر دو طرف مجوز ورود به افراد متفرقه نمی دادند اما حدود 10 نفر با هویتی نامعلوم تیم احمدی نژاد را همراهی می کردند. این افراد با هدایت مشایی وظیفه شان در طول مناظره دست زدن و تکبیر گفتن پس از برخی جملات احمدی نژاد بود. تا جایی که در طول پخش مناظره مرتضی حیدری مجری برنامه های گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو چندین بار با اعتراض به سر و صداهایی که حامیان احمدی نژاد با دست زدن به راه می انداختند اقدام به بلند کردن صدای تلویزیون کرد.

در مقابل تیم موسوی گویا ترجیح دادند در تمام 90 دقیقه با سکوت تنها مناظره را نگاه کنند. نه لبخند می زدند و نه اخم می کردند. سکوت تیم موسوی را فراگرفته بود و حتی در برابر کنایه های تیم احمدی نژاد هم سکوت کردند.

ثمره هاشمی در طول مناظره بیشتر از سایر دوستانش نگران و عصبانی بود تا جایی که وقتی میرحسین موسوی موضوع رابطه روحانیت و دولت را مطرح کرد با دست چند بار روی زانوهایش زد و کلهر که در کنار وی نشسته بود به شانه هایش می زد.

به جبران آن رحیم مشایی مرد خندان تمام جمع بود. البته تنها یک بار خنده از روی لب هایش رفت. زمانی که میر حسین موسوی به نقل از رئیس جمهور سوئیس پیغام احمدی نژاد مبنی بر مذاکره سریع تر با امریکا را مطرح کرد مشایی با اخم خم شد و به ثمره هاشمی و کلهر نگاه کرد و سری تکان داد اما در باقی لحظات روحیه می داد.

مشایی همچنین زمانی که موسوی موضوع توهین به پیامبر در سوالات امتحانات آموزش و پرورش را مطرح کرد، خندید و با صدای بلند «ایش» گفت که توجه بسیاری از حاضران در سالن را به دنبال داشت.

به هر روی مشایی چهارشنبه شب مرد خندان کابینه بود، در مقابل سخنان موسوی بلند می خندید تا اطرافیان شان هم به دنبال وی بلند بخندند و دست بزنند. مسعود زریبافان که سبز هم پوشیده بود در تمام طول مناظره در حال نوشتن متن کامل مناظره در یک سررسید یشمی رنگش بود. در حالی که تمام مناظره ضبط می شد گویا زریبافان برای تسلط بر استرس ترجیح داد 90 دقیقه خود را این طور سرگرم کند.

جواد شمقدری مشاور هنری رئیس دولت نهم هم بیش از هر چیز توجهش به مجید مجیدی کارگردان بود که در تیم موسوی کنار علیرضا بهشتی نشسته بود.

باز هم مشایی زمانی که احمدی نژاد از پسر ناطق نوری نام برد با لبخند رو به کابینه یی ها گفت؛ «خوب شد باید بعضی ها حساب کار دست شان می آمد.»

زمان نام بردن از خانواده هاشمی هم مشایی پیش قدم شد و دست زد و تکبیر گفت تا تیم احمدی نژاد هم به تبعیت از او چنین کند. حتی چند نفر از همراهان هم فریاد می زدند؛ «کارشان تمام شد.»

لحظاتی هم که دوربین، احمدی نژاد را در حالی که حین صحبت کردن موسوی در حال تکان دادن پوشه حاوی مدارک زهرا رهنورد بود نشان می داد، مشایی باز هم گفت؛ «خوبه... برای تخریب روحیه اش» مشایی البته در این بین یک بار دیگر ناراحت شد. وقتی که موسوی خطاب به احمدی نژاد گفت «تمام دوستان رجانیوز شما، اینجا هم هستند» مشایی در حالی که روی دستش می زد، گفت؛ «ای بابا» جوانفکر و ثمره هاشمی هم زمانی که موضوع ستاره دار شدن دانشجویان مطرح شد با هم صحبت کردند و جوانفکر سریع کاغذی را به فردی داد تا داخل استودیو ببرد.

سرانجام تیم احمدی نژاد یک لحظه ساکت شد. وقتی که میرحسین موسوی به احمدی نژاد گفت «ساکت» تمام حامیان احمدی نژاد ساکت شدند. ورق برگشت. نه مشایی می خندید و ثمره هاشمی باز هم عصبی شد و با دستانش بازی می کرد.

چند دقیقه بعد زریبافان این سکوت را شکست. سرانجام دست از نوشتن کشید و در گوش مشایی و شمقدری گفت؛ «وقتی تمام شد مشت هاتون رو گره بزنید و رو به تیم موسوی الله اکبر بگید...» مشایی خندید و شمقدری هم پیغام را به بقیه دوستان داد...

زریبافان که سبز پوشیده بود بلند شد و با سایر دوستانش و رو در روی تیم موسوی شعار دادند و آنقدر ادامه دادند تا تمام تیم همراه موسوی از جلوی آنها بگذرند و از سالن خارج شوند. ثمره هاشمی بلند فریاد زد پیروز شدیم اما چند تن که دور او حاشیه زده بودند از نام بردن پسر ناطق نوری گلایه کردند که ثمره هاشمی با لبخند می گفت «نه اشتباه نکردیم. با ایشان هم تعارف نداریم...»

دوربین های صدا و سیما صدا زده شده بودند و یک نفر به آنها توصیه های آخر را می کرد که در زمان خروج احمدی نژاد چه کار کنند. یک فرد هم در حیاط رو به روی ساختمان سیما گریه می کرد و دوربین ها را صدا زده بودند تا از او فیلم بگیرند البته چند نفری هم که از کنار این صحنه رد می شدند به کنایه می پرسیدند چرا تظاهر به گریه می شود اما اشکی نمی بینند.

موسوی حدود پنج دقیقه پس از مناظره از ساختمان سیما خارج شد. در حالی که انتظار نمی رفت اما تعداد قابل توجهی از کارکنان صدا و سیما داخل حیاط دور موسوی حلقه زدند و حمایت خود را از او اعلام کردند.

موسوی که رفت تعداد قابل توجهی از افراد با چند ماشین وارد محوطه شدند. تیم احمدی نژاد هم نمی دانستند چرا احمدی نژاد خارج نمی شود. برخی زمزمه ها مطرح شد که در طول مناظره بین تیم همراه احمدی نژاد در استودیو و تهیه کننده مناظره درگیری لفظی به وجود آمده است چرا که در دقایق آخر عنوان کردند احمدی نژاد وقت اضافه می خواهد و با مخالفت تهیه کننده کار به درگیری لفظی کشیده می شود. در نهایت هم ضرغامی پیغام می دهد نمی توانیم غیرقانونی وقت بدهیم چون نمی توانیم بعداً انتقادها را جمع کنیم و در نهایت به همین دلیل مجری آن جمله انتهایی را می گوید که دوست داشتیم وقت بیشتری بدهیم اما طبق قانون نمی شد تا شاید دلجویی کند. دلجویی که در حیاط سیما هم ادامه پیدا کرد و مجری که قرار است بی طرف باشد در یک گفت وگوی صریح با واحد مرکزی خبر گفت از سخنان امشب رئیس جمهور بسیار لذت بردم.

به هر حال سرانجام احمدی نژاد آمد. افرادی که چند دقیقه قبل با چند خودرو آمده بودند و دلیل حضورشان نامعلوم بود، دور احمدی نژاد حلقه زدند و با سردادن شعار الله اکبر و احمدی نژاد دلاور، صحنه هایی را خلق کردند. در نهایت هم احمدی نژاد سوار خودروی ویژه یی شد که به هیچ وجه شبیه وانت نبود. البته گویا پس از اینکه به تیم همراه وی اطلاع داده می شود که بسیاری از حامیان موسوی در جلوی در بلال و جام جم تجمع کرده اند، «صلاح را در این می بینند که رئیس دولت نهم خودروی خود را به ناگاه تغییر داده و سوار بر یک وانت از صدا و سیما خارج شود.»

البته در نهایت برای متفرق کردن مردم نیروی انتظامی که تا آن لحظه دستور داشته با مردم تجمع کننده برخوردی نکنند، مجبور می شود مردم را متفرق کند و احمدی نژاد در حالی که چند عکاس تیم رسانه یی دولت همراهی اش می کردند سوار بر وانت از صدا و سیما خارج شود و در این بین عکس هایی هم گرفته شود.
در این بین موضوعی که قابل توجه بود ذوق زدگی تیم احمدی نژاد بود. ثمره هاشمی بر خلاف همیشه به راحتی با اعتماد گفت وگو کرد و زریبافان هم به مانند وی به دفاع از رفتار احمدی نژاد پرداخت و عنوان می کرد باید این حرف ها زده می شد. البته استقبال کرد تا هر کس پرونده تخلف های مالی تیم احمدی نژاد را دارد، رو کند؛ همان کاری که آنها تصمیم دارند ادامه بدهند... البته هیچ یک پاسخ ندادند که آیا به اصول اسلام توجه نمی کنند که نباید آبروی یک مومن در حالی که توان دفاع از خود ندارد، برده شود؟ یا رئیس دولت نهم بر چه اساسی خود را در جایگاه آیت الله شاهرودی قرار داده است؟

نظرات 2 + ارسال نظر
عشق شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:31 ب.ظ

آیا شما هم دوست دارید میلیونر شوید و در سواحل زیبا خانه داشته باشید؟
راز بزرگ میلیونر شدن را از ما بخواهید
برای پی بردن به این راز بزرگ باید عضو سایت زیر شوید
http://www.oxinads.com/?a=22810

LBS شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:37 ب.ظ

آموزش زبان انگلیسی از طریق sms

برای اولین بار در ایران

آموزش لغات ، اصطلاحات ، ضرب المثل ، داستان کوتاه ، گرامر و مکالمه و ... از طریق sms

برای اولین بار در ایران

Learn By Sms

www.lbs.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد