دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

حمله ماهواره ای به صدا و سیما

مهر: رئیس سازمان پدافند غیر عامل از حمله ماهواره ای دشمنان نظام در ایام انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به صدا و سیما خبر داد.

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی در نشست خبری امروز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ای از شهدای دفاع مقدس با بیان این مطلب اظهار داشت: در ایام انتخابات ریاست جمهوری تلاش های زیادی شد تا صدا و سیما از طریق ماهواره از سوی برخی کشورها قطع شود تا تبلیغات فراگیری از این رسانه ملی در خصوص انتخابات صورت می گرفت انجام نشود.

وی افزود : در این زمینه متاسفانه 5 شب متوالی حمله ماهواره ای دشمن علیه صدا و سیما که بر خلاف پروتکل بین المللی است ، صورت گرفت که با اقدامات سازمان پدافند غیر عامل که از چند سال قبل در صدا و سیما آغاز شده بود و کار موازی سازی که در کنار حملات ماهواره ای صورت گرفت مانع از تداوم این تهدید و کنترل این موضوع شد ولی با این حال باید گفت که در شب اول این اتفاق 13 استان نتوانستند مناظرات را از طریق صدا و سیما ببینند.

جلالی ادامه داد: در موازی سازی که در این زمینه انجام گرفت توانستیم در برابر تهدیدات دشمنان بایستیم و امروز نیز باید با ابزاری مدیریتی و استفاده از سیستم سایبر بتوانیم در برابر تهدیدات به طور کامل مقاومت کنیم.

وی تاکید کرد: سایبر امروز از مهمترین موارد در تهدیدات غیر نظامی است که در کشور ما نیز طی سالهای آینده به بلوغ خواهد رسید.

وی در ادامه سخنانش گفت: پدافند غیر عامل که زیر مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح است در راستای کاهش آسیب پذیری در حوزه دستگاه اجرایی است و تلاش می کند تا با رویکرد فنی - مدیریتی، تغییر در مفهوم تهدید بتواند در همه حوزه ها در برابر تهدیدات خارجی پایداری کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور همچنین گفت: پدافند غیر عامل در اصل دفاع غیر نظامی است و مدیریت بحران در حوادث طبیعی و تهدیدات را بر عهده دارد. نحوه مدیریت بر حوادث کل کشور را در بر می گیرد و در برابر تهدیدات امروزی که همگی آن تهدیدات نرم و سایبری است جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه امروز جنگ از حوزه نظامی به حوزه های دیگر تغییر کرده است، بطوریکه آمریکا در سند 2020 خود اعلام کرده که از تمامی ابزار و امکانات قدرتی خود در برابر تمامی ابزار و قدرت کشور حمله کننده باید ایستادگی کند.

جلالی ادامه داد: اگر امروز کشوری توانسته باشد از فن آوری های برتر سازی استفاده کند می تواند بر تهدیدات موجود تسلط پیدا کند چرا که امروز فناوری اطلاعات، رسانه، عملیات روانی، جنگ اطلاعاتی و بیوتکنولوژی حرف اول را در دنیا می زند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور به فعالیت های سالهای گذشته این سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان پدافند غیر عامل از سال 84 آغاز به کار کرده است که تا انتهای سال 87 و اواسط سال 88 انتهای برنامه پنج ساله آن به شمار می رود. این سازمان در برنامه 5 ساله اول خود تلاش کرده است که ابتدا تا منابع حقوقی و مورد نیاز خود را تنظیم و آن را به صورت آیین نامه اجرایی در آورد که تا به امروز این موضوع در حال بررسی است.

وی گفت: در سالهای اولیه ما 200 پروژه از دستگاه اجرایی را اجرایی کردیم که امسال این میزان پروژه در قالب 400 پروژه اجرایی در حال پیگیری است.

جلالی با اشاره به برنامه پنجم کشور گفت: خوشبختانه این برنامه با ملاحظات پدافند غیر عامل بوده که تلاش کرده ایم با مشارکت های دستگاه های اجرایی راهکارهایی را پیش بینی و اعمال کنیم که این اتفاق برای اولین بار است که در برنامه کلان کشور دیده شده است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه متاسفانه دستگاه ها تهدیدات را نمی دانند، گفت: قرار است این موضوع از طریق برنامه ها پیگیری شود که نیازمند دستوراتی است که البته این کار سخت است ولی به دنبال اجرای این موضوع نیز هستیم.

وی همچنین از اجرای اولین جشنواره فرهنگی - هنری پدافند غیر عامل در سال جاری همزمان با آزاد سازی خرمشهر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه نزدیک به 400 عنوان اختراع در حوزه پدافند غیر عامل را دریافت کردیم که برخی از آنها در حال تکمیل شدن است.

جلالی از برگزاری دومین جشنواره پدافند غیر عامل فنی - مهندسی در هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گفته جلالی در همین زمینه تفاهم نامه ای با بسیج به امضا رسیده است که قرار است در تمامی حوزه ها از ظرفیت بسیج استفاده شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به حوزه سایبری در سازمان پدافند غیرعامل گفت: خوشبختانه در این حوزه توانسته ایم اقدامات خوبی انجام دهیم. چرا که امروز تهدید از طریق فناوری اطلاعات و برتری داشتن در تکنولوژی است که متاسفانه این حوزه در حال حاضر در انحصار غربی هاست و اگر آنها بخواهند در شبکه های ما از جمله شبکه بانکی اختلال ایجاد کنند می توانند به این امر برسند.

وی همچنین از برپایی این رشته و رشته های مرتبط با آن در 4 دانشگاه معین، امام حسین (ع)، مالک اشتر و دانشگاه دفاع ملی خبر داد که در مقطع کارشناسی ارشد در حال آموزش هستند.

جلالی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به تهدیدات دشمنان و اجرای یکی از این تهدیدات در ایام انتخابات آمادگی سازمان پدافند غیر عامل کشور امروز به چه میزان است، تصریح کرد: اگر نسبت به گذشته بخواهیم مقایسه کنیم ما توانسته ایم پیشرفت های قابل توجهی داشته باشیم ولی بدون تعارف باید بگویم که ما 10 سال نسبت به این موضوع عقبیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا همزمان با تهدیدات ماهواره ای، تهدیدات دیگری را نیز شاهد بوده ایم، گفت: این تهدیدات قبل و بعد از انتخابات نیز وجود داشته است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه منشاء تهدیدات صدا و سیما از کجا بوده است، خاطر نشان کرد: این موضوع به دلیل اینکه حقوقی است اجازه دهید این موضوع به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد و سپس اعلام گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد