دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

خرید و فروش مدرک در میدان انقلاب!

کیهان: یک مقام آگاه در مورد خرید و فروش مدارک دانشگاهی در تهران گفت: «قیمت ها در این بازار از 25 میلیون تومان شروع شده و به حدود 50 میلیون تومان می رسد. به عنوان مثال هزینه اخذ مدرک کارشناسی ارشد از این دانشگاهها حدود 25 میلیون تومان است. ولی اگر آخرین مدرک فرد متقاضی دیپلم بوده و تحصیلات دانشگاهی نداشته باشد، این مبلغ به 35 میلیون تومان افزایش می یابد. همچنین هزینه اخذ مدرک دکترا از این مراکز حدود 50 میلیون تومان می شود.»

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در مورد صحت مدارک دانشگاههای داخلی، استعلام صورت می گیرد، امکان خرید و فروش این نوع مدارک در کشور وجود ندارد. اما از آنجا که تحصیل در دانشگاههای خارجی به صورت مکاتبه ای انجام می شود، مدارک دانشگاههای خارجی به راحتی در داخل کشور خرید و فروش می شود و طی یکسال مدارک مورد نیاز متقاضی را برای وی صادر می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که این دانشگاهها بیشتر در کدام کشورها قرار دارند؟ گفت: «خرید و فروش مدارک دانشگاهی بیشتر مربوط به کشورهای بلوک شرق و کشورهای شوروی سابق است و دانشگاههای معتبر و مطرح جهانی در بازار خرید و فروش مدارک دانشگاهی فعالیت چندانی ندارند.

وی افزود: «در حال حاضر رشته های مدیریت، حقوق و مهندسی بالاترین آمار متقاضی دریافت مدارک دانشگاهی را به خود اختصاص داده اند.»

در حال حاضر انواع تز با قیمت هایی از 200 تا 300 هزار تومان به فروش می رسد. همچنین قیمت هر فصل پایان نامه کارشناسی ارشد بین 400 تا 800 هزار تومان است درحالی که این قیمت برای هر فصل از پایان نامه مقطع دکترا به 600 هزار تا یک میلیون تومان می رسد

حمله ماهواره ای به صدا و سیما

مهر: رئیس سازمان پدافند غیر عامل از حمله ماهواره ای دشمنان نظام در ایام انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به صدا و سیما خبر داد.

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی در نشست خبری امروز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ای از شهدای دفاع مقدس با بیان این مطلب اظهار داشت: در ایام انتخابات ریاست جمهوری تلاش های زیادی شد تا صدا و سیما از طریق ماهواره از سوی برخی کشورها قطع شود تا تبلیغات فراگیری از این رسانه ملی در خصوص انتخابات صورت می گرفت انجام نشود.

وی افزود : در این زمینه متاسفانه 5 شب متوالی حمله ماهواره ای دشمن علیه صدا و سیما که بر خلاف پروتکل بین المللی است ، صورت گرفت که با اقدامات سازمان پدافند غیر عامل که از چند سال قبل در صدا و سیما آغاز شده بود و کار موازی سازی که در کنار حملات ماهواره ای صورت گرفت مانع از تداوم این تهدید و کنترل این موضوع شد ولی با این حال باید گفت که در شب اول این اتفاق 13 استان نتوانستند مناظرات را از طریق صدا و سیما ببینند.

جلالی ادامه داد: در موازی سازی که در این زمینه انجام گرفت توانستیم در برابر تهدیدات دشمنان بایستیم و امروز نیز باید با ابزاری مدیریتی و استفاده از سیستم سایبر بتوانیم در برابر تهدیدات به طور کامل مقاومت کنیم.

وی تاکید کرد: سایبر امروز از مهمترین موارد در تهدیدات غیر نظامی است که در کشور ما نیز طی سالهای آینده به بلوغ خواهد رسید.

وی در ادامه سخنانش گفت: پدافند غیر عامل که زیر مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح است در راستای کاهش آسیب پذیری در حوزه دستگاه اجرایی است و تلاش می کند تا با رویکرد فنی - مدیریتی، تغییر در مفهوم تهدید بتواند در همه حوزه ها در برابر تهدیدات خارجی پایداری کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور همچنین گفت: پدافند غیر عامل در اصل دفاع غیر نظامی است و مدیریت بحران در حوادث طبیعی و تهدیدات را بر عهده دارد. نحوه مدیریت بر حوادث کل کشور را در بر می گیرد و در برابر تهدیدات امروزی که همگی آن تهدیدات نرم و سایبری است جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه امروز جنگ از حوزه نظامی به حوزه های دیگر تغییر کرده است، بطوریکه آمریکا در سند 2020 خود اعلام کرده که از تمامی ابزار و امکانات قدرتی خود در برابر تمامی ابزار و قدرت کشور حمله کننده باید ایستادگی کند.

جلالی ادامه داد: اگر امروز کشوری توانسته باشد از فن آوری های برتر سازی استفاده کند می تواند بر تهدیدات موجود تسلط پیدا کند چرا که امروز فناوری اطلاعات، رسانه، عملیات روانی، جنگ اطلاعاتی و بیوتکنولوژی حرف اول را در دنیا می زند.

ادامه مطلب ...

واهمه همسران رهبران گروه 20 از برلوسکنی !

شبکه ایران: همسران رهبران گروه G20 در مدت حضور خود در نشست 20 کشور صنعتی جهان، از روبرو شدن با سیلویو برلوسکنی نخست‌وزیر ایتالیا واهمه داشتند.

00 ظاهراً قرار است برگزاری نشست سران 20 کشور صنعتی جهان همواره با حاشیه‌هایی همراه باشد.

پیش از این، برگزاری تظاهرات اعتراض‌‌آمیز مخالفان این 20 کشور از جمله حاشیه‌های همیشگی برگزاری این نشست در تمامی نقاط جهان بوده است اما این بار، حاشیه‌ای از نوعی دیگر گریبان نخست‌وزیر ایتالیا را در اجلاس G20 گرفت. روزنامه انگلیسی دیلیتلگراف در گزارشی تصویری اعلام کرده است که زنان سران دنیا که به عرف معمول خود، با تمامی سران روبوسی می‌کنند و عکس یادگاری می‌گیرند، این بار از روبرو شدن با سیلویو برلوسکنی نخست‌وزیر ایتالیا واهمه داشته و از روبوسی با وی طفره رفته‌اند.

این روزنامه برای نمونه، با درج تصاویری از "میشل اوباما " همسر باراک اوباما در کنار سایر سران جهان، روبوسی وی با سران جهان از جمله دیمیتری مدودف رییس‌جمهور کشور رقیب آمریکا را با نحوه روبرو شدن وی با برلوسکنی نخست‌وزیر کشور دوست و برادر، ایتالیا مقایسه کرده است.

در این تصاویر دیده میشود که در لحظه روبرو شدن "باراک اوباما " و همسرش با برلوسکنی، همسر اوباما با حفظ حداکثر فاصله ممکن، تنها دست خود را به سوی نخست‌وزیر پرحاشیه ایتالیایی دراز کرده است. برلوسکنی هم در حالی که دستان خود را برای روبوسی دیپلماتیک برای همسر اوباما باز کرده، در واکنش به دست دراز شده میشل اوباما، تنها میتواند دستان باز خود را به نشانه تحسین همسر اوباما تکان دهد.

جالب اینکه چهره رییس‌جمهور آمریکا در این لحظات دیدنی است و به وضوح میتوان ناراحتی را در چهره وی مشاهده کرد.

سیلویو برلوسکنی نخست‌وزیر ایتالیا، دچار رسواییهای اخلاقی زیادی است و حتی همسر وی نیز به همین دلیل تقاضای جدایی از او را داده است و به همین خاطر، در نشست سران G20 تنها فردی که همسر خود را به همراه نداشت نخست‌وزیر ایتالیا بود.

توزیع ارزان محصولات قرآنی چین !

مهر: رئیس انتشارات تلاوت سازمان دارالقرآن کریم با اشاره به اینکه نرم‌افزارهای قرآنی بسیاری از چین وارد می‌شوند که خالی از اشکال نیستند، ابتکار عمل را از عوامل توجه به این محصولات عنوان کرد و گفت: نرم‌افزارهای چینی در مقایسه با محصولات داخلی ارزانتر هستند .

حسین تفکری رئیس انتشارات تلاوت سازمان دارالقرآن کریم در رابطه با واردات قرآنهای دیجیتالی از کشور چین گفت: چند سالی است که کشور چین اقدام به تولید ابزار قرآنی در سطح کلان کرده که اصطلاحا به قرآنهای دیجیتالی معروف شده است.

وی افزود: این دستگاه به صورت پخش MP3 است که قرآن را با صدای چند قاری مختلف پخش می کند و روی صفحه نظاره گر یا مونیتور آن آیاتی که درحال قرائت است عبور کرده تا کاربر بتواند این آیات را هم گوش کرده و هم مشاهده کند.

برخی نرم افزارهای قرآنی بدون مجوز توزیع می‌شوند

رئیس انتشارات تلاوت سازمان دارالقرآن یادآور شد: به طور معمول وارد کنندگان این قرآنهای دیجیتالی مجوزی از سازمان دارالقرآن کسب می کنند، اما در برخی اوقات برخی این محصولات بدون مجوز وارد بازار فروش می شوند.

تفکری در رابطه با اشکالات این قرآنها اظهار داشت: سازمان دارالقرآن آن تعداد از قرآنهای دیجیتالی که مجوز می دهد را به دقت مورد بررسی قرار داده و اشکالاتی که در آنها وجود داشته باشد را به وارد کننده آن، به منظور اصلاح این اشکالات تذکر می دهد.

حسین تفکری در رابطه با روند تصحیح این اشکالات گفت: سازمان دارالقرآن به وارد کننده اشکلات را متذکر شده و طبیعتا وارد کننده به شرکتی که در چین از آن خرید کرده این اشکالات را منتقل کرده و شرکت چینی اقدام به تصحیح این اشکالات می کند.

نرم افزارهای چینی بسیار ارزانتر از نرم افزارهای ایرانی هستند

وی با اشاره به اینکه نمونه های این قرآنها دیجیتالی در بازار از 80 تا 150 هزار تومان به فروش می رسند، در رابطه با ویژگیهای این قرآنها دیجیتالی گفت: این قرآنها عمدتا با صدای قاریان ایرانی عرضه می شوند که طبیعتا به سفارش خریدار تولید شده است، اما خط آنها دیجیتالی است.

رئیس انتشارات تلاوت مسئله ذوق، ابتکار و سیلقه را عامل وارد کردن این نرم افزارها از کشور چین دانست و به تولید ساعتهای اذان گو و یا سایر دستگاههایی اشاره کرد که علاوه بر ابتکار عمل مسئله قیمت آن نیز در مقایسه با دستگاههای مشابه قابل توجه است .

وزارت بازرگانی مجوز ورود نرم افزارهای قرآنی چینی را صادر می کند

تفکری همچنین تأکید کرد: این قرآنهای دیجیتالی با مجوز وزارت بازرگانی وارد می شوند اما برخی از آنها در کمرگ با مشکلاتی مواجه شده بودند که چون این دستگاه ها قرآنی است باید به تأیید سازمان دارالقرآن برسد، اما بسیاری از آنها بدون اطلاع ما در بازار به فروش می رسند.

وی همچنین به احتمال چاپ کتاب قرآن در چین اشاره کرد که نازل بودن قیمتها علت اصلی شکل گیری این ایده محسوب می شود این درحالی است که کیفیت کار بسیار حائز اهمیت و کاغذهایی که پیشتر از چین برای چاپ قرآن وارد شده بود از کیفیت مناسب برخوردار نبود.