دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

اشعار مذهبی روی ملودی‌های لس‌آنجلسی

همانطور که میدانید از وقتی که رئیس سازمان صدا و سیما عوض شده کلّاً رسانه ملّی  هم عوض  شده و انواع برنامه های آن تغییر کرده البته منظور من بیشتر روی نماهنگ هایی است پخش می شود.رادیو یا تلویزیونی که تا سال پیش گوینده های آن حتّی  حاضر نبودند اسم موسیقی پاپ را به زبان بیاورند و به جای آن میگفتند:"موسیقی امروزی" ! حال از صبح تا شب موسیقی پاپ پخش میکنند واز آن تعریف میکنند! البته من اصلاً با این موسیقی مخالف نیستم چرا که من  خودم هم این جور موسیقی ها رو گوش میکنم و این جور آهنگ ها رو دوست دارم.اما جالبه که بدونین موسیقی پاپ حتّی   به اشعار مذهبی ما هم رسیده و میبینیم که بعضی از مدّاحان اشعار را بالحن خاصی میخوانند که بعضی مواقع انسان را به رقص می آورد!

 

حال ببینید حسن ناهید یکی از نوازندگان نی  میگوید:امروزه اغلب موسیقی‌هایی که به عنوان موسیقی مذهبی شناخته می‌شود، همان آهنگ‌های «پاپ» امروزی است که شعرشان عوض شده است و آنها را با محتوای مذهبی می‌شنویم.*

 

این اصوات نامطبوع که هرچند با شورحسینی همراه می‌شوند، بعضا از ترانه‌های پاپ، کپی برداری شده اند و به سرعت به دلیل آشنایی گوش با آنها، درمیان توده مردم جا باز کرده اند. اما این اتفاق باعث نگرانی واعتراض بسیاری ازهنرمندان راستین موسیقی مذهبی، آئینی و سنتی ایران شده است. خصوصا اینکه برخی از این قطعات توسط سازهای الکترونیکی اجرا شده و حتی کار به جایی رسیده که ملودی آنها از ترانه‌های لس آنجلسی برداشت شده است.*

 

بنابراین باید شاهد این باشیم که تا چند سال دیگر در مراسمات نوحه خوانی از آهنگ های تکنو استفاده کنند. و برای امام ها عزاداری کنند!!

 

و به این میگن تهاجم فرهنگی!!!!!!!



* برگرفته شده از سا یت شریف نیوز(متن کامل را بخوانید.)

 

نظرات 5 + ارسال نظر
سهیل پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 10:35 ق.ظ http://loveyou.blogsky.com

عالی می نویسی . به منم سر بزن .

آریا جمعه 25 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 04:02 ق.ظ http://meisamaria.blogsky.com

تهاجم فرهنگی...
قشنگ بود...
من update کردم...
یه سر بزن

حاجیه جمعه 25 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 08:23 ق.ظ http://hajieh.blogsky.com

سلام
الان عجله دارم نمی تونم نظرمو بگم فقط خواستم اظهار وجود کنم بعدا نظرمو می گم

زهرا جمعه 25 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 09:42 ق.ظ http://saattanhaie.blogsky.com/

سلام
ممنون که میای و لطف دارن به من.....
منم والا موندم وزارت ارشاد چرا جلو اینجور جلف بازی ها رو حد اقل در مورد مداحی نمیگیره!!!!!!!!!

چی بگم که نگم سنگین تره......

قربانت

سبزواری شنبه 26 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 01:58 ق.ظ http://sabzevary.com

سلام
دوست عزیز از دیدن وبلاگ و مطالب وزین شما لذت بردم.
ما در سایت سبزواری یک صفحه به نام دانشجو داریم که خوشحال می شویم اگر شما در پر بار نمودن این صفحه به ما کمک نمایید.
با تشکر از شما
www.sabzevary.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد