دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

یک سال گذشت

 

 

یا مُقَلِّبَ القُلوبِ وَ البصار،یا مَُحَوِّلَ الحَولِ وَ الاَحوال،حَوِّل حالَنا اِلی اَحسَنِ الحال

یک سال گذشت.سال 84 با تمام غم و غصّه هاش تموم شد.در ابتدای سال 84 با پیروزی احمدی نژاد خوشحال شدم و با پرپر شدن گلهای هواپیمای c-130  گریه کردم.سال 84 اگرچه برای من در زمینه تحصیلی سال خوبی نبود (البته بازهم خدا را شکر میکنم) ولی چند تا اتّفاق مهم در زندگی من رخ داد که برام اهمیّت داشتند و دارند.راستی فراموش کردم بگم تو این مدت که نبودم رفتم جنوب!! البته منظورم اردوی "راهیان نور" است.

 وقتی از کوههای پر پیچ و خم و خطرناک کردستان و کرمانشاه عبور میکنی وبه دیار گرم و سوزان اهواز و آبادان و یا خرمشهر میرسی و محل شهادت شهید ها رو میبینی با خودت میگی اونا چه طوری دوام آوردند.چطوری تونستند سرمای کردستان و کوهها شو و یا گرمای "فکّه" و "طلائیه" رو تحمل کنند.اونایی که به مناطق جنگی نرفتند حرف منو متوجّه نمیشند.چون باید اونجا باشی و شرایط اونجا رو لمس کنی.وقتی میری "طلائیه"  تا از اونجا دیدن کنی اما می بینی که تمام منطقه مین گذاری شده و تو باید از معبری با خیال راحت عبور کنی که شبهای عملیات دهها و یا صدها کشته داده تا باز بشه.در طلائیه زمانیکه ما مشغول بازدید بودیم یه نفر داشت مین رو خنثی میکرد که یهو رفت هوا! به همین سادگی!!

اینارو گفتم که این اول سالی از شهدا هم یادی کنیم و یادشونو گرامی بداریم.برای شادی روحشان حمد و سوره ای بخوانید.اینقدر حرف زدم فراموش کردم بگم: عیدتان مبارک

INTERNET BOMBING

بمباران اینترنتی،ابتکار بلاگر های ایرانی در دفاع از منافع ملّی

ایرانی ها به خصوص کاربران اینترنتی سابقه درخشانی در بکارگیری تکنیک INTERNET BOMBING دارند.اوج بکارگیری این تکنیک در قضیه تحریف نام خلیج فارس توسط نشریه کانادایی «نشنال جئو گرافیک» بود.که بلاگر های ایرانی با استفاده از تکنیک *GOOGLE  BOMBING نشریه مذکور را مجبور به عذر خواهی کردند.در آن رخداد یک ماه پس از فشار سنگین بلاگر های ایرانی به نشریه مذکور، دولت ایران وارد عمل شد و  تحرّکاتی از خود نشان داد!

قضیه آن قدر جالب بود که دکتر« علی لاریجانی » دبیر شورای عالی امنیت ملّی که به همراه رئیس جمهور به نیویورک سفر کرده بود،خواستار فشار به آمریکا با بکار گیری «جنبش نرم» علیه آمریکا توسط ایرانیان با الگو گیری از ماجرای «نشنال جئو گرافیک»  بود!

بار دوّم در ماجرای انتخاب بهترین وزنه بردار قرن توسط فدراسیون وزنه برداری جهان، بلاگر های ایرانی با انعکاس آینه ای صفحه نظرسنجی  مذکور  و رای های انبوه به رضا زاده نشان دادند که قدرت BOMBING  آنها در فضای اینترنت غیر قابل انکار است .

رخداد بعدی مربوط به نظر سنجی سایت CNN  در مورد حذف تیم ملّی فوتبال ایران از جلم جهانی بود که این بار نیز بلاگرها توطئه CNN را خنثی کردند  که طبق آخرین خبر ها نتایج نظرسنجی مذکور، حکایت از رای 84% به نفع ایران را میدهد.

حرکت بعدی باز هم در مورد نظر سنجی CNN در مورد انتشار تصاویر توهین آمیز به پیامبر (ص) بود که اینبار هم اکثر قریب به اتفاق بلاگر ها و حتی سایت  بزرگی چونPERSIANBLOG نیز با قرار دادن لینک مربوط به نظر سنجی  این اقدام را شدیدا محکوم کردند.و خیل عظیمی از بلاگر ها، به آن رای منفی دادند.

امّا این بار یک سایت ایرانی به نام ESFAHANHOST  دست به کار جالب زده است اگر یادتان باشد سال پیش GOOGLE  لو گوی هفت سین نوروز را در صفحه اول خود قرار داده بود .امسال هم میخواهیم با کمک شما بلاگر های عزیز گو گل را مجبور به انجام چنین کاری کنیم تا با این کار فرهنگ ایرانی را به تمام ملل معرفی کنیم.لطفاً اینجا کلیک کنید.تا شما هم دراین کار سهیم شوید.

تجربه مذکور، نشان دهنده روند حرکت وبلاگ نویسی و بلاگر های ایرانی در جهت منافع ملّی کلان کشور است.چیزی که کمتر تاکنون از نگاههای رسمی به آن نگریسته شده است.و امیدواریم که ملت ایران و بلا گرهای عزیز همچنان اتحاد خود را حفظ کنند.

منبع:روزنامه خراسان-شنبه 6/12/84 البته با کمی  تلخیص و اضافه.



* در این مورد باید بگم که اگر کسی در Google ، کلمه خلیج عربی را به هر زبانی تایپ میکرد با پیغامی مانند:این نام موجود نیست بلکه خلیج فارس درست است ،مواجه میشد.