دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

پلیس اینترنتی در روستاهای هند !

 یکی از  خبرهای جالبی که امروز خوندم مطلب زیر بود. وقتی اونو خوندم برای کشور خودمان متاسف شدم چون که حتی شهر های ما اینترنت درست حسابی ندارند چه برسه به اینکه روستا ها داشته باشند.البته اینو هم باید بگم که هند یکی از کشورهای بزرگ در زمینه نرم افزار های کامپیوتری هست  ولی بیشتر منظور من روی مردم این کشور بود که از لحاظ مالی از ما ایرانی ها بدبخت تر هستند. ولی به بهترین امکانات روز دنیا دسترسی دارند.

متن خبر:

انقلاب فن‌آوری اطلاعات در هند روستاهای این کشور را درنوردیده به طوریکه در برخی از روستاها از جمله بانگائون مراجعه به پلیس از طریق اینترنت میسر است.

به گزارش بی بی سی، تا چند هفته پیش در این روستا که در ایالت ماهاراشترا واقع است، هیچ نشانه ای از دیجیتالی شدن به چشم نمی‌خورد ولی اکنون 8000 ساکن این روستا می توانند از کامپیوتر استفاده کنند و مدارک خودشان را اسکن کنند و ای‌میل کنند و یا حتی با ویدئو کنفرانس در تماس مستقیم با مقر پلیس در شهر ناگپور باشند.

یک مرد روستایی در کنفرانس ویدئویی با رئیس پلیس در باره خطرعبور کامیونها از نزدیکی دو مدرسه روستا سخن می گوید، آقای چیکل با اینکه هنوز نمی تواند"ویدئو کنفرانس" را به خوبی تلفظ کند، به خوبی از این فن آوری استفاده می کند.

وی می گوید: از این طریق در وقت و هزینه اش صرفه جویی می شود زیرا به جای مسافرت به شهر می تواند در کابین اینترنت بنشیند و از طریق ویدئو کنفرانس با رئیس پلیس ملاقات کند.وی تا همین چند هفته پیش او مجبور بود نصف روز را به مسافرت به شهر برای مراجعه به پاسگاه پلیس اختصاص دهد.

بر اساس تخمین ها بیش از 10هزار روستا در هندوستان در حال حاضر به انقلاب فن آوری ارتباطات پیوسته اند.

منبع: همشهری آنلاین

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1385 ساعت 07:33 ب.ظ

سلام
بیخیال...چون کاری نمیشه کرد..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد