دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

فهرست یازده شهردار برتر جهان

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران به فهرست یازده نفره دوره فینال مسابقات برای جایزه شهردار جهان در سال 2008 راه یافت.
به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، با خاتمه رای‌گیری عمومی از شهروندان کشورهای مختلف برای انتخاب بهترین شهردار 2008 جهان که از ژانویه تا پایان ماه ژوئن سالجاری با شرکت بیش از 200 هزار شهروند از سراسر جهان صورت گرفت، شهردار تهران نیز در فهرست نهایی یازده شهردار برای انتخاب نهایی جای گرفت.

به گزارش سایت رسمی "ورد مایور" علاوه بر "محمدباقر قالیباف"، شهردارانی از شهرهای کیپ تاون افریقای جنوبی، شهردار چاکائو از ونزوئلا، شهردار گوتنبرگ سوئد، پورتو الگرو برزیل، فنیکس امریکا، شهردار زوریخ سوییس، شهردار ویلانوویا از گواتمالا و نورنبرگ آلمان و شهردار شهر گوآیا کوئیل از اکوادور در فهرست یازده نفر اول در مسابقه فینال برای انتخاب بهترین شهردار جهان قرار گرفته اند.
بنابه همین گزارش تا پایان ماه سپتامبر 2008 (شهریور 87) ازمیان شهرداران یازده شهر اعلام شده، بهترین شهردار بنابر معیارهای موردنظر سازمان‌دهندگان و هیات داوران پروژه شهردار جهانی مورد شور و بررسی قرار گرفته و فرد نهایی به عنوان شهردار جهان برای سال 2008 اعلام خواهد شد.

نتیجه نهایی این مسابقه 14 اکتبر 2008(مهر ماه 87) اعلام خواهد شد.
پروژه شهردار جهانی که اولین بار در سال 2004 به مرحله اجرا درآمده، هرساله بر ارزیابی تلاش شهرداران شهرهای مختلف جهان استوار است. تلاش شهرداران برای ایجاد شرایط مناسب و تبدیل شهرهای مورد اداره خود به مکانهایی جذاب و جالب برای زندگی، اشتغال و نیز بازدید و گردش؛ از معیارهایی است که براساس آن بهترین شهردار انتخاب و باعنوان شهردار جهانی در هرسال معرفی می‌شود.

هدف طراحان و مسئولان این پروژه معرفی شهرداران برجسته و تلاشهای آنان در اداره شهر به‌گونه‌ای است که هم در موضوع رفاه جماعت‌های ساکن در شهر مفید و موثر باشد و هم در راستای بهبود شرایط شهری در سطح ملی و بین‌المللی مشارکت کند.