دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

یا علی مدد


علی ای همای رحمت ،تو چه آیتی خدا    که به ما سوا فکندی همه سایه هما را

امشب فریاد فزت برب الکعبه  علی سکوت آسمان را خواهد شکست.

و قرآن ناطق آخرین آیه هایش را برای مردم زمزمه خواهد کرد.

شهادت مولی الموحدین امیر المومنین بر همه شیعیان تسلیت باد.

یک سبد آرزوی کال

کاشکه  یه  روز با  همدیگه           سوار     قایق         می شدیم

دور    از     نگاه    آدم ها             هر دومون   عاشق  می شدیم.



کاش آسمون با وسعتش              تو   دستامون    جا   می گرفت

گلای    سرخ       دلمون               کاش    بوی    دریا   می گرفت.



کاش که یه ماهی قشنگ                برای    ما   فال      می گرفت

برامون      از   فرشته ها                  امانتی،    بال       می گرفت.

نمی دانم...


حلول ماه مبارک رمضان مبارک باد



نمی دانم پس از مرگم چه خواهد شد

نمی خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم چه خواهد ساخت

ولی آنقدر مشتاقم ،که از خاک گلویم سوتکی سازد،

گلویم سوتکی باشد به دست طفل گستاخ و بازیگوش

و او یکریز و پی در پی دم گرم خویش را در گلویم سخت بفشارد

 و خواب خفتگان  خفته را آشفته سازد.

بدین سان بشکند دائم سکوت مرگبارم را


شاعر :دکتر علی شریعتی

رنگین کمان

صفحه ای سفید زیر دستانم می گذارم
و از رنگین کمان فکرم ،رنگ آبی را برمی دارم
و آسمانی را با آن نوازش می کنم.


با رنگ طلایی،خورشید را روی آسمان می نشانم.


رنگ ها را روی زمین می گذارم
و دستم را به رنگ سبز دعوت می کنم
رنگی که تمام انگیزه یک نقاش را
برای کشیدن سبزه زمین تشویق می کند



رنگ فرمز را از بین رنگین کمانم جدا می کنم
شکوفه را بر روی مو های درخت تزئین می کنم
و درختی را با تاجی از شکوفه میکشم


پای درخت دوستی همرنگ آسمان می کشم
تا ذرختم هر روز صبح با صدای پای آب
از خواب بیدار شود


لبخند مادرم را با دیدن نقاشی 
می بینم و بوسه او را  در فلب خود نگه میدارم


رنگین کمان را جمع می کنم ونقاشی را 
بر دیوار اتاقم می نشانم.