دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

حکم اعدام برای عوامل سایت‌های مستهجن

شهاب نیوز: معاون دادستان تهران با تشریح ابعاد ناگفته‌ای از بازداشت عوامل ده‌ها سایت پورنو و مستهجن ایرانی توسط سپاه پاسداران تاکید کرد که مجازات عوامل اصلی این سایت‌ها که هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند به اتهام «افساد فی‌الارض» اعدام است.

روزهای پایانی سال گذشته خبری مبنی بر انهدام چندین سایت مستهجن، ضد اخلاقی و ضد دینی و بازداشت عوامل این سایت‌ها در قالب اطلاعیه‌ای از سوی معاونت اطلاعات سپاه پاسداران (مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته سایبری سپاه) منتشر شد و به سرعت در صدر اخبار قرار گرفت.

پس از انتشار این خبر و چندین اطلاعیه از سوی سپاه پاسداران که مشخصات سایت‌ها، مدیران و کارکنان آنها را افشا می‌کرد، صدا و سیما نیز با پخش برنامه‌ای تحت عنوان «شوک» وارد میدان شد و به این ترتیب اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در این زمینه آغاز گشت.

در این میان؛ «رضا جعفری» معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای روز یک‌شنبه در گفتگویی مفصل با یک خبرگزاری داخلی (ایسنا) ابعاد تازه‌ای را از ماجرای بازداشت این افراد افشا کرد و از صدور حکم اعدام برای متهمین اصلی این پرونده به اتهام «افساد فی الارض» خبر داد.

جعفری در بخشی از این گفتگوی طولانی درباره دلایل ورود سپاه پاسداران به عرصه برخورد با سایت‌های مستهجن و بازداشت عوامل آنها گفت: پیش از این، مبارزه با چنین مساله‌ای در کشور ما وجود داشت اما این جریان، ابزار کار مناسب و متولی مشخصی نداشت. در همین راستا پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه جدی با ناتوی فرهنگی، مسوولان و کارشناسان امر با برگزاری نشست‌هایی تخصصی به این نتیجه رسیدند که این مساله به عهده‌ یک متولی مشخص گذاشته شود. لذا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بازوی اجرایی نظام و رهبری است و وظیفه‌ حفظ دستاوردهای انقلاب و صیانت از کیان نظام و خون شهدا را به عهده دارد، فعالیت خود را برای برخورد جدی با این مقوله آغاز کرد. در کنار آن پس از سپردن مسوولیت قضایی کار به دادسرای تهران و تشکیل دادسرای ویژه در این زمینه، کار کارشناسی زیادی انجام شد و شناسایی افرادی که به صورت سازمان‌یافته اقدام به مدیریت و گرداندن سایت‌های مستهجن ایرانی می‌کردند در دستور کار قرار گرفت.

جعفری ادامه داد: پس از شناسایی سایت‌ها و افرادی که به صورت سازمان‌یافته به نحوی در اداره کردن این سایت‌ها دخیل بودند، موضوع به مقام قضایی (دادستان تهران) گزارش شد و پس از صدور دستور تحقیقات و دستگیری، اولین متهم در تاریخ 20 اردیبهشت سال گذشته در تهران بازداشت شد.

معاون دادستان تهران با بیان این‌که این متهم تعداد 40 سایت ضداخلاقی، ضددینی و ضدامنیتی را مدیریت می‌کرد، افزود: پس از بازداشت این فرد و با توجه به آن‌که مطمئن بودیم یک نفر به تنهایی نمی‌تواند این سایت‌ها را اداره کند، افراد مرتبط با وی نیز که در گرداندن سایت‌های تحت مدیریت او فعالیت می‌کردند بازداشت شدند و پرونده آنها هم در دادسرا به جریان افتاد.

سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای با بیان این‌که ردیابی، شناسایی و بازداشت متهمان کاری بسیار پیچیده و فنی بود که به همت افرادی مخلص و تنها با اتکا به خدا صورت گرفت، خاطرنشان کرد: حدود 50 نفر از این افراد در قالب 30 پرونده مختلف با موضوع اشاعه فساد و فحشا، افساد فی‌الارض و مدیریت سایت‌های مبتذل ضداخلاقی، ضددینی و ضدامنیتی بازداشت شدند که حدود 25 نفر از آنها در بازداشت موقت به سر می‌برند و مابقی این افراد با وثیقه‌های سنگین تا تکمیل تحقیقات آزاد شده‌اند، البته آزادی آنها به معنای منع تعقیب نیست بلکه فعلا تا زمانی که پرونده تکمیل شده و جهت صدور مجازات به دادگاه ارسال شود، آزاد هستند.

جعفری در ادامه این گفتگوی مهم گفت: بر اساس برآوردهایی که صورت گرفته، این سایت‌ها بیش از 3 میلیون کاربر داشته‌اند. البته این به معنای آن نیست که استفاده از چنین سایت‌هایی در کشور ما گسترده است بلکه معتقدیم در کشوری اسلامی مانند ایران با پیشینه فرهنگی و تاریخی قوی، وجود یک کاربر هم برای چنین سایت‌هایی زیاد است.

معاون دادستان تهران با اشاره به محتوای سایت‌های منهدم شده، اظهار کرد: محتوای این سایت‌ها را برای بررسی‌های قضایی به چهار بخش ضداخلاقی، ضددینی، ضدانقلابی و ضدامنیتی تقسیم کردیم که هریک از این بخش‌ها خود شامل زیرشاخه‌های متعددی می‌شدند. به عنوان مثال در بخش‌ ضداخلاقی این قبیل سایت‌ها، مسائلی مانند پورنوگرافی کودکان، همجنس‌گرایی، داستان‌های پورنو و ... وجود داشت که مستندات تمام مطالب منتشر شده در قالب هزاران صفحه پرینت، صدها CD و ده‌ها DVD جمع‌آوری شده و در پرونده متهمان موجود است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر 90 سایتی که در تاریخ 27 اسفندماه سال گذشته منهدم شد، تعداد دیگری از سایت‌های مستهجن و متهمان آنها نیز شناسایی شده‌اند که طی روزهای آینده عملیات‌هایی جهت دستگیری این افراد صورت خواهد گرفت.

معاون دادستان تهران با بیان این‌که اغلب متهمان بازداشت‌شده برای کسب منافع اقتصادی و فرهنگی اقدام به فعالیت در سایت‌های مستهجن می‌کرده‌اند، یادآور شد: تمام متهمان به ارتباط با عوامل بیگانه اعتراف کرده‌اند و حتی چک‌ها و پول‌هایی که این افراد از عوامل خارجی دریافت کرده‌اند، به صورت مستند در پرونده‌های آنها موجود است. علاوه بر این، مکالمات و مکاتباتی هم که از طریق اینترنت با عوامل بیگانه داشته‌اند، به عنوان مدرک در پرونده‌هایشان وجود دارد و قطعا پرونده همه متهمان را با دلایل و مستندات کافی به دادگاه ارسال خواهیم کرد.

جعفری با تاکید بر این‌که همه متهمان تبعه ایران هستند و در داخل کشور دستگیر شده‌اند، گفت: تعدادی از متهمان که در خارج از کشور بودند، هنگام حضور در ایران با شگردهای فنی و پلیسی بازداشت شدند و در مسیر شناسایی، بازداشت و تحقیقات، نیروهای متعهد معاونت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و هم‌چنین سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات زحمات زیادی را متحمل شدند و تلاش فراوانی در به نتیجه رسیدن اقدامات قضایی، صورت دادند.

وی درخصوص مجازات مورد درخواست متناسب با اتهامات متهمان با بیان این‌که سعی خواهیم کرد دادگاه‌های مربوط به پرونده این افراد جهت آشکار شدن عمق جنایاتشان به صورت علنی برگزار شود، خاطرنشان کرد: با توجه به مجموع تحقیقات صورت‌ گرفته، گزارشات موجود در پرونده، اعترافات متهمان و مدارک و مستنداتی که جمع‌آوری شده، به نظر می‌رسد برای فردی که تعداد زیادی سایت ضداخلاقی، ضددینی، ضدانقلابی و ضدامنیتی را مدیریت می‌کند و با 250 سایت مستهجن دنیا در ارتباط است، روابط نامشروع با محارم، انجام عمل خلاف با کودکان و وطی با بهائم (سکس با حیوانات) را ترویج می‌کند و با زیر سوال بردن تمام عقاید دینی مسلمانان به‌ویژه شیعیان مانند تخریب جایگاه و وجهه دسته‌جات عزاداری امام حسین (ع) به مقدسات دینی اهانت می‌کند، اگر نتوان عنوان افساد فی‌الارض را در نظر گرفت، هیچ عملی به عنوان افساد فی‌الارض در دنیا وجود ندارد. مجازات افساد فی‌الارض نیز طبق قانون، اعدام است.

معاون دادستان تهران با بیان این‌که بحث فروش کودکان نیز در این سایت‌ها مطرح بوده، اضافه کرد: متهمان این پرونده‌ها، یک اتهام ندارند بلکه مجموعه‌ای از چندین اتهام متوجه برخی از آنهاست. لذا برای هریک از آنها بالاترین مجازاتی را که قانون تجویز کرده تقاضا خواهیم کرد و امیدواریم با صدور رای مقتضی از سوی دادگاه نیز هم مرتکبان و هم افراد دیگر بفهمند با اعتقادات، فرهنگ، دین و ملیت مردم نمی‌توان مبارزه کرد.

جعفری گفت: به نظر نمی‌رسد هیچ وجدان آگاه و عقل سلیمی اقدامات چنین متهمانی را تایید کند یا ذره‌ای ترحم بر آنها را روا بداند؛ زیرا این افراد هیچ ترحمی نسبت به اعتقادات و باورهای مردم و حریم جامعه و خانواده نداشتند؛ لذا ما هم با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و در اجرای دستورات رییس محترم قوه قضاییه و دادستان محترم تهران، بدون هیچ ترحمی با این افراد که موجبات حریم‌شکنی و افساد فی‌الارض را در جامعه فراهم کرده‌اند، برخورد می‌کنیم.

کاربران سایت‌های مستهجن نیز هشیار باشند
وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: کاربران چنین سایت‌هایی نیز باید هوشیار باشند؛ زیرا در صورتی که اقدامات گردانندگان این سایت‌ها به اندازه‌ای گسترده شد که کاربران نیز در پیشبرد اهداف آنها عهده‌دار نقشی شدند، قطعا با آنها نیز برخورد می‌شود و به راحتی با استفاده از ابزار لازم جهت شناسایی IP کاربران می‌توان این افراد را نیز شناسایی و تحت پیگرد قرار داد.

سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای، یکی از ثمرات برخورد با گردانندگان سایت‌های مستهجن را نواخته شدن زنگ خطر برای افرادی دانست که سودای راه‌اندازی چنین سایت‌هایی را در سر می‌پرورانند و اظهار کرد: تمام متهمان بازداشت‌شده صراحتا اقرار می‌کنند که هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند روزی دستگیر شوند. لذا در حال حاضر با دستگیری این افراد، حجت برای کسانی که چنین اقداماتی را مدنظر داشته‌اند تمام شده و متوجه شده‌اند که ابزار و اراده لازم برای برخورد با آنها وجود دارد.

نظرات 2 + ارسال نظر
علی یکشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:26 ب.ظ http://www.atkh.blogsky.com

سلام بلاگ جالبی داری
خوشحال میشم سری هم به بلاگ من بزنی و نظرتو بدی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:08 ق.ظ

کاش همه سایت های مستهجن نابود شه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد