دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

تلویزیون و القای حس مسئولیت

خیلی وقت بود که روزنامه نخونده بودم(از اول تعطیلات عید) و دلم برای خوندن روزنامه لک زده بود. البته از طریق سا یتهای  خبری اینترنتی ،خبرها رو دنبال میکردم ولی خُب خوندن روزنامه یه چیز دیگه است.

چند روز قبل داشتم روزنامه  خراسان رو که مطلبی درباره برنامه های صدا و سیما در ایام نوروز نوشته بود مطالعه می کردم که در آن برنامه های تلویزیون  رو نقد کرده بود . هم نقد منفی و هم نقد مثبت!

اما مطلبی که نظرم رو جلب کرد این بود که نوشته بود :که چرا صدا و سیما برنامه ریزی مشخصی ندارد و اکثر فیلمها و سریالهایی که قبل از عید تبلیغ میکرد، یا پخش نشدند و یا اینکه با تاخیر پخش شدند(برای نمونه همین سریال "وفا" که زمان پخش قسمت آخر آن چند بار به تعویق افتاد و کلی حال منو گرفت!) و این در حالی است که شبکه های ماهواره ای ساعات پخش برنامه  های خود را به دقیقه و ثانیه اعلام میکردند و در همان ساعت اعلام شده هم پخش میشد !

واقعاً چرا ما ایرانی ها نظم نداریم؟چرا ما حس مسئولیت نداریم؟

البته منظور من این نیست که تمام مردم ایران بی نظم و شلخته هستند  بلکه به نظر من یکی از دلایل عقب ماندگی ایران شاید همین بی نظمی، بی برنامگی و نداشتن حس مسئولیت در قبال قولی است که به مردم می دهند باشد.

فراموش نکنیم که تلویزیون یک رسانه فراگیر است و تاثیر زیادی در اعمال و رفتار مردم و به ویژه کودکان دارد.و یکی از مواردی که در شکل گیری شخصیت کودک نقش دارد همین برنامه های تلویزیون است .وقتی ما در تلویزیون، در قبال پخش برنامه ها(مهم نیست برنامه مفید باشد یا غیر مفید) به تعهد خود عمل نمی کنیم و به نوعی بد قولی میکنیم چگونه انتظار خواهیم داشت افرادی مسئولیت پذیر در جامعه بتوانیم تربیت کنیم؟