دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

مردم مهربان

چند هفته ای است که برنامه " مردم ایران سلام "سوالی را با این مضمون مطرح کرده : ‹‹که آیا ما مردم مهربانی هستیم یا نه؟›› و هر روز نظرات مردم را در مورد آن جویا میشود. و مردم هم جوابهای مختلفی به آن میدهند.

 

بعضی ها معتقدند که اصلاً در جامعه امروزی چیزی به نام مهربانی وجود ندارد و در پس هر مهربانی یک حیله و مکری وجود دارد و گروهی دیگر معتقدند مردم ایران بهترین و مهربانترین مردم جهان هستند!! و گروهی هم هستند که این سوال رو و واژه " مهربانی " رو مسخره میکنند.

اما به نظر من ،ما ایرانی ها در حال تبدیل شدن به آدمهای خاکستری رنگ هستیم.چیزی بین خوبی و بدی ،مهروزی و کینه ورزی!به نظر من ما اکثر اوقات نسبت به اتفاقاتی که در اطرافمان اتفاق می افتد بی احساس می شویم و برایمان مهم نیست که چه اتفاقی افتد .

 

این حس خاکستری ما با اعتقاد به آیین اسلام داشتن و ادعای مسلمانی کردنمان کمی یا شاید هم بیشتر در تضاد قرار دارد!! البته اسلام انسان را در انجام کار نیک و بد آزاد گذاشته و  او را مجبور به انجام کاری نکرده ولی آیا این درست است که بی تفاوت باشیم.البته بگم که من خودم هم گاهی اوقات بی احساس می شوم ولی خب چه کنم که رسم زمانه عوض شده!! اما آیا واقعا ما آدمهای مهربانی هستیم؟

یا مهدی(عج)

برای سلامتی آقا امام زمان صلوات

فرارسیدن میلاد آقا امام زمان (عج) را به همه شما دوستان تبریک میگویم و از همه شما تقاضای دعا دارم.YA MAHDI

روز جوانان ایران به نام نصرالله !!

دیروز که در حال خواندن روزنامه بودم چشمم به مطلبی برخورد که داشتم از تعجب شاخ در میا وردم.

 

امام جمعه موقت تهران(آیت الله جنتی) روز جمعه خواستار نامگذاری روز جوان به نام سید حسن نصرالله شد!! وی با اشاره به مقاومت حزب الله گفت: با توجه به رادمردی حزب الله و رهبر آنان، نصرالله،روز جوان را باید روز سید حسن نصرالله نامید . و از او به عنوان الگو نام برد.

برای من جای سوال دارد که چرا ما باید روز ملی جوان را در کشورمان به نام یک فرد خارجی نامگذاری کنیم .البته منظور من  این نیست که من از ایشان بدم می آید نه چون اگه مطالب قبلی منو بخونید متوجه می شوید که من خود طرفدار حزب الله و شخص نصرالله  هستم .اما موضوع اینست که ما در ایران خودمان آنقدر جوان موفق و دانشمند و خلاق و با اراده  زیاد داریم که می توانیم به سایر کشورها نیز صادر کنیم.حال چرا ما باید یک فرد خارجی را به عنوان الگو انتخاب کنیم؟

 

ما در زمان جنگ جوانان زیادی داشتیم که فرمانده جنگ بودند و مدیریت میکردند.و در حال حاضر هم برای نمونه می توان همین دانشمندان هسته ای کشورمان را نام ببریم که  همگی جوان و با اراده هستند و چیزی از نصر الله کم ندارند.

 

نمی دانم چرا ما گاهی اوقات  حس وطن پرستی و ایران دوستی خودمان را فراموش می کنیم.

نگاهی کوتاه به طرح جمع اوری دیشهای ماهواره

در طی چند روز اخیر بحث و جدل های زیادی در مورد جمع آوری دیش های ماهواره توسط نیروی انتظامی صورت گرفته است.اکثر افراد، مخالف جمع آوری گیرنده ای ماهواره هستند و این عمل را نقض حقوق شهروندی اعلام میکنن!! اما ظاهراً اطلاع ندارند که طبق قانون ایران استفاده از گیرنده های ماهواره فقط برای برخی سازمان های خاص مجاز است و برای سایر افراد غیر مجاز!

البته وزیر ارشاد در مصاحبه ای که چند روز پیش در جمع خبرنگاران داشت اعلام کرد که نیروی انتظامی فقط دیش هایی را جمع آوری میکند که در محل دید ناجا قرار دارند.پس اگر شما روی دیش خود را با هزارتا آت وآشغال و غیره پوشاند ه اید نگران توقیف آن نباشید!

البته به نظر من این کار فایده ای ندارد چون با توجه به قیمت کم و ارزان گیرنده ها فرد اقدام به خرید دیش تازه ای میکند.حکایت جمع اوری دیشها مثل حکایت فیلتر کردن سایتهاست.که زمانی که یک سایت را مسدود می کنند فرد با استفاده از یک آنتی فیلتر راحت تر و بهتر به آن سایت دسترسی پیدا میکند!

البته سعید ابوطالب نماینده تهران چند ماهی است که طرح استفاده محدود شده و هدایت شده استفتده از ماهواره را ارئه کرده است اما ظاهرا هنوز این طرح اشکالات اساسی دارد و معلوم نیست که چه وقت به تصویب و مرحله اجرا برسد.

 

به امید روزی که همه بتوانیم از امکانات  در جهت صحیح و مجاز استفاده کنیم.

سینمای ایران پیش به سوی.....

نیمدانم بگویم متاسفانه یا خوشبختانه بعداز انتخاب آقای خاتمی به ریاست جمهوری ، انقلابی عظیم در سینما و بعد هم در تلویزیون رخ داد .تاقبل از سال76  موضوع بیشتر فیلمهای ایرانی مربوط به دفاع مقدس و فیلمهای اکشن و حادثه ای بود اماّ از زمان آغار ریاست جمهوری آقای خاتمی و با توجه به شعار انتخاباتی ایشان(آزادی در چارچوب قانون  که البته بعضی ها فقط همان کلمه آزادی را شنیددند و بقیه را نادیده گرفتند) موضوع اکثر فیلمها تغییر کرد و فیلمسازان به موضوعات عشق و عاشقی و بررسی روابط دختر و پسر در سطح گسترده ای پرداختند.

امّا ای کاش موضوع همین بود ، متاسفانه دراکثر فیلمهای سا خته شده بیشتر دختران و زنان جوان عرض اندام میکنند تا اینکه نقش بازی کنند.هر فیلمی که بازیگر یا بازیگران زن آن زیباتر،خوش اندام تر و بی حجاب تر باشد آن فیلم فروشش زیاد خواهد بود.سینمای ایران کم کم دراد به سوی سینمای به اصطلاح "فیلم فارسی" قبل از انقلاب  قدم برمیدارد.

به نظر من اکثر فیلمهایی که در ایران ساخته میشوند موضوعاتی بی سر و ته دارند، و در پایان فیلم هم متوجه موضوع فیلم نمیشوی مثل فیلم بی سر و ته "هوو".جز چندتا فیلم درست و حسابی و جالب که تعدادشان به تعداد انگشتان دست هم نمیرسد بقیه فیلمها موضوعاتی مزخرف دارند.

و اکثر فیلمهایی هم که در جشنواره های خارجی برنده میشوند بیشتر فیلمهایی هستند که فلاکت و بد بختی مردم ایران را نشان میدهند .این در حالی است که در فیلمهای خارجی در طول فیلم همیشه سعی میشود امکانات و جاذبه های آن کشور به نمایش گذاشته شود .این کار سبب میشود که توریست های بیشتری را جذب کشورشان کنند. و فرهنگ و تمدن کشورشان را به جهانیان معرفی می کنند.در حالی که فیلمهای ایرانی فقط بیچارگی و فلاکت ایرانیان را به جهانیان  معرفی میکند.